3 årig vil ikke sove i sin egen seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.863 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. december 2010

hannetheis

jeg har brug for noget hjælp med min søn. han bliver 3 år til marts. og er de sidste måneder begyndt ikke at ville sove i sin egen seng.

han bliver puttet i den og falder også i søvn omkring 19.30 hver dag. når kl så er ca 23 vågner han og græder og den eneste måde vi kan få ham til at sove igen er ved at tage ham ind til os.

mangler nogle gode råd for at ham kan sove en hel nat i sin egen seng.

til april skal vi have nr 2 og vil gerne at han sover hos sig selv så den lille ikke vækker ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Aves..

hannetheis skriver:

jeg har brug for noget hjælp med min søn. han bliver 3 år til marts. og er de sidste måneder begyndt ikke at ville sove i sin egen seng.

han bliver puttet i den og falder også i søvn omkring 19.30 hver dag. når kl så er ca 23 vågner han og græder og den eneste måde vi kan få ham til at sove igen er ved at tage ham ind til os.

til april skal vi have nr 2 og vil gerne at han sover hos sig selv så den lille ikke vækker ham.

Det skal nok komme, lige nu har han sikkert bare brug for den tryghed det er at sove ved jer om natten..måske han fornemmer der snart skal ske noget, måske du er mere træt og ikke har samme overskud til ham og så beder han selv om det han mangler...nærheden om natten også. Jeg ville bare give ham det, du kunne evt også lægge dig ind ved ham på en madras...

Anmeld

28. december 2010

TbCp

Eva. skriver:

Det skal nok komme, lige nu har han sikkert bare brug for den tryghed det er at sove ved jer om natten..måske han fornemmer der snart skal ske noget, måske du er mere træt og ikke har samme overskud til ham og så beder han selv om det han mangler...nærheden om natten også. Jeg ville bare give ham det, du kunne evt også lægge dig ind ved ham på en madras...

Helt enig!

Og vi står i samme situation for tiden.

Liva bliver puttet i vores seng hver aften. Vi har sat hendes egen seng ind til os, så når vi går i seng rykker vi hende derover. Hvis hun så vågner i løbet af natten så kommer hun over til os igen.

Hun har rigtig meget brug for tryghed lige nu og det får hun.

Er ikke urolig for at det bliver en "dårlig vane" for jeg har oplevet flere gange at der er perioder hvor hun bare har brug for ekstra tryghed, så det får hun!

Anmeld

28. december 2010

tinasmor

Det samme skete pludselig her. Jeg tror det var fordi hun var lidt bange for at gå ned af sengen selv hvis hun vågnede om natten. Vi havde en gl. madras (voksen madres) den ville hun gerne sove på hele natten på eget værelse. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men hvis det er det hun har brug for pt for at være tryg om natten så må det være det. Ingen af os sover godt hvis hun ligger i vores seng, så dette er indtil nu den bedste løsning.

Anmeld

28. december 2010

mor-til-vanessa

hannetheis skriver:

kan anbefale dig at læse "de kære børn" og " spørg om de kære børn" af anne wahlgren.

min datter på 1 har været inde i en dårlig sove periode, og har skrevet det anne skriver i brug, da mine egne metoder ikke virker som de plejer, og første nat sov hun igennem, fra jeg selv gik iseng, var dog inde at give sut en gang.

så prøv at læse dem.

Anmeld

28. december 2010

SussieThyssen

Vi gjorde det, at vi satte en af de gamle udtrækssenge op inde hos os, og så sov sønneke der i den periode han havde brug for vores nærhed.
Faktisk sov han tit i den seng lige indtil han var en 6 år, tror jeg.
Når han vågnede, så puttede jeg ham ganske enkelt der, og det gav en god tryghed.
Med tiden listede han selv ind og lagde sig, hvis han vågnede om natten, og det foregik helt uden at vække os.
Mere fredeligt kan det ikke gøres.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. december 2010

hannetheis

tak for jers svar vores soveværelse er ikke så stort at der er plads til en ekstra seng så han kunne sove der.

og flere skriver at det bare er en periode hvor han har ekstra behov for tryghed. men den periode har efterhånden varet fra midt august.

Anmeld

28. december 2010

sandratobias

Står i samme situation... Tidene er godt nok anderledes... Han blir 4 til april... 
Så kigger lige lidt med, da jeg ingen gode råd har... 
Vi ska ha nr. 2 her til februar, og har overvejet om det er derfor han vågner om natten, fordi han kan mærke forandringer eller hva man nu vil kalde det...  

Sandra - uge 31+2... 

Anmeld

28. december 2010

komodo

Jeg har selv haft den slags perioder med min søn som også er tre, og jeg tror flere af pigerne er inde på noget af det helt rigtige, han har lidt ekstra brug for jer lige nu, i kan også prøve at "fylde ham" godt op inden han skal sove, det kan også hjælpe, gjorde det her.

Der er jo egentlig ikke så meget at gøre ved det, enten tager i kampen med ham om natten og siger at han skal blive i sin egen seng, eller også lader i ham kravle op til jer og får derved hvis ikke han forstyrre jer for meget nogen rolige nætter, han skal nok komme tilbage i sin egen seng igen, med min knægt holdt det bare op lige pludselig og så sov han igen for sig selv, han periode hang også sammen med at han blev storebror, og der nåede jeg til at han altid er velkommen i min seng om natten men at jeg jo ikke kunne få et spædbarn til at vise hensyn til hans nattero, og det har aldrig forstyrret ham at lillebror vågnede om natten

Jeg håber og tror i snart får noget ro på.

Anmeld

28. december 2010

ekzunz

Herhjemme har vi 2 stks på 4 og 6 som ikke vil sove i egen seng - så de sover i vores..... Det er superhyggeligt og jeg nyder at have dem tæt på, men vi sover allesammen af h....... til. Så det eneste nytårsforsæt vi har herhjemme er at forsøge om vi kan få dem i deres egne senge.

Jeg må indrømme at forsøget nok bliver halvhjertet fra min side. Da jeg var barn var jeg utrolig mørkeræd (er jeg stadig) og jeg var bange for de mærkeligste ting, og jeg kan tydeligt huske at jeg ikke brød mig om at sove alene på mit værelse. Derfor synes jeg at mine børn skal have lov til at være trygge om natten - og så må jeg jo sove når jeg bliver gammel....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.