Lære at bruge sut - hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.505 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. december 2010

Kaufie

Nu er Naja 3 uger + lidt - og vi kæmper en kamp med at få hende til at tage sutten, da hun har et stort suttebehov, og jeg gerne vil slippe for at skulle lægge bryst til hver gang.

Storebror William fik det aldrig lært - og vi havde da også mange diskusioner for og imod at Naja skulle have den - men er kommet frem til, at det vil være dejligt at kunne give hende en hurtig trøst hvis både hun og William har behov for mig på samme tid. På den måde kan William også hjælpe med at trøste - og forhåbentlig vil hun så også kunne tage en flase i ny og næ, når moren trænger til at komme ud af huset i mere end 1/2 time......

Hvordan fik I jeres unger til at tage sutten??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

bullerbassen

Her ville Silas heller ikke tage sutten, pøvede 5-8 slags.

Indtil en dag, jeg fik rådet at give ham den i en situtiation, hvor han hyggede sig istedet for når han evt græd..

Det blev vi så ved med at gøre, og han fik det lært. Og det hjælper på jeres pige ved jeg ikke, men I kunne prøve

Anmeld

28. december 2010

Tdittmann

Ved min pige nr. 2 hjalp det at give hende en rund sut - men hun fik først lært at bruge sutten rigtig da hun var omkring 3 mdr.

Anmeld

28. december 2010

dorthemus

Ja her lærte Runa det aldrig, uanset forsøg med forskellige slags. Jeg er egentlig okay med det nu hvor hun er 7 måneder, men har savnet at hun brugte sut mange gange ´

Håber det lykkes jer

Anmeld

28. december 2010

Rockertand

Mit første barn tog bare sutten med det samme - ingen problemer.

Mit andet barn ville ikke have sut - det kom som en stor overraskelse, jeg vidste slet ikke, hvor frustrerende det kan være at have sådan et barn - hun er så ammebarn.....men hun lærte det langt om længe, da hun var ca. 3 mdr. - og vi gav hende også sutten i hyggesituationer. Hun tager den nu, men kun lige som trøst, så siger hun pruttelyde, og så ryger den i en stor bue ud i luften, men det hjælper da i en kort periode.

Anmeld

29. december 2010

Kaufie

Ok, kan se vi bare skal have lidt mere tålmdighed.... Vores sp gav os også det råd at vi kun skulle introducere sutten når hun er mæt og glad - men så bliver hun bare sur over at få proppet noget ind.... Og vi har også et mindre Arsenal af sutter i runde, flade, gummi, silikone og natursut.... Og ja, netop det med at skulle løbe inde hos hende for at få proppen på plads er mit største argument mod sutten... William havde en bamse - den er nemmere at finde og holde ved....

Anmeld

29. december 2010

Low

Jeg har ingen råd men vil blot fortælle at min søn på 6 mdr aldrig har lært at bruge sut også selv om jeg har prøvet med nogle forskellige slags sutter. 

Anmeld

29. december 2010

Mummyinlove

Elsker nu at phillip aldrig har ville tage sut.... :-) Ingen kampe senere henne.

Anmeld

29. december 2010

H+S Skjolgborg.

Kaufie skriver:

Nu er Naja 3 uger + lidt - og vi kæmper en kamp med at få hende til at tage sutten, da hun har et stort suttebehov, og jeg gerne vil slippe for at skulle lægge bryst til hver gang.

Storebror William fik det aldrig lært - og vi havde da også mange diskusioner for og imod at Naja skulle have den - men er kommet frem til, at det vil være dejligt at kunne give hende en hurtig trøst hvis både hun og William har behov for mig på samme tid. På den måde kan William også hjælpe med at trøste - og forhåbentlig vil hun så også kunne tage en flase i ny og næ, når moren trænger til at komme ud af huset i mere end 1/2 time......

Vi har haft samme problem med Tobias.

Vi prøve flere forskelige slages sutter og efter nogle mdr opgav vi.

Men vi prøve så igen da han var 7-9 mdr og opgav så helt det med den dumme sut.

Han er så meget glad for sine 2 bamse der kan spille musik og to vaskeklude i med bamserhovede på og hånden kan komme ind så de ting er hans tryst når det er.

Anmeld

29. december 2010

Valle81

Kaufie skriver:

Her var jo fuldstændig lige til nærmest at meldetil børneværnet:0)

Jeg dyppede sutten i saftevand om og om igen til både Asta og Anton fandt ud af det:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.