Jeg vil lige berette om min yngste datter. Hun har simpelthen udfoldet sit sprog så meget i den seneste tid. Det går rigtig stærkt nu! Men hun har jo også en storesøster at "kopiere" fra, så det tror jeg også, har lidt at sige.
Forleden dag sad vi foran fjernsynet, så lyder hendes lille stemme
"dét keeedeligt!"
Og hun er begyndt at klovne rundt, ligesom sin storesøster, og siger nu
"Av, for søren da!!", når hun bumler rundt og er faldet omkuld, hehe.
Jeg kan slet ikke følge med ...eller jo, det kan jeg jo selvfølgelig godt.
Men pludselig hører jeg et ord, så et andet - som jeg slet ikke vidste, at hun kendte og kunne. Og når jeg lige forsøger på, at tælle dé ord sammen, som jeg ved, at hun kan nu, så bliver det faktisk til overraskende mange ord efterhånden .....Og hun kan jo endnu flere endnu, sikkert, end dem jeg lige ved. Og hun bliver hele tiden ved med, at komme med flere 
Det er altså lidt sjovt, når vullapyk bliver til flere ord - stadig mixet med vullapyk - og efterhånden bliver til mere og mere rigtig snak.
Hun FORSTÅR ihvertfald udemærket, stort set, alting! Halvandet år....suk!
Og Bianca..... Jamen altså! Min 3-årige er jo en stor pige nu, som KNÆVRER én et øre af, og som udtrykker utrolig mange ting - tanker, følelser og en rørende stor mængde omsorg for andre. Det er så fantastisk!
Nå, men nu er jeg vist efterhånden også færdig med at plapre mere om dét nu. Jeg ville bare lige BLÆRE MIG, eller hvad man nu siger - hehe

CELINA SIGER :
op
prutter
æble
far
mor
lege
mig oss tegne
MIN
rap-rap
vov-vov
mormor
farfar
tur / min tur
Av, for søren da!
Det kedeligt
Hov
ja
nej
væk
kage
kiks
Gree-a (Kaj og Andrea)
Ann låt (Anna og Lotte)
mig
henne
sove
hej-hej
hus
bog
sut
hår
øre
hoppe hop
kurv
IKK mere
ae-aee
bad
adrr
Åh-ååhhh
tak
sko
Stop
mad
Juhuu / jubii
Pluto
Ozo (en tegneserie-figur på "Playhouse Disney kanalen)
stor
lille
mér, mér, mér
ur
skål
dygtig
hoho (svarer hun hvis vi siger "julemand")
bord
sur
Wiam (william, vores hund)
Barna (Bianca)
Ina (Celina)