Kåring af hund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. december 2010

Ann.

Vores dejlig hund Bette har ingen stamtavle - men ved at man med heste kan få dem kåret, så de kan få en stamtavle, kan man også det med hunde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2010

birthee

Inden for Jack Russell Terrier, har det været muligt at fremvise sin hund til race-bedømmelse, med henblik på at blive optaget i stambogen... Jeg ville gerne have været afsted med min Jack, men desværre var han ikke gammel nok, inden de lukkede stambogen... Så tror det kommer an på om stambogen er lukket for den pågældende race, og om din hund lever op til race-standarden...

Må jeg spørge hvilken hund du har???

Hilsen Birthe

Anmeld

25. december 2010

Ann.

birthee skriver:

Inden for Jack Russell Terrier, har det været muligt at fremvise sin hund til race-bedømmelse, med henblik på at blive optaget i stambogen... Jeg ville gerne have været afsted med min Jack, men desværre var han ikke gammel nok, inden de lukkede stambogen... Så tror det kommer an på om stambogen er lukket for den pågældende race, og om din hund lever op til race-standarden...

Må jeg spørge hvilken hund du har???

Hilsen Birthe

Han er en fransk bulldog og er 7 mdr idag

Anmeld

25. december 2010

birthee

Mon ikke det så bare er at få fat i Dansk Kennel Klub, eller raceklubben, og spørge ad hvad mulighederne er??? Jeg havde fået at vide at min lille hund havde rigtig gode muligheder for at blive godkendt, men de skulle desværre være ét år for at blive fremvist, og det blev han først 3 måneder efter de lukkede stambogen...

Anmeld

25. december 2010

Ann.

birthee skriver:

Mon ikke det så bare er at få fat i Dansk Kennel Klub, eller raceklubben, og spørge ad hvad mulighederne er??? Jeg havde fået at vide at min lille hund havde rigtig gode muligheder for at blive godkendt, men de skulle desværre være ét år for at blive fremvist, og det blev han først 3 måneder efter de lukkede stambogen...

Ja det må jeg heller prøve - det ville jo være meget rart at have en stamtavle til ham

Anmeld

26. december 2010

birthee

Ja, hvis det er meningen du gerne vil bruge ham til avl, er det da meget godt at have...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.