Jeg er lige blevet privat dagplejer.
Jeg fik faktisk hjælp og info fra en hjælpsom kvinde herinde(L).
Jeg valgte privat, fordi jeg kun vil have højst 3 børn ialt. Altså mit eget og to andre. Ligesom du gerne vil. Bliver du kommunal dagplejer SKAL du have 4 børn ialt og også tage imod et femte ved gæstedagpleje. Sådan er det ihvertfald i min kommune...
Du skal bare ringe til dagplejekontoret/pladsanvisningen og sige at du gerne vil blive privat dagplejer. Så kommer dagplejelederen ud og godkender dig og dit hjem og du skriver under på aftale og forskellige papirer. Der skal også indhentes børneattest på dig (garanti mod pædofili kan man kalde det, tror jeg) og ren straffeattest på din mand.
Når du så er godkendt skal du selv finde børn at passe. Annoncere og hænge flyers op og sådan.
Du skal kontakte skat og de vil sende girokort til dig hvor du skal betale skat.
Du sætter selv prisen for en dagplejeplads hos dig. Når du er godkendt af kommunen vil forældrene få tilskud på 75 % når de vælger dig som dagplejer.
Du skal selv forfatte en kontrakt. Men du må gerne låne min skabelon til inspiration.:).
Anmeld