Jobpræmie til enlige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
1 svar
0 synes godt om
28. december 2010

rsm

Regeringen vil have flere enlige mødre ud på arbejdsmarkedet og indfører derfor en jobpræmie fra 1. januar. Det overvejer vi at lave et indslag til TV-Avisen om. Jeg søger derfor enlige mødre der har fået eller vil søge job på grund af den nye ordning. Jeg vil også gerne tale med enlige mødre der ikke mener at præmien er stor nok.

læs mere: http://www.berlingske.dk/politik/enlige-forsoergere-skal-have-skattefri-praemie

- Mange hilsner

Lars Munck Rasmussen

Journalist, ND-INDENRIGS

TV-Avisen, Radioavisen, IDÉ-redaktionen

DR-Byen

Danish Broadcasting Corporation

Emil Holms Kanal 20

T +45 3520 3040

M +45 2854 5748

rsm@dr.dk

www.dr.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

eElak

*LOL*

Det er første gang jeg hører om den præmie.... 

Jeg er enlig mor, men er i arbejde, og har altid været det... 

Selvom jeg er i arbejde, så kunne jeg da sagtens bruge den præmie der er tale om. Sådan rent økonomisk.

Tror nu - og det er kun en tanke - at de enlige mødre, som ikke arbejder, at der er andre aspekter end økonomi som spiller ind... For selvom man kan få meget i tilskud, så kræver det også hjælp på andre fronter.. Især hvis man er låst fast i en spiral..

Jobmotivation, arbejdsprøvning.. hvad ved jeg? Den anden løsning, virker bare letkøbt, og ved da ikke om det får de enlige arbejdsløse mødre op af stolene, hvis de ikke har støtten i orden til at få jobs.

Jeg ved ikke om det kunne betale sig for mig at være arbejdsløs - det finder jeg måske ud af til Juni, hvor jeg er færdiguddannet, og i mit arbejdsområde er der ansættelsesstop de fleste steder... 

Men tror nu ikke at der er nogen økonomisk gevinst at hente ved dette.... 

Så for mig er arbejdet i sig selv nok til at jeg holder mig motiveret til arbejdsmarkedet.. Det ville en skattelettelse på 600 kroner altså ikke ændre på...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.