Hvad gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

382 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. december 2010

Lullaby

Når I skal ud af døren til noget vigtigt?

Her da laver jeg en tidsliste. F.eks kl 11 skal vi i bad osv. Simpelthen fordi at jeg ved at jeg bliver stresset.  Det hjælper at have en tidsliste som jeg kan se på og så kan jeg også sætte skub i manden som aldrig har travlt lige indtil vi skal ud af døren og han opdager alle de 70 ting han rent faktisk skulle nå inden. Desuden får ungerne også først tøj på 2 min før vi skal afsted for at minimere evt pletter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2010

Benjamins'mor

Lullaby skriver:

Her da laver jeg en tidsliste. F.eks kl 11 skal vi i bad osv. Simpelthen fordi at jeg ved at jeg bliver stresset.  Det hjælper at have en tidsliste som jeg kan se på og så kan jeg også sætte skub i manden som aldrig har travlt lige indtil vi skal ud af døren og han opdager alle de 70 ting han rent faktisk skulle nå inden. Desuden får ungerne også først tøj på 2 min før vi skal afsted for at minimere evt pletter..

Nu har jeg ikke født endnu, så i dag er det kun mig og kæresten der skal være klar og ud af døren. Men vi skal ikke holde jul sammen, så jeg bliver hentet af min mor når jeg engang er færdig. Om det så er kl. 4 eller 5. Kæresten har 300-500 m hen til sine forældre. Så han skal bare være der senest halv 6. Vi tager et lille skridt af gangen. Først var jeg i bad. Så går han i bad om lidt. Så tager vi tøj på. Og så kommer resten hen af vejen .

Anmeld

24. december 2010

otlitrom

Jeg laver ikke en tidsliste, men jeg laver en liste over ting vi skal nå.. Så streger jeg ud efterhånden som vi når det.. Og så kigger jeg jævnligt på klokken

Hvordan det bliver, når krudtuglen kommer, det ved jeg ikke endnu..

Glædelig jul!

Anmeld

24. december 2010

Kay

Lullaby skriver:

altså jeg har ikke børn... og manden han får bare tidspunktet for hvornår han skal være klar... men jeg laver selv en tidsliste...  på samme måde med kl. det skal jeg det og kl. det skal jeg det...

det samme kan jeg finde på når vi skal havde gæster... hvor kødes skal havde så lang tid og kartofler så længe... så laver jeg også tidsliste over det hihi

Anmeld

24. december 2010

eElak

En ting jeg lærte da jeg fik barn... 

Det var at afsætte en time mere til klargøring inden man skal ud af døren... 

For det andet var da lige til at blive godt stresset af... 

Når jeg ved at jeg skal ud, så prøver jeg at forberede så meget dagen før som jeg kan.

Pusletasken, var stort set altid pakket, som basis, så jeg vidste hvad der skulle med.. F.eks. fast med 4 bleer, vådservietter, ekstra tøj, og så de remedier som passede til knægtens udvikling. 

Derudover prøver jeg at have en ide om hvad for noget tøj jeg skal have på dagen efter... altså der aftenen før, når jeg pakker... Badet bliver også aftenen før, men jeg kan simpelthen ikke gøre det om morgenen, når jeg er alene med knægten. 

En tidsliste er det ikke jeg laver, men jeg har efterhånden fået en ide af hvornår hvad skal gøres.. 

Anmeld

24. december 2010

LinLin

Tror jeg ville blive stresset af en tidsplan - vi skal nok nå det!

Anmeld

24. december 2010

MariaJ

Jeg er vokset op i en stor familie med mange børn, så hos mine forældre havde vi altid tidsplaner og skemaer for alt fra "hvem skal på badeværelset hvornår" til "hvem kan lide hvad i madpakken". Det fungerer, hvis man er mange, men det er jo ikke det fedeste at skulle op kl 6:30, hvis man skal noget kl 10, fordi man har været uheldig og få den første badeværelsestid . Nu da min egen lille familie har en noget mere moderat størrelse tager vi bare tingene som de kommer, men jeg prøver da at regne "baglæns" for at finde ud af hvornår vi f.eks. skal stå op for at vi kan være klar til en bestemt tid. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.