Hmm...hvornår spise med gaffel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.406 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. december 2010

Sasja77

Hej

Ja jeg er lidt nysgerrig...Olivia er lige knap 11 måneder og vi har ikke introduceret hende for gaflen endnu -heller ikke tallerkenen for den sags skyld for den bliver smidt af h...... til ud i rummet hvis hun får den

Det meste for hun lov at spise med hånden og er virkelig dygtig til at pincetgreb og at få maden i munden men jeg gør det at jeg lægger et stykke ad gangen foran hende og så spiser hun det før jeg lægger det næste osv. Men hvornår skal man introducerer gaflen for hende altså at hun selv skal holde den? Og hvordan har i gjort derhjemme? 

Kom glad med Jeres erfaringer!!

Kh

Sasja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lige så snart, at børnene har kunne holde på en gaffel har de fået en i hånden. De har også begge altid spist af en tallerken selvom man indimellem har måtte holde fast på den, da den ellers ville ende på gulvet eller en andet sjovt sted

Anmeld

26. december 2010

mor-til-vanessa

Sasja77 skriver:

Hej

Ja jeg er lidt nysgerrig...Olivia er lige knap 11 måneder og vi har ikke introduceret hende for gaflen endnu -heller ikke tallerkenen for den sags skyld for den bliver smidt af h...... til ud i rummet hvis hun får den

Det meste for hun lov at spise med hånden og er virkelig dygtig til at pincetgreb og at få maden i munden men jeg gør det at jeg lægger et stykke ad gangen foran hende og så spiser hun det før jeg lægger det næste osv. Men hvornår skal man introducerer gaflen for hende altså at hun selv skal holde den? Og hvordan har i gjort derhjemme? 

Kom glad med Jeres erfaringer!!

Kh

Sasja

vanessa fik en gaffel og tallerken da hun var 6mdr. der røg jo en del på gulvet, men det må man fjerne bagefter. hun er nu 12mdr og har ikke helt fundet ud af det med gaflen, men hun prøver. hun sidder og stikker i maden, nogen gange er der held andre gange ikke. sådan er det også med skeen.

jeg synes bare hun skal have en gaffel og en tallerken og hvis hun så vil smide den af h til, må du fortælle hende af den skal blive på bordet og vise hende hvordan man stikker gaflen i maden. og hvis hun vil spise med fingerne, er det også helt ok, det gør min datter også til tider

Anmeld

26. december 2010

B&J

daniel sidder med gaffel og tallerken men de ryger også på gulvet og med maden på men hvis vi lige som dig ligger maden foran ham så tager han det selv og putter det i munden hihihih men vi giver ham det stadig ja det sviner men frem med støvsugeren og en klud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.