Celina siger så mange ord nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

385 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. december 2010

JustAnotherName

Jeg vil lige berette om min yngste datter. Hun har simpelthen udfoldet sit sprog så meget i den seneste tid. Det går rigtig stærkt nu! Men hun har jo også en storesøster at "kopiere" fra, så det tror jeg også, har lidt at sige.

Forleden dag sad vi foran fjernsynet, så lyder hendes lille stemme
"dét keeedeligt!" 

Og hun er begyndt at klovne rundt, ligesom sin storesøster, og siger nu
"Av, for søren da!!", når hun bumler rundt og er faldet omkuld, hehe.

Jeg kan slet ikke følge med ...eller jo, det kan jeg jo selvfølgelig godt.
Men pludselig hører jeg et ord, så et andet - som jeg slet ikke vidste, at hun kendte og kunne. Og når jeg lige forsøger på, at tælle dé ord sammen, som jeg ved, at hun kan nu, så bliver det faktisk til overraskende mange ord efterhånden .....Og hun kan jo endnu flere endnu, sikkert, end dem jeg lige ved. Og hun bliver hele tiden ved med, at komme med flere

Det er altså lidt sjovt, når vullapyk bliver til flere ord - stadig mixet med vullapyk - og efterhånden bliver til mere og mere rigtig snak.
Hun FORSTÅR ihvertfald udemærket, stort set, alting! Halvandet år....suk!

Og Bianca..... Jamen altså! Min 3-årige er jo en stor pige nu, som KNÆVRER én et øre af, og som udtrykker utrolig mange ting - tanker, følelser og en rørende stor mængde omsorg for andre. Det er så fantastisk!

Nå, men nu er jeg vist efterhånden også færdig med at plapre mere om dét nu. Jeg ville bare lige BLÆRE MIG, eller hvad man nu siger - hehe  

CELINA SIGER :

op
prutter
æble
far
mor
lege
mig oss tegne
MIN
rap-rap
vov-vov
mormor
farfar
tur / min tur
Av, for søren da!
Det kedeligt
Hov
ja
nej
væk
kage
kiks
Gree-a (Kaj og Andrea)
Ann låt (Anna og Lotte)
mig
henne
sove
hej-hej
hus
bog
sut
hår
øre
hoppe hop
kurv
IKK mere
ae-aee
bad
adrr
Åh-ååhhh
tak
sko
Stop
mad
Juhuu / jubii
Pluto
Ozo (en tegneserie-figur på "Playhouse Disney kanalen)
stor
lille
mér, mér, mér
ur
skål
dygtig
hoho (svarer hun hvis vi siger "julemand")
bord
sur
Wiam (william, vores hund)
Barna (Bianca)
Ina (Celina)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Barbamama

Det er sejt!!!! Jeg har også opgivet at skrive de ord ned Carla kan nu, for vi er nok oppe på 70-80 stykker. Og damen siger sætninger. Jeg kan ikke lade være med at grine når hun går rundt og siger: Hvor ER du sut??? Hi hi... Det er skønt!!! Og hvor er det fedt at man kan kommunikere på et nyt plan lige pludselig!

Anmeld

27. december 2010

anna-jonas

Ja, det går pludseligt meget stærkt med sproget. Og Celina er da vist ret godt med, så det kan betale sig at være lillesøster lige i den situation.

Ida er her i julen begyndt at sætte 3-4 ord sammen i en slags sætning..............og det er vildt, som kommunikationen bare bliver lettere.

Knus Mette

Anmeld

27. december 2010

MORJESPERSEN

syndes godt nok hun kan sige meget!!!! Hvor er hun dygtig!!!

Her siger pigerne også en del, men tror ikke det er så meget.. og sætninger er der meget få af, de siger sæt dig der og mig sidde der, det er det vidlste de har sagt... så siger de selvfølig enklte ord.... kan godt forstå du er stolt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.