Amning og flaske til natten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.316 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. december 2010

Mai-pigen

Jeg ammer stadig min søn på 3 mdr! Vi er dog begyndt at give en flaske i ny og næ, og et par gange en flaske til natten, da han melder sig ret tit om natten, efter han egentlig har haft en periode hvor han sov igennem.

Første gang vi gav ham en flaske, var han helt afslappet, og faldt sååå sødt i søvn, så gik der en time, så vågnede han nede i liften ved at han gylpede MEGET eksplosivt, og nærmest var ved at kvæles i det.. Det var sååå synd! Det var nu noget tid siden, så vi valgte at forsøge igen igår aftes, han fik en flaske igår aftes, og så hyggede vi lidt, så fik han en lille tår ved mig, og så blev han puttet kl.21.30. Kl.ca.2 blev jeg vækket ved at han igen gylpede, ikke så kraftigt som sidst, men nok til at han skulle op og vaskes, den lille stakkel..

Mit spørgsmål er, hvad gør vi, når han kaster det op igen, han kaster ikke de flasker op han sommetider har fået i løbet af dagen, og hvorfor kaster han det op???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Fru'Rugaard

det kan være at han ikke kan tåle det- min bror's datter kastede os op da hun begyndte på erstatning, og det var os kun lidt i starten, men så blev det bare værre og værre og til sidst kastede hun det hele op- så måske i sku prøve at skifte erstatning?
det kan os være at han bare får meget luft med ned, kommer han op at bøvse?-

Rikke - mor til maja på 9 mdr.

Anmeld

27. december 2010

Mai-pigen

Fru'Rugaard skriver:

det kan være at han ikke kan tåle det- min bror's datter kastede os op da hun begyndte på erstatning, og det var os kun lidt i starten, men så blev det bare værre og værre og til sidst kastede hun det hele op- så måske i sku prøve at skifte erstatning?
det kan os være at han bare får meget luft med ned, kommer han op at bøvse?-

Hej hej.. Det er bare underligt at han ikke kaster op om dagen, og at det kun er når han får det til natten..

Ja han kommer op og bøvse, og vi bruger avent sutter, så han burde jo ikke sluge så meget luft..

Anmeld

27. december 2010

Mor1012

hejsa

jeg aner ikke hva det kan være, jeg tænker i måske bare skal vente 10min længere, med at ligge ham ned. min datter bliver sommetider forkvalmet når hun Lige har drukket en flaske på 120ml, så går jeg rundt med hende og nogle gange bliver hun først puttet 30min efter.

Måske du kan prøve give hem lidt Mindre erstatning, evt amme ham lidt og derefter sluttet af med flaske med mindre Ml end du giver ham nu

Anmeld

27. december 2010

Fru'Rugaard

Mai-pigen skriver:

Hej hej.. Det er bare underligt at han ikke kaster op om dagen, og at det kun er når han får det til natten..

Ja han kommer op og bøvse, og vi bruger avent sutter, så han burde jo ikke sluge så meget luft..

Ja, det er underligt?
Altså, vi har altid brugt sutteflasker fra MAM, fordi at der sidder en gummiring i bunden, som der danner vakum, som der gør at de får minimalt luft med ned, så tror ikke at det har noget med selve sutterne at gøre.
Min bror brugte os avent før, og et par andre mærker, efter at de havde skiftet erstatning, fordi at hun kastede det hele op- så gylpede hun så bare meget efter de havde skiftet, og nu bruger de så de flasker fra MAM, og hun gylper slet ikke nær så meget mere.
så tror altså ikke at det har noget med sutterne at gøre.
P.S, min datter har aldrig gylpet særlig meget, på de MAM flasker.

Anmeld

27. december 2010

Cris

Mai-pigen skriver:

Jeg ammer stadig min søn på 3 mdr! Vi er dog begyndt at give en flaske i ny og næ, og et par gange en flaske til natten, da han melder sig ret tit om natten, efter han egentlig har haft en periode hvor han sov igennem.

Første gang vi gav ham en flaske, var han helt afslappet, og faldt sååå sødt i søvn, så gik der en time, så vågnede han nede i liften ved at han gylpede MEGET eksplosivt, og nærmest var ved at kvæles i det.. Det var sååå synd! Det var nu noget tid siden, så vi valgte at forsøge igen igår aftes, han fik en flaske igår aftes, og så hyggede vi lidt, så fik han en lille tår ved mig, og så blev han puttet kl.21.30. Kl.ca.2 blev jeg vækket ved at han igen gylpede, ikke så kraftigt som sidst, men nok til at han skulle op og vaskes, den lille stakkel..

Mit spørgsmål er, hvad gør vi, når han kaster det op igen, han kaster ikke de flasker op han sommetider har fået i løbet af dagen, og hvorfor kaster han det op???

MME mætter ikke eller hjælper dem til at sove. Der er undersøgelser der viser, at den er egenlig så voldsomt til sådan en lille krop (ko mælk) at de bliver faktisk sløv af det... Til gængeld fand de ud af, at brystmælk ændrer sig om aftenen og natten med højere indhold af et eller andet hormon som hjælper til at sove. Begge mine børn sov med det samme efter amning. Jeg ammede fuld ud 6 måneder til begge to. Når de er blevet størrer og kommer den rigtige nat-roderi (i hver fald hos os) så har jeg savnet dengang jeg ammede dem og kunne sove viderer med det samme...

Anmeld

27. december 2010

Fru'Rugaard

Cris skriver:

MME mætter ikke eller hjælper dem til at sove. Der er undersøgelser der viser, at den er egenlig så voldsomt til sådan en lille krop (ko mælk) at de bliver faktisk sløv af det... Til gængeld fand de ud af, at brystmælk ændrer sig om aftenen og natten med højere indhold af et eller andet hormon som hjælper til at sove. Begge mine børn sov med det samme efter amning. Jeg ammede fuld ud 6 måneder til begge to. Når de er blevet størrer og kommer den rigtige nat-roderi (i hver fald hos os) så har jeg savnet dengang jeg ammede dem og kunne sove viderer med det samme...

selvfølgelig mætter modermælkserstatning?
-har ALDRIG hørt at det ikke mætter?
hvorfor sku man ellers give børn det, hvis det ik mættede.
Og brystmælk mætter jo altså kun hvis moderen spiser rigtigt og spiser nok til at få nok næring i mælken, så barnet kan mættes.

Anmeld

27. december 2010

Cris

Fru'Rugaard skriver:

selvfølgelig mætter modermælkserstatning?
-har ALDRIG hørt at det ikke mætter?
hvorfor sku man ellers give børn det, hvis det ik mættede.
Og brystmælk mætter jo altså kun hvis moderen spiser rigtigt og spiser nok til at få nok næring i mælken, så barnet kan mættes.

Den mætter ikke på den måde vi forstå om at mætte, den "mætter" fordi deres system har det så hårdt med at fordøje den! Så i starten virker det ligesom de kan ikke noget andet end at prøve at fordøje de der tunge proteiner. Modermælken "mætter" ikke på den måde, det bliver nemt fordøjet til deres system. Men om aftenen og natten indeholder den flere af de der hormoner som påvirker søvn og det er derfor de sover med det samme efter amning. Men bagefter vænner de sig til MME og det bliver bedre. Det forklarer også, at der er nogle som efter en periode begynder at vågne igen mange gange. Mange gang vågner de ikke pga sult, men pga alt muligt andet. Jeg har spurgt og læst meget om det, for jeg har to børn som har haft nogle perioder om natten, rigtige hårde... Men nogle vågner fordi de vågner, de er små og de kan ikke finde ud af det... Especielt der når de bliver 7 eller 8 måneder kan blive meget hårdt. Så søger de kontakt, tryghed eller søger bare hjælp til at kunne sove igen for de kan ikke selv endu... Min den store har haft meget tit nogle perioder, hvor han var oppe hver time. Men der er håb, for efter han blev to begyndte han at sove som en sten lige meget hvad der sker rundt omkring ham. Den lille som er 14 måneder vågner stadig mange gange... Nå, men nu har jeg fortælt om alt muligt andet en det der med MME, nogle gange "snakker" jeg bare for meget

Anmeld

27. december 2010

Fru'Rugaard

Tror altså ikke på at mælken kan ændre sig fordi at det er nat? eller ligge på en andet måde i deres maver fordi at det er nat!!- det er noget vrøvl i mine ører sorry- men min datter har fået MME siden hun var 5 dage, og jeg har ALDRIG oplevet noget af det som du beskriver, eller hørt om det- og kender en del mødre, vis børn også får MME..

Anmeld

28. december 2010

Mai-pigen

Emilie2010 skriver:

hejsa

jeg aner ikke hva det kan være, jeg tænker i måske bare skal vente 10min længere, med at ligge ham ned. min datter bliver sommetider forkvalmet når hun Lige har drukket en flaske på 120ml, så går jeg rundt med hende og nogle gange bliver hun først puttet 30min efter.

Måske du kan prøve give hem lidt Mindre erstatning, evt amme ham lidt og derefter sluttet af med flaske med mindre Ml end du giver ham nu

Tak for dit svar! Syntes vi har forsøgt os med at lade der gå noget tid inden vi putter ham..

Jeg ammer ham altid først, så det kan heller ikke være derfor....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.