HJÆLP! Grød = ingen afføring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.877 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. december 2010

Inbm

Hej alle :0)

Roxy på nu 4 1/2 mdr, har de sidste 10 dage fået en lille smule grød en gang om dagen. Det har enten været majs grød eller æblemos (begge dele som jeg selv har lavet, uden tilsætningsstoffer). Startede med 5 små skeer, og nu vil hun gerne have over 10 skeer (er det meget eller lidt?) Hun virker glad for det og åbner selv munden, prøver selv at få skeen ind osv... Men efter hun er begyndt at få grøden, har der næsten kun været tis i bleen, er det normalt? Er begyndt at blive urolig da der kan gå dage imellem... Hun virker ikke utilfreds, men prutter ret meget! (tror hele tiden der er gevinst i bleen fordi hun prutter så meget) Roxy er 100% brystbarn og der plejer at være afføring flere gange i døgnet, så ved ik om det er pga grøden eller hvad.... hjælp :0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2010

Alberts/

put 1½ tsk sveskemos i grøde det hjælper super hurtig og gør dette 1-2 gange om dagen(;

men ikk mere ens 1½ tsk af gangen(;

Anmeld

25. december 2010

PernilleB

Inbm skriver:

Hej alle :0)

Roxy på nu 4 1/2 mdr, har de sidste 10 dage fået en lille smule grød en gang om dagen. Det har enten været majs grød eller æblemos (begge dele som jeg selv har lavet, uden tilsætningsstoffer). Startede med 5 små skeer, og nu vil hun gerne have over 10 skeer (er det meget eller lidt?) Hun virker glad for det og åbner selv munden, prøver selv at få skeen ind osv... Men efter hun er begyndt at få grøden, har der næsten kun været tis i bleen, er det normalt? Er begyndt at blive urolig da der kan gå dage imellem... Hun virker ikke utilfreds, men prutter ret meget! (tror hele tiden der er gevinst i bleen fordi hun prutter så meget) Roxy er 100% brystbarn og der plejer at være afføring flere gange i døgnet, så ved ik om det er pga grøden eller hvad.... hjælp :0)

Da min datter var 2 mdr, gik hendes mave i stå pga d-dråberne... så siden derfra fik hun sviskemos på glas... den til 4 mdr... og hun elskede det, og hun startede med 3 skeer om dagen og da hun var 4-5 mdr fik hun et helt glas... det er økologisk fra samper så der er heller ikk noget i, a tilsætningsstoffer... men tror ikkk du behøver blande det i... det har en sød smag de fleste børn kan lide..

Anmeld

25. december 2010

dorthemus

Du kan også prøve, at blande æblemos og abrikoser..jeg skærer begge dele i små tern og koger det mørt. Så blender jeg det og putter lidt i grøden eller blander det i sødmælk...du kan bruge mme eller modermælk. Det smager s**** godt

Det er meget almindeligt, at der kommer mavevrøvl i opstartsfasen. Min datter har også været 100 % brystbarn, men har altid haft svært ved, at komme af med aff. Det blev værre efter grød/mosopstart og nu giver jeg hende 3 ml. lactolose to gange dagligt for at blødgøre afføringen og lette processen...det hjælper her

Anmeld

25. december 2010

Inbm

super! 1000 tak for svar!

Jeg vil prøve både sveskemos og æble/abrikos...

Og hvis det ik hjælper, så lactolose :0)

Glædelig jul til jer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.