Vitaminer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. december 2010

Carina1977

Nu er det altså frygtelig mange år siden jeg har været gravid, så lige et spørgsmål

hvilke vitaminer skal man tage? Jeg er kun i uge 4+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

bøgelund

Carina1977 skriver:

Nu er det altså frygtelig mange år siden jeg har været gravid, så lige et spørgsmål

jeg tager GraVitamin x 1 dgl

jern til gravide hver anden dag, da Gravitamin ikke indeholder nok jern mere.

og så kalk til gravide 2 stk om dagen, da jeg ikke kan li mælk..

Anmeld

27. december 2010

bøgelund

Carina1977 skriver:

og tillykke med graviditeten..  

Anmeld

27. december 2010

Tropez

altså jeg tager livol multitotal der er det samme i som i gravitamin, og skal der tages jern ca fra uge 10 og hvis du ikke får ½l mælk eller mælkeprodukter om dagen er det en god ide at tage kalk 

tillykke med graviditeten

Anmeld

27. december 2010

Isabella_mor

start med gravitamin... de indeholder nemlig også folinsyre som er rigtig godt at tage fram til 12 graviditetsuge..

jern kan du godt vente med til efter uge 10 eller ja måske endda helt til uge 18.. den kan du evt tage med din læge...

og kalk er ikke absolut nødvendigt, men hvis du eks, ikke srikker mælk dagligt eller spiser youghurt osv, så er det en god ide at tage lidt ekstra under din graviditet. ellers er der kalk i gravitaminpillerne..

Anmeld

27. december 2010

Carina1977

bøgelund1 skriver:

jeg tager GraVitamin x 1 dgl

jern til gravide hver anden dag, da Gravitamin ikke indeholder nok jern mere.

og så kalk til gravide 2 stk om dagen, da jeg ikke kan li mælk..

Jeg er heller ikke god til at drikke mælk, så det må jeg vist hellere huske  og tak

Anmeld

27. december 2010

Carina1977

Tropez skriver:

altså jeg tager livol multitotal der er det samme i som i gravitamin, og skal der tages jern ca fra uge 10 og hvis du ikke får ½l mælk eller mælkeprodukter om dagen er det en god ide at tage kalk 

tillykke med graviditeten

Ok så først jern fra uge 10.....det skriver jeg mig lige bag øret  Tak

Anmeld

27. december 2010

Carina1977

isabellamor skriver:

start med gravitamin... de indeholder nemlig også folinsyre som er rigtig godt at tage fram til 12 graviditetsuge..

jern kan du godt vente med til efter uge 10 eller ja måske endda helt til uge 18.. den kan du evt tage med din læge...

og kalk er ikke absolut nødvendigt, men hvis du eks, ikke srikker mælk dagligt eller spiser youghurt osv, så er det en god ide at tage lidt ekstra under din graviditet. ellers er der kalk i gravitaminpillerne..

Ok så smutter jeg op efter de der gravitamin imorgen......tak  + kalk, for jeg er altså ikke god til at drikke mælk hehe

Anmeld

27. december 2010

Silas&Mille

Hvis man vil skåne maven lidt kan jeg anbefale at man snakker med lægen eller JM om det er nødvendigt at tage jern.

For mig har det ikke været nødvendigt da jeg har en ret høj blodprocent, så jeg har/havde masser at give af til den lille 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.