laseroperationen er bestilt:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. december 2010

Muffinmus

og jeg glæder mig bare møg meget, men dsamtigid er jeg pisse nervøs, det er jo mine øjne de skal rode med. Er super nervøs for at de laver en permanent skade, selv om alle dem jeg har snakket med har været SÅ glade for deres beslutning.

Men har jo - 5 og -5,5 så kunne godt tænke mig bare at springe ud i det nu. Ville være så lækkert at kunne smide linser og briller af pommernmtil.

Så nu er der bestilt forundersøgelse den 4 januar og selve operationen til dagen efter hvis de godkender mig.

Alt for mange penge der skal punges ud med, men det må være min julegave til mig selv:-)

Vil gerne give4 en update herinde, hvis der er andre der overvejer det samme, så kan jeg da fortælle om min oplevelse af det hele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

BinaMor

MariaE skriver:

og jeg glæder mig bare møg meget, men dsamtigid er jeg pisse nervøs, det er jo mine øjne de skal rode med. Er super nervøs for at de laver en permanent skade, selv om alle dem jeg har snakket med har været SÅ glade for deres beslutning.

Men har jo - 5 og -5,5 så kunne godt tænke mig bare at springe ud i det nu. Ville være så lækkert at kunne smide linser og briller af pommernmtil.

Så nu er der bestilt forundersøgelse den 4 januar og selve operationen til dagen efter hvis de godkender mig.

Alt for mange penge der skal punges ud med, men det må være min julegave til mig selv:-)

Vil gerne give4 en update herinde, hvis der er andre der overvejer det samme, så kan jeg da fortælle om min oplevelse af det hele.

held og lykke med det! det skal nok gå. min veninde har fået det og er bare så glad for det!

og OT.. du ligner altså mariah carey heeelt vildt på dit profilbillede. tænker det hver gang jeg ser et indlæg fra dig

Anmeld

23. december 2010

Lou87

MariaE skriver:

Hvor spændende!
Jeg kunne også godt tænke mig det..
Men har høje plussstyrker.. (+4,75 og bygningsfejl på over 1)
Og har hørt det er sværrere i plusstyrker, så ved sku ikk om jeg tør!

Hvor mange penge ska du give om man må spørge?
Og hvor meget koster en undersøgelse blot for at høre om de kan?

Vil meget gerne høre update

Anmeld

23. december 2010

sus73

Jeg blev laseropereret på mine øjne for lidt over 2 år siden, og jeg er nu 0,00 på begge øjne

Hvor skal du have det foretaget, og hvilken type operation? Der findes jo lidt forskellige slags. Jeg valgte den type hvor der ikke skulle skæres i øjnene, men istedet at fjerne det øverste af hornhinden med en alkoholopløsning.

Anmeld

23. december 2010

Muffinmus

skal have det lavet hos God Syn i kolding, det der ligger bedst og har den mest rimelige pris synes jeg. Har skrevet lidt med en der fik det lavet her i efteråret dernede og hun er bare SÅ glad for det.

Så det håner jeg at jeg bliver også.

Selve metoden er jeg ikke helt sikker på, de siger at de ved forundersøgelsen kan se hvilken jeg er mest egnet til og jeg vil gerne selv have den hvor jeg kan se samme dag eller dagen efter. Har et arbejde jeg skal tilbage til og kan ikke tage endnu en uge mere fri desværre.

Den jeg tænker de vil give mig koster 19.000 ca.

Og i forhold til det jeg giver for linser hver måned osv, så er de jo egentligt tjent ind på 4-5 år.

Anmeld

23. december 2010

Muffinmus

kan i øvrigt sige at de har nogle der tibyder rentefritlån hvis man kan betale tilbage over 12 mdr.

Jeg regner dog med at bruge min kassekredit, for så kan jeg bare betale tilbage med det der er tilbage af lønnen hver måned uden at have et fast beløb. Har selv 5000 kr til det, så det er 15.000 jeg skal betale tilbage så hurtigt jeg kan, det kan nok også gøre på 1/2-1 år

Anmeld

23. december 2010

tingimor

finger for dig det Skal nok gå godt. øjenlægerne i dag er super dygtig.  Og kan kun sige efter 6 år i optiker brancen at jeg har hørt meget godt om det.

Og det er regtig med at høje - styrker og høje bygnings fejl ikke altid kan fjernes helt men kan tit afhjælpes så man "måske" kan nøjes med læsebriller.

Men når det er sagt så husk en opration er ikke for livet. det køber dig nogle år men ikke resten af livet. for lige meget hvad vil vi alle få brug for briller eller cl en dag bare nogle af os før og andre sener  

Glædelig jul til jer alle

Anmeld

23. december 2010

Kløver

Krydser fingre for dte hele går supergodt, min onkel har fået lavet sådan en operation, og alt gik fint, og han fik det så betalt fordi hans styrke var så høj/lav, kan ikke huske hvad han brugte, men han har været glad for det og er sluppet af med både briller og linser

håber det kan gøre lige så meget godt for dig

Anmeld

23. december 2010

DK

Hvor dejligt for dig! Husk at skriv hvordan det er gået!!

Jeg har minus 5,5 på begge øjne. Det bliver ca. -,25 til -,5 værre efter hver eksamensperiode, så jeg regner med at det passer med -6 til næste jul når jeg har afleveret speciale, he he. Så har jeg også nået den magiske grænse hvor det offentlige vil betale fordi man er halv-blind!

Jeg vil gerne have operationen for at kunne se bedre uden linser/briller. Jeg behøver ikke at kunne se fejlfrit, men bare at kunne se godt nok til at jeg ville kunne finde mine unger i en ildebrand uden linser/briller ved hånden! Eller at kunne se ved en ex. bilulykke, hvor jeg måske har mistet linserne/brillerne! Det er min største skræk at være i en farlig/katastrofe situation og så ikke kunne se en dyt!!  Så er det altså bedre at have -1, frem for -5,5!

Anmeld

23. december 2010

Muffinmus

lige præcis, for når man smider linserne kan man jo ikke engang finde sine briller hvis ikke de ligger 100 % hvor man lagde dem.

Kan i øvrigt sige at de -6 kun gælder med briller, linsestyrken kan være 5,5 på begge øjne. Derfor jeg ikke kan få det, for mine er jo kun 5,5 på det ene og 5 på det andet, så mangler sgu et halvt....

Så du kan sagtens være kandidat til at få det gjort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.