Lyn fødsel!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.755 visninger
23 svar
0 synes godt om
26. december 2010

Rsa

Havde termin d.19 december og vi havde fået d.27 december som igangsættelsesdato... Da jeh var gået 14 dage over tid og blev sat igang med min første, forventede jeg egentlig  også at det vil blive sådan denne gang..

Jeg har haft streptokokker i urinen og vi skulle derfor ligge til observation i 2 døgn efter fødslen... >Der for ville det bare vvære så surt at føde lige op til jul eftersom der var risiko for, at vores jukeaften skulle være i selskab med personalet på skejby og ikke vores familie og store dreng

D.21 december havde jeg sjovt nok snakket med en venindevom, at det ville være optimalt at føde lige den dag, så vi kunne nå at holde jul hjemme... Om aftenen ved 21 tiden får jeg så mens-agtige smerter, skyder det hen, da jeg absolut ikke troede det var veer... Men siger alligevel med et glimt i øjet til min kæreste, at det måske er i aften han bliver far Efter 1½ time er der så regelmæssige veer af 30 sekunders varighed og med 5. minutters mellemrum

Vi får ringet til skejby kl.22 og snakker med en jordemoder, som beder os ringe igen når veernes varighed er 50 - 60 sekunder.... Efter en time er veerne meget smertefulde og lange samt varigheden er tiltaget til 50 - 55 sekunder samt der nu kun er 2-3 minutter mellem veerne!   Min kæreste ringer så til skejby kl. 23.20 og fortæller hvordan og hvorledes, hvor han får at vide, at vi skal komme derud nu... Jeg er i et stort smertehelvede og ender med at tage mine bukser på, så kom der en ve - pause, sokker.. Ve igen... trøje... ve igen og sådan fortsatte det til jeg var klar til at løbe ned i vores bil.

Bilen fik en ordentlig tur med spark og har vist i dag en lidt løsere nakkestøtte på passagersædet, for det fik også en ordnltig tur!

Efter nogle meget smertefulde og stærke veer får jeg pressetrang i bilen... Vi ankommer til skejby ca. kl. 23.40... Vi får psrkerert bilen, jeg kan mærke at det er tæt på... Når  lige at stige ud af bilen for så at få endnu en kæmpe ve og vandet går - midt ude på parkeringspladsen og mine bukser er fuldstændig gennemblødt!

Får mig selv slæbt op ad trapperne, da jeg absolut ikke har tid til at vente på elevatoren! Jordemoderen jeg bliver modtaget af, beder mig sætte mig ned og vente, men det har jeg ikke tid til. Jeg skal føde NU! Kommer ind på fødselsstuen, får tøjet af, op på briksen og en (første presse ve)- to (anden presse ve) - og tre... Så var prinsessen presset ud d. 22 december kl.00.04

Fra første lille ve til vores fantastiske lille pige blev født, gik der 3 timer! Og hun kom lige til tiden til, at vi kunne fejre jul hjemme med den stolte storebror...

Lillepigen har endnu ikke fået navn, vi har Ella og Elena indtil videre, men har ikke lagt os fast på noget... Måske det bliver et helt tredje navn. En dejlig lille pige blev det i hvert fald til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2010

sandratobias

Tillykke med prinsessen..
Sikke en lynfødsel... Det vil jeg oz ha..  

Dejligt at hun kom til tiden.. Så der ku blive fejret jul sammen allesammen...  

Sandra - uge 31+0... 

Anmeld

26. december 2010

betiinsen

åh en skøn historie, stort tillykke med den lille pige og dejligt i kunne komme hjem inden jul

Anmeld

26. december 2010

birthee

tillykke med jeres lille pige - det gik da fint stærkt!!!

Anmeld

26. december 2010

SussieThyssen

Stooort tillykke med den lille juleengel. Sikke da en superfødsel.
Nåede I så hjem til juleaften eller sneede I inde??
I ønskes alt det bedte i livet frem over.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. december 2010

Rsa

SussieThyssen skriver:

Stooort tillykke med den lille juleengel. Sikke da en superfødsel.
Nåede I så hjem til juleaften eller sneede I inde??
I ønskes alt det bedte i livet frem over.

Kærligst
Sussie

Nej, vi kom heldigvis hjem d.24 kl.13 og nåede at holde jul med familien og den lille ny

Anmeld

26. december 2010

TbCp

WOW!!!

Hvor vildt

Kæmpe stort tillykke med den lille

Anmeld

26. december 2010

piadas

Ih, hvor dejligt! Og du nåede lige at føde, så I kunne komme hjem og fejre jul - det kunne jo ikke være bedre!

Stort tillykke med prinsessen!

Anmeld

26. december 2010

Linemaria90

tillykke med den lille prinsesse. ja det var vist noget af en lynfødsel : men det lyder til at være en god en af slagsen.. tillykke igen

Anmeld

26. december 2010

Frk. Himmelblå

Stoort tillykke!  Sikke en drømmefødsel - men måske liiiige spændende nok, om I nåede på hospitalet .

Hvor dejligt med en lille pige.

Og Elena er et fantastisk navn 

(Kan du gætte, hvad min datter hedder 

Glædelig jul og godt nytår!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.