min kæreste og jeg planlægger at få et barn men nu skal jeg være store søster HVAD TÆNKT JEG
min far og hans kæreste venter barn termin den 28 juni fortalt de jule aften til hele familie
ved ikke hvad jeg vil med det her min far har 4 børn er hendes den første men altså ja det er et chok

Hehe..ja, man kan jo blive overrasket, men tænk på, at din fars kæreste sikkert har lige så stort et ønske om at blive mor, som du har, så når man ser det fra det perspektiv, så er det vel forståeligt nok.
Nu ved jeg jo ikke lige hvor gammel din far og hans kone er, men det er jo heller ikke det afgørende.
Jeg synes, du skal glæde dig med dem. Du vil ikke være den første der bliver storesøs som voksen, og du bliver heller ikke den sidste. 
Og i det mindste vil din nye lillebror/søster blive ældre end din egen, men det vil da være herligt, hvis de kan lege sammen.
Da min den ældste skulle have sin den første sagde hun til mig:
"Mor, nu får du ikke flere børn, for mine børn skal ikke være ældre end dine børn!"
Det fik mig sådan til at grine, men jeg kunne da berolige hende med, at det havde jeg heller ingen planer om, det kapitel var afsluttet 
Jeg kan huske, jeg gik i skole med en pige, der fik en moster, da hun var 9-10 år..det syntes vi alle var meget interessant, og hun var ikke så lidt stolt selv LOL

Kærligst
Sussie
Anmeld