Godnatmåltid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.512 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. december 2010

Fru'Rugaard

Hej i dejlige kvinder

Håber at i kan hjælpe mig med mit spørgsmål
Jeg har en datter på 9 mdr, og hun er ved at kører godt træt i hendes godnatgrød, da hun får den samme slags hver aften (mild fuldkornsgrød-pulver)- Kan man give noget andet? måske noget hjemmelavet noget? Som der mætter lige så meget som alm. købe grød.

Rikke - Mor til Maja på 9 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Rosa

Hej i dejlige kvinder

Håber at i kan hjælpe mig med mit spørgsmål
Jeg har en datter på 9 mdr, og hun er ved at kører godt træt i hendes godnatgrød, da hun får den samme slags hver aften (mild fuldkornsgrød-pulver)- Kan man give noget andet? måske noget hjemmelavet noget? Som der mætter lige så meget som alm. købe grød.

Rikke - Mor til Maja på 9 mdr.

Det er jo SÅ nemt bare at køre noget økologisk mel, f.eks. majsmel, rismel, boghvedemel, speltmel osv og koge det op med vand - voila! Grød! Så kan du søde det lidt med frugtmos hvis du synes.  Og ellers, hvad så med havregrød eller øllebrød? 2 skiver smuldret rugbrød i en gryde - vand på så det dækker, koges til det ligner grød - mums! 

Anmeld

27. december 2010

Fru'Rugaard

Rosa skriver:

Det er jo SÅ nemt bare at køre noget økologisk mel, f.eks. majsmel, rismel, boghvedemel, speltmel osv og koge det op med vand - voila! Grød! Så kan du søde det lidt med frugtmos hvis du synes.  Og ellers, hvad så med havregrød eller øllebrød? 2 skiver smuldret rugbrød i en gryde - vand på så det dækker, koges til det ligner grød - mums! 

vidste godt at man ku lave grød på den måde, men tænkte mere på om der var noget med yoghurt og frugtskiver, og sån noget?

Anmeld

27. december 2010

Rosa

Fru'Rugaard skriver:

vidste godt at man ku lave grød på den måde, men tænkte mere på om der var noget med yoghurt og frugtskiver, og sån noget?

Yoghurt er da en mulighed. Det kan min søn ihvertfald rigtig godt lide  

Anmeld

27. december 2010

Fru'Rugaard

Rosa skriver:

Yoghurt er da en mulighed. Det kan min søn ihvertfald rigtig godt lide  

Okay, men hun må vel kun få neutral yoghurt?- eller få hun godt få det med smag nu?

Anmeld

27. december 2010

Tulle28

Fru'Rugaard skriver:

Okay, men hun må vel kun få neutral yoghurt?- eller få hun godt få det med smag nu?

Ikke noget med smag, men det er fordi der er så meget sukker i. Så yoghurt naturel eller A38 og så kom lidt frugtmos i, hvis hun ikke kan lide det "råt"

Anmeld

27. december 2010

Fru'Rugaard

- skriver:

pas på med sukker lige før sengetid.

Ville give havregrød evt med lidt banan mos eller æblemos eller lign i.

Eller øllebrød med det samme.

Havregrød får hun til morgenmad..
Men øllebrød ku jeg vel godt give hende

Anmeld

27. december 2010

Rosa

Fru'Rugaard skriver:

Jeg har da hele tiden fået afvide at de måte få med smag, bare det var sødmælksyoghurt 

Anmeld

27. december 2010

Ni-ko-li-ne

Rosa skriver:

Jeg har da hele tiden fået afvide at de måte få med smag, bare det var sødmælksyoghurt 

de må godt få smag...

men det kommer jo an på hvor meget sukker man vil "tillade"

der er jo alligevel en masse skjult sukker i færdi grød, så en smule yoghurt gør vidst ikke den vilde foreskel....

Anmeld

27. december 2010

Rosa

Ni-ko-li-ne skriver:

de må godt få smag...

men det kommer jo an på hvor meget sukker man vil "tillade"

der er jo alligevel en masse skjult sukker i færdi grød, så en smule yoghurt gør vidst ikke den vilde foreskel....

Præcis 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.