Endnu noget som er farligt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.134 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. december 2010

Nalle

Amen for pokker, hvad bliver det næste?

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1477730.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Sabsy

Nalle skriver:

Hvad er det?? Kan ikke trykke på linket :/

Anmeld

28. december 2010

FamilenStorm

SabrinaJuulOlsen skriver:

Hvad er det?? Kan ikke trykke på linket :/

Babya suttesnor er farlig

Suttekæder, der sikrer at ungerne ikke taber sutten på jorden, kan se både søde og nuttede ud og findes i et utal af variationer.

Men langt de fleste lever ikke op til de gældende sikkerhedskrav, viser en test, som sikkerhedsstyrelsen har lavet. Kun én ud af 28 testede snore levede op til sikkerhedskravene, viste testen.

Sikkerhedsstyrelsen opfordrer forældre til at være ekstra kritiske, og eventuelt erstatte suttekæden med et større arsenal af sutter.

Se de farlige produkter her

Kan vikle sig om halsen
- Det mest almindelige problem er, at kæden til sutten er for lang. Det betyder, at den kan vikle sig rundt om barnets hals, og i værste fald risikerer barnet at blive kvalt, fortæller Dorthe G. Rasmussen, som er pressechef i Sikkerhedsstyrelsen.

Den korrekte maksimallængde er 22 centimeter.

Små dele kan kvæle
Et andet typisk problem er, at kæderne er pyntet med farvestrålende små dele, som også kan udgøre en kvælningsrisiko for børnene.

- Suttekæder findes jo i mange forskellige designs, og resultaterne af testene indikerer, at man skal være kritisk i forbindelse med dette produkt. En suttekæde, uanset hvor nuttet den ser ud, er jo ikke streng nødvendig for, at barnet kan bruge sin sut. Man kan som alternativ overveje at købe nogle ekstra sutter til børnene i stedet, siger Dorthe G. Rasmussen.

De fleste af de produkter, som er fejlet i Sikkerhedsstyrelsens test, er fjernet fra markedet og information om produkterne lægges løbende på styrelsens hjemmeside, efterhånden som sagsbehandlingen afsluttes.

Anmeld

28. december 2010

FamilenStorm

Nalle skriver:

Man tager vel sine forholdsregler som mor  

Men tænker os snarer med alle de "forbud" at det snart må være et under at vores årgange lever den dag idag  For så vidt jeg ved var der ikke alle de forbud da jeg var et lille uskldigt barn

Anmeld

28. december 2010

oo

vi har heldigvis kun een suttesnor og den er hjemmehæklet af Moster Ditte, så den er ganske ganske ufarlig

men det er vel klart, at små dele udgør kvælningsrisiko for børnene - det gør de jo ved alt hvad de små har at gøre med! og at produkterne er fyldt med gift...tjae...det ved man jo også godt man skal være opmærksom på idag. Fx er Brio trælegetøj noget af det giftigste ifølge en helt ny TÆNK-test.

Anmeld

28. december 2010

Sabsy

Heidibh skriver:

Man tager vel sine forholdsregler som mor  

Men tænker os snarer med alle de "forbud" at det snart må være et under at vores årgange lever den dag idag  For så vidt jeg ved var der ikke alle de forbud da jeg var et lille uskldigt barn

Tak har altid sagt at Benjamin ikke skal have sådan en, han har bare ekstra sutter tak for linketKnus

Anmeld

28. december 2010

eElak

Tjuhl skriver:

vi har heldigvis kun een suttesnor og den er hjemmehæklet af Moster Ditte, så den er ganske ganske ufarlig

men det er vel klart, at små dele udgør kvælningsrisiko for børnene - det gør de jo ved alt hvad de små har at gøre med! og at produkterne er fyldt med gift...tjae...det ved man jo også godt man skal være opmærksom på idag. Fx er Brio trælegetøj noget af det giftigste ifølge en helt ny TÆNK-test.

er den under 22 cm?? 

Der er vidst nok 2 suttesnore herhjemme... de blev brugt.. meget meget kort, og aner faktisk ikke hvor de er blevet af... 

Anmeld

28. december 2010

oo

KaLee skriver:

er den under 22 cm?? 

Der er vidst nok 2 suttesnore herhjemme... de blev brugt.. meget meget kort, og aner faktisk ikke hvor de er blevet af... 

jep, den er 20 cm, helt præcist stor og fed hæklet satan som vi lige har fået i julegave (lidt en joke fordi Søren havde ytret ønske om opfindelsen af "den selvopsamlende sut" men Sol bruger nu ikke sut ret meget, såe...)

Anmeld

28. december 2010

FamilenStorm

SabrinaJuulOlsen skriver:

Tak har altid sagt at Benjamin ikke skal have sådan en, han har bare ekstra sutter tak for linketKnus

Det var så lidt..

Vi har en Økoloigsk suttesnor på max 15 cm,(hvis det kan gøre det)  og den er så stiv at den ikke vil kunne sno sig om noget.. og hun vil slet ikke kunne få den op i munden. Den er faktisk så stiv i det, at den er lidt besværlig at bruge, så vi har også en masse ekstra sutter med i tasken..

Anmeld

28. december 2010

mariamiss6

Generelt hader jeg suttesnore... I hvert fald hvis de sidder fast på barnet...

Jeg har mange gode (synes jeg selv) grunde til at hade dem... her kommer da lige et par stykker, og også et par gode grunde til hvorfor jeg på sin vis er helt enig med dem der har testet disse rædderlige snore...

1. De fremelsker kun at børnene ALTID har den sut i munden. Ikke nødvendigt, og yderst skadeligt for tænderne. (og ja jeg har 1 suttebarn, den anden bruger sin tommelfinger)

2. De der sindssyge snore lavet af træperler er for det første (undskyld mig) tude grimme, og for det andet, tænk hvis snoren knækker mens dit barn piller ved den? så har du en masse gode trækugler i lækre farver, som er lige til at spise, og få galt i halsen.

3. så er der dem der er korte nok (ifølge sikkerheds foreskrifterne) de er jo nøjagtig så korte at de hiver i tøjet, og barnet skal kæmpe en brav kamp for at kunne holde sutten i munden, eller at den der spænde dims skal sidde helt oppe i halsudskæringen og være skønsomt irriterende for barnet.

4. Og når barnet ikke har sutten i munden, men snoren stadig sidder på, ja, så sidder der jo bare sådan en snor med en sut i enden, og dingler fra barnets tøj....

5. Det er simpelthen for dovent... selv for mig, som ellers er ret lad af natur....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.