alkohol under graviditet,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. december 2010

annec

Hej alle i skønne mennersker.

Jeg tænkte lidt på, hvad sker der ved man får lidt alkohol under en graviditet?

For inden jeg fandt ud at jeg var gravid, har jeg været i byen 2 gange og til en julefrokost, hvor jeg ikke fik for lidt. Kan der ske noget ved det? Jeg er kun i uge 7+3.

Kan alkohol have noget med spontan abort at gøre? For sidst da jeg var gravid, fik jeg jo en SA og der havde jeg jo også drukket inden jeg fandt ud af at jeg var gravid?

(har slet ikke tænkt mig at drikke under min graviditet. )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Smilendesussi

Tillykke med din graviditet

Jeg har selv oplevet to SA i hhv. uge 10 og uge 6, jeg havde slet ikke drukket, så jeg tror ikke alkohol er årsagen. Selvom det vil være dejligt at have en årsag, så er det i hvert fald ikke det hos mig.

Nu er jeg i uge 24 og det er super dejligt Men jeg drikker heller ikke.

Anmeld

28. december 2010

ESV

Alkohol er bare overhovedet ikke sundt for barnet. men der burde ikke ske det store ved det når ikke det er noget du har gjort det med vilje, jeg var ude for det samme, nåede på 2 giga byture inden jeg fandt ud af jeg var gravid og havde SÅ dårlig samvittighed men min JM snakkede mig ned og som hun sagde kan kunne jeg jo ikke gøre noget ved det nu og havde jo ikke gjort det bevidst.

Anmeld

28. december 2010

Snefnug1984

I den første del af graviditeten udvikler fosteret sine indre organer. Hjernen og nervesystemet er specielt følsomme over for alkohols påvirkninger. Derfor er det vigtigt at beskytte fosteret mod alkohol gennem hele graviditeten.

Men ja, det kan jo være svært at undgå helt, hvis ikke man ved, at man er gravid.

Anmeld

28. december 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg var også på en mega bytur inden jeg fandt ud af at jeg var gravid.Jeg har nok været i 3. uge eller deromkring,og jeg var RIGTIG fuld!Lader dog heldigvis ikke til at det påvirkede noget

Anmeld

28. december 2010

Sasja77

Hej med dig:-)

Tillykke med graviditeten Nu håber jeg virkelig ikke at folk misforstår mig! MEN, hvis du har været i byen inden du fandt ud af at du er gravid og du siger at du nu er ca 7 uger henne så tror jeg altså ikke at du skal bekymre dig. Selvfølgelig er alkohol ikke sundt men som de fleste læger og jordemødre også orienterer om så har baby sin "egen" madpakke med i de første 8 uger mener jeg det er og derfor kan lille spir holde til en del. Selvfølgelig ser det helt anerledes ud hvis du har været på daglige drukorgier i en uge i træk! Det vigtigste er jo at du nu ved du er gravid og passer på det lille væsen inde i mavsen Og i sidste ende er intet jo sikkert og det behøver altså ikke at være derfor at du har haft SA før. Der kan være så meget andet der har været på spil og sådan er det jo gerne de første 3 måneder. 

Så jeg tror altså ikke du skal have panik over det men dejligt at du tænker tankerne for det viser at du ikke er ligeglad

Endnu engang tillykke!

Hilsen

Sasja

Anmeld

28. december 2010

tinasmor

Min læge sagde en gang til mig, at når det er er allerførst i graviditeten (dvs inden man f.eks kan teste positiv) så havde hun aldrig hørt om at det kunne gøre varig skade.

Drak selv nogle øl inden jeg opdagede at jeg var gravid med den første, og hun har i hvertfald ikke taget skade.

Anmeld

28. december 2010

Mira0911

Jeg nåede også at være i byen et par gange før jeg opdagede at jeg var gravid... Har da en sund og rask datter idag... 

Så tror ikke der sker noget, når du ikke vidste det...

Anmeld

28. december 2010

Mka

Jeg har som mange af de andre også været på et par byturer inden jeg fandt ud af jeg var gravid.. Fik også dårlig samvittighed. Men som tingene ser ud nu så venter vi os en sund rask pige Tror ikke du skal gå og tænke på det, men bare nyde

Anmeld

28. december 2010

Rockertand

Der sker absolut intet - ikke noget overhovedet - som min læge siger: "Hvis man fik retarderede børn af at blive gravid i en brandert, ville en pæn del af Danmarks befolkning være retarderede".

Fosteret får ingen næringsstoffer eller andre former for påvirkning fra moderen før tidligst i uge 6, indtil da har det en madpakke med fra fosteranlægget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.