Grød af boghvedemel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.868 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. december 2010

TineA

Kan man lave det? Synes kun jeg kan finde opskrifter med boghvedegryn eller flager. Jeg laver grød af majsmel og derfor tænker jeg, at man da også burde kunne lave det af boghvedemel ? Og hvad med rismel? Kan kun finde fuldkornsrismel, er det ok at lave grød af, eller er det for hårdt for maven? Håber I kan hjælpe Tine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

CS

W010910 skriver:

Kan man lave det? Synes kun jeg kan finde opskrifter med boghvedegryn eller flager. Jeg laver grød af majsmel og derfor tænker jeg, at man da også burde kunne lave det af boghvedemel ? Og hvad med rismel? Kan kun finde fuldkornsrismel, er det ok at lave grød af, eller er det for hårdt for maven? Håber I kan hjælpe Tine

ved ikke om du kan lave grød af boghvede - men jeg laver også af fuldkornrismel, har ikke oplevet problemer med maven. Men måske du kan snakke med din SP om boghvede.

Anmeld

28. december 2010

Alberts/

jeg laver af boghvedemel, og bruger vand 1 ske mmepulver og så putter boghvedemel i til der har den rette tykkelse og så koger jeg æbler eller pære med for at give sødme(;

Anmeld

28. december 2010

TineA

Super, tusinde tak for svarene Jeg ved ikke hvorfor, men har bare en idé om, at fuldkornsrismel er lidt "tungere" og sværere at fordøje for de små mavser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.