Heste ridning og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

752 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. december 2010

Anonym trådstarter

Sker der noget ved at ride når man er gravid ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2010

frkrbj

Nej Så længe du bliver siddende er der ikke noget problem. Lyt til din krop

Anmeld

25. december 2010

Muffinmus

problemet ligger i hvis du falder af efter uge 13 ca, for der er dit barn ikke længere beskyttet derinde.Så længe man kan sidde er man sikker nok, men det er jo abre langt fra sikkert man kan det selv om det måske er et par år sinde man sidst havde et uheld.

Så falder du af kan du ikke bare skade dit ufødte barn, men din moderkage kan rive sig løs derinde og SÅ går det sgu galt.

Jeg stoppede med det fordi man bare ikke kan stole på en hest, færdig slut.Der skal ikke andet end en enkelt forskrækkelse til, så kan det være slut...og det er sgu en møg øv risiko at tage abre for nogle mdrs ridning synes jeg. Og du vil havde dig selv for det hvis der sker noget.

Dyrk hellere lidt motion med begge ben på jorden, eller bare 1:-)Men så længe barnet er beskyttet derinde er chancerne for skade i hvert fald mindre, skambenet kan afhjælpe lidt jo:-)

Anmeld

25. december 2010

Pia.

Nej, det vil jeg personligt sige det ikke gør... Jeg havde hest med mine de to store og red også - men da maven blev for stor syntes jeg selv det helt automatisk sætter en stopper...

Men jeg vil sige lyt til din krop og mærk efter om det pludselig gør ondt eller på anden måde bliver ubehageligt...

Min læge sagde jeg gerne måtte ride - Jordemoderen sagde jeg ikke måtte !!!!

God ridetur og pas på dig selv...

Knus Pia.

Anmeld

25. december 2010

Hvem?

Anonym skriver:

Sker der noget ved at ride når man er gravid ?

Kommer jo an på hvor erfaren du selv syntes du er - og hesten.

Jeg har haft mine 2 heste gennem mange år, den ene jeg har som er 22 år, har jeg redet skovture på i begge graviditeter til 7-8. måned, den anden har stået stille siden jeg fandt ud af jeg var gravid, simpelhen fordi han sommetider kan være voldsom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.