Frøken Klogesen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. december 2010

Anonym trådstarter

Det overrasker jo nok ingen steder, at z allerede har en ret omfattende boghylde på sit værelse. Det overrasker nok heller ingen vegne, at hun allerede får læst historier højt - og meget gerne vil deltage i oplæsningen, så der blir råbt højt en gang imellem. Nu er vi begyndt at gøre sådan, at z sidder i sin skråstol og så kigger vi i billedbøgerne med dyr og traktorer og idag genkendte hun - uden tvivl - flere af dyrene i den ene bog. Altså genkendte billedet, det var jo ikke sådan at hun ligefrem sagde "Ræv" eller "Egern" ;-) Især en stor rød sommerfugl er hun svært glad for og slår på billedet når vi når dertil :-)

Vi har også i længere tid leget lidt med de få musikinstrumenter hun har. Hun har kunnet holde sin lille træflettede rangle, men ikke løfte den, men idag holdt hun den og raslede glad med den. Og Mor var SÅ stolt - lige indtil hun smadrede den ind i panden på sig selv...og kiggede temmelig bebrejdende på mig ;-)

Og så er det jo sådan, at hæs stemme lærer syg Mor at...puste. hmm! Når man ikke kan snakke, synge eller højtlæse så meget som normalt, må man finde på noget andet og idag fandt jeg på....SÆBEBOBLER! juhuuuu! jeg blir selv helt lykkelig af sæbebobler, jeg kan huske jeg som teenager sagde jeg ville have at folk skulle puste sæbebobler til mit bryllup istedet for at kaste ris - indtil min mor meget mor-agtigt påpegede at det ville sætte en masse skjolder på det fine tøj, øøøiiiiih! nåh, men nu blev der jo heller ingen riskastning heller, så det!
Men sæbebobler er også et kæmpe kæmpe hit hos z. Så sad vi der: jeg pustede og z beundrede. Og August lå i stolen ved siden af os og snorkede og slog et øje på klem og tænkte "sku man angribe det flyvehalløj de to damer er så begejstrede over?" og så fik han en sæbebobbel i hovedet - og løb alt hvad remmer og tøj kunne holde hen i den anden ende af værelset. FØJ, at blive våd når man er kat! ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

Barbamama

Ha ha ha hvor er det godt!!!! Det er også MEGA hyggeligt at kigge i bøger! Jeg nyder det også helt vildt og det gør Carla heldigvis også! Hun henter tit en bog og så skal hun op til mig og sidde og så peger vi og siger dyrelyde osv osv. Det er bare skønt!

Anmeld

30. december 2010

Skouboe

Så bare vent til frøken z kan sidde selv i badet, og I tilsætter skumbad.... Efter den første gang hvor Freja blev vildt forskrækket, har hun elsket det.

I øvrigt har ALDI en rigtig lækker børne skumbad - jeg tror serien hedder Green Line eller sådan noget. Den er god, billig og ikke fyldt med alt muligt skrammel.

Anmeld

30. december 2010

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Så bare vent til frøken z kan sidde selv i badet, og I tilsætter skumbad.... Efter den første gang hvor Freja blev vildt forskrækket, har hun elsket det.

I øvrigt har ALDI en rigtig lækker børne skumbad - jeg tror serien hedder Green Line eller sådan noget. Den er god, billig og ikke fyldt med alt muligt skrammel.

jæs! vi bruger allerede green line - har gjort det længe til os selv den er god - og billig!  vi er allerede begyndt at tilsætte skum i zs bade, for hun har en ...lidt klam...tendens til at lugte af gammel gnu over det hele, hvis man ikke bruger sæbe (HELT sikkert noget hun har fra sin far ). Hun eeeeeelsker at bade, så længe vandet er kogende varmt (det kan jeg også li) og der er sæbe, så pjasker hun rundt. det begynder at være en aaaaanelse svært at holde fast om 6+kg der pjasker i vand  men hun blir fuldstændig ulykkelig hvis man vover at bruge badestolen...

Anmeld

30. december 2010

Skouboe

Når hun nu begynder at blive for stor til sit børnebadekar, så plejer fx Silvan at have nogle store plastik baljer til ingen penge (jeg mener vi gav 50 kr for vores) - det er dejligt med mere plads og de højere kanter gør så det ikke sejler helt så meget.

Silja er allerede kommet over i den store balje, men hun vokser også som ukrudt. Jeg skal snart i gang med at vaske str 80 til hende og hn er kun 5 mdr.. Til gengæld vejer hun desværre stadig ikke nok, men det hun er begyndt at spise og sove meget bedre efter vi er begyndt at give hende panodil fast 3x dagligt.

Anmeld

30. december 2010

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Når hun nu begynder at blive for stor til sit børnebadekar, så plejer fx Silvan at have nogle store plastik baljer til ingen penge (jeg mener vi gav 50 kr for vores) - det er dejligt med mere plads og de højere kanter gør så det ikke sejler helt så meget.

Silja er allerede kommet over i den store balje, men hun vokser også som ukrudt. Jeg skal snart i gang med at vaske str 80 til hende og hn er kun 5 mdr.. Til gengæld vejer hun desværre stadig ikke nok, men det hun er begyndt at spise og sove meget bedre efter vi er begyndt at give hende panodil fast 3x dagligt.

wow!!! hun er laaaaang så?

det lyder voldsomt at hun skal have panodil fast på den måde er det for det der refluks?

zs kurve følger hinanden i vægt og længde, men hun ligger over den "normale" kurve på dem begge to også. men altså...sådan er det vel når man reproducerer sig med gigantiske mænd

Anmeld

30. december 2010

Skouboe

x skriver:

wow!!! hun er laaaaang så?

det lyder voldsomt at hun skal have panodil fast på den måde er det for det der refluks?

zs kurve følger hinanden i vægt og længde, men hun ligger over den "normale" kurve på dem begge to også. men altså...sådan er det vel når man reproducerer sig med gigantiske mænd

Sidst hun blev målt for 3 uger siden var hun 70 cm og 7,4 kg, så hun tager også efter sin far. Hun er meget lang, men vægten følger desværre ikke helt så godt med. Vi arbejder på sagen.

Det er ikke pga. refluksen at hun får panodil, men pga. ørene. Ørelægen har ordineret panodil 3x dagligt frem til 7. januar som var den første ledige tid til dræn. Han mener at en stor del af de senere symptomer - dem der gjorde at jeg frygtede at refluksen var ved at komme igen - skyldes at hun har rigtigt meget væske i ørene. Faktisk var de så slemme at han besluttede at hun skulle have dræn med det samme, selvom man normalt slet ikke lægger dem på børn under 6 måneder. Hun var stort set stoppet med at spise igen kunne heller ikke finde ro til at sove, og hun kan altså ikke leve af 2x grød og 3-400 ml om dagen. Og hendes mor kan ikke leve med ikke at få mere end 45 minutters sammenhængende søvn ad gangen.

Refluks betyder bare at den muskel der lukker mellem maven og spiserøret ikke er stærk nok så der bl.a. kommer mavesyre op i spiserøret, hvilket er ret smertefuldt. Man får halsbrand og sure opstød, fuldstændigt som en del får under graviditeten, og det gør det svært at sove og det er smertefuldt at spise. Desværre virker panodil ret dårligt på lige præcist refluks, så jeg har ikke givet det før. Silja får så Enfamil, en speciel MME fra apoteket, der fortykkes i maven når den kommer i kontakt med mavesyren, som gør det nemmere at holde maden nede. Det er nemlig ikke kun mavesyre der kommer op - de fleste refluksbørn gylper også rigtigt voldsomt. 

Anmeld

30. december 2010

Anonym trådstarter

puha! jeg har godt læst med om refluksen og også om ørerne faktisk, men jeg er sådan lidt "LALALALA" du ved, fordi jeg er skrækslagen for at skulle igennem noget af det selv

jeg havde en veninde der led af refluks da jeg gik på HF og jeg kan bare huske, at inden hun fik diagnosen klagede hun hele tiden over ondt i maven og vi var sådan lidt "åh dårlig undskyldning" og så kom hun endelig til lægen og fik opklaret det og så var det jo bare noget der gør rigtig naller og så når man er så lille og ikke rigtig kan gøre noget eller forstå det selv, øv! hun er hårdt ramt, hende Silja. og det er moderen også, kan jeg levende forestille mig! jeg sidder her og tænker, at jeg er en smule træt og jeg fik 6 1/2 time sammenhængende i nat

Anmeld

30. december 2010

Skouboe

x skriver:

puha! jeg har godt læst med om refluksen og også om ørerne faktisk, men jeg er sådan lidt "LALALALA" du ved, fordi jeg er skrækslagen for at skulle igennem noget af det selv

jeg havde en veninde der led af refluks da jeg gik på HF og jeg kan bare huske, at inden hun fik diagnosen klagede hun hele tiden over ondt i maven og vi var sådan lidt "åh dårlig undskyldning" og så kom hun endelig til lægen og fik opklaret det og så var det jo bare noget der gør rigtig naller og så når man er så lille og ikke rigtig kan gøre noget eller forstå det selv, øv! hun er hårdt ramt, hende Silja. og det er moderen også, kan jeg levende forestille mig! jeg sidder her og tænker, at jeg er en smule træt og jeg fik 6 1/2 time sammenhængende i nat

Det er jo aldrig til at sige om man er så uheldig, men det lyder nu som om z stortrives, og så er der ikke noget at være bekymret for

Det er rigtigt hårdt at se at ens lille pige har det så skidt, men jeg trøster mig med tanken om at jeg gør det så godt jeg kan og forsøger alt hvad jeg kan komme i tanke om for at hjælpe hende. Det trøster ikke rigtigt - Silja har jo stadig ondt - men når man er mor har man bare ikke den luksus at bryde sammen når ens barn har brug for en, så på den ene eller den anden måde kommer vi igennem det alligevel - tude er noget jeg kan gøre herinde eller om natten når ungerne sover.

Lige nu udvirker panodilerne mirakler og hun har spist fornuftigt og kun været vågen 3-4 gange i nat. Jeg var oppe kl. 6.30 i morges og give hende en flaske fordi hun virkede rigtigt sulten og da hun havde fået den lagde hun sig til at sove til kl 9. Ren luksus. Desværre snorkede manden så jeg havde problemer med at falde i søvn igen, men jeg fik da ½ time ekstra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.