Forstoppelse...Gode råd søges!!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.269 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. december 2010

Zibi_84

Hej Piger.

Dette spørgsmål har sikkert været her før, men kan ikke lige finde det.

Så nu spørger jeg jer kloge kvinder.

Hvad er jeres bedste råd til forstoppelse? Plejer(før graviditet) at tage en sort kop kaffe, og så var det nok. Nu er den HEELT gal. Og der kan nemt gå mange dage imellem. Alle gode råd er velkommen!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2010

twinboys

Zibi_84 skriver:

Hej Piger.

Hvad er jeres bedste råd til forstoppelse? Plejer(før graviditet) at tage en sort kop kaffe, og så var det nok. Nu er den HEELT gal. Og der kan nemt gå mange dage imellem. Alle gode råd er velkommen!!!

Kiwi det skulle være godt...

Anmeld

26. december 2010

B&J

er det hård afførring så ville HUSK være godt det sætter gang i maven

Anmeld

26. december 2010

SaraLM

Svesker eller sveske juice er godt til at sætte gang i maven, og husk altid at drikke rigeligt med vand dagligt (for lidt væske giver tendenser til forstoppelse) hvis svesker og vand (evt en kop kaffe når du nu ved det virker for dig normalt) ikke giver hul igennem synes jeg du skal gå på apoteket i morgen; der findes forskellige aff midler i håndkøb som er gode, og jeg er sikker på de kan vejlede dig ift graviditet og forstoppelse!Held og lykke, håber du får gang i maven (forstoppelse er et helvede!)

Anmeld

26. december 2010

Lunae

Zibi_84 skriver:

Hej Piger.

Min stensikre vej til tynd mave er junkfood - min mave kan bare overhovedet ikke tåle umættet fedt - desværre har min hjerne ikke forstået det endnu

Pøj pøj med det

Luna

Anmeld

26. december 2010

SaraLM

Har lige tjekket og både perilax (tabletter) og microlax (til indføring i endetarmen) må anvendes ved graviditet.Perilax virker på tarmbevægelserne og sætter gang i maven.Det kan give nogle kramper pga tarmens øgede bevægelser og kan også give noget der minder om diarre men det virker og man får tømt ud.Microlax er en gel-agtig substans der lægges ind i endetarmen og man skal holde på den så længe man kan, den sætter også gang i tarmbevægelserne lokalt bedret i tarmen og skulle også øge væsken i aff så man lettere kan komme af med det.En nævnte HUSK - det er godt til at behandle forstoppelse i længden da det øger væskemængden i tarmindholdet hvis man husker at drikke rigeligt, men det er ikke godt nok til at sætte gang i maven i den akutte fase af forstoppelsen. Det er forebyggende.

Anmeld

26. december 2010

vollertsen

Det kan skyldes dine jern-piller. Jeg tager dem fra Berthelsen og har ikke oplevet nogen forandring i maven.

Anmeld

26. december 2010

Anne85

Drik RIGELIGT med væske (og helst bare vand). Spis regelmæssigt og spis fiberrigt. Vær fysisk aktiv. Spis svesker, dadler eller figner. Og virker det bare slet ikke kan du jo prøve med noget "husk".

God bedring

Anmeld

27. december 2010

Zibi_84

Ihh tak allesammen! Der er en masse jeg kan prøve at gå i gang med! Dejligt med en masse muligheder...Synes faktisk det er kommet efter jeg er begyndt på Jern(Amino Jern fra Matas)... Men tak endnu en gang for alle jeres svar. Godt Nytår.

Anmeld

27. december 2010

Holbæktrunten

Brug ferroduetter (jern) i stedet - de virker minimalt stoppende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.