Hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

400 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. december 2010

Mussen2

Min datter er halvandet og enormt krævnde i øjeblikket. Hun laver alt det hun ikke må. Kan finde på at slå og kradse for opmærksomhed. Sparker når hun ligger på puslebordet og griner. Skriger og knytter nævern, når hun får et nej. Ofte når vi skælder rigtig ud, griner hun bare.

Jeg synes ikke hun er særlig god til at lege selv. Hun kan godt sidde og lege med enting ex. lgo for enstund, men hun skal helst sættes i gang og der går ikke længe med det.

Jeg synes ikke, jeg laver andet end at irettesætte og skælde ud.

Hvornår bliver de mere selvkørende?

Åh, jeg synes det er hårdt at være mor i øjeblikket.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

Lone Jakobsen

i gamle dage kaldte de det "trods alderen" man kan godt synes at ordet er ret passende.

jeg har selv en dreng på den alder, og kan nikke genkendende til det meste af hvad du skriver. det går over... tro mig. de har meninger, men mangler ord til at udtrykke dem. de ved der er grænser, de ved bare ikke hvor de går.

så snak med hende, sæt ord på hendes følelser, og sæt så dine grænser op for hende, og hold fast.

hvis hun fx. kaster med maden, så fortæl hende at du kan se det er sjovt, men at du ikke vil have det. fortsætter hun, så fjern maden.

her virker det at synge for Rasmus når han ikke vil skiftes. skæld ud har ingen virkning. afledning er bedre end irettesættelse.

(håber det hjalp dig lidt, det blev vist lidt langt)

Anmeld

23. december 2010

Mussen2

nutche skriver:

i gamle dage kaldte de det "trods alderen" man kan godt synes at ordet er ret passende.

jeg har selv en dreng på den alder, og kan nikke genkendende til det meste af hvad du skriver. det går over... tro mig. de har meninger, men mangler ord til at udtrykke dem. de ved der er grænser, de ved bare ikke hvor de går.

så snak med hende, sæt ord på hendes følelser, og sæt så dine grænser op for hende, og hold fast.

hvis hun fx. kaster med maden, så fortæl hende at du kan se det er sjovt, men at du ikke vil have det. fortsætter hun, så fjern maden.

her virker det at synge for Rasmus når han ikke vil skiftes. skæld ud har ingen virkning. afledning er bedre end irettesættelse.

(håber det hjalp dig lidt, det blev vist lidt langt)

Åh, det er rart at høre at det er normalt og går over, selvom man nok godt ved det. Jeg prøver også afledningsmanøvreren ved puslebordet og når hun skriger mm. Da hun ellers blot kører op. Når hun er rigtig træls ex. smider med maden flere gange og skaber sig for vildt, så kommer hun ud i gangen. (istedet for i seng) Ved ikke om det er for tidligt at begynde på den slags konsekvens?

Mit overskud er bare forsvindende lille i øjeblikket, så jeg er bare sur og tvær hele tiden.

Anmeld

24. december 2010

Lone Jakobsen

Mussen2 skriver:

Åh, det er rart at høre at det er normalt og går over, selvom man nok godt ved det. Jeg prøver også afledningsmanøvreren ved puslebordet og når hun skriger mm. Da hun ellers blot kører op. Når hun er rigtig træls ex. smider med maden flere gange og skaber sig for vildt, så kommer hun ud i gangen. (istedet for i seng) Ved ikke om det er for tidligt at begynde på den slags konsekvens?

Mit overskud er bare forsvindende lille i øjeblikket, så jeg er bare sur og tvær hele tiden.

her blot en kort hilsen mens anden steger i ovnen

jeg sætter også Rasmus ned fra sin stol hvis han bare sidder og kaster med ting. han får heller ikke lov til at komme op til mig hvis han derefter er meget vred.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.