Jeanne skriver:
"Syd for en linje fra Blåvandshuk til Århus og herfra til Århus er man i nat blevet ramt af snevejr og fygning."
Denne linie har jeg tyvstjålet fra en artikel hos tv2. Det er skrevet 07.15
Men jeg bor altså lige syd for Århus......OG HER ER IKKE DET DER LIGNER SNESTORM!!!!!!! Og ser man på deres vejrudsigt så lover de 2 cm sne på 6 timer 
Tror der er en nisse på spil et eller andet sted 
Til gengæld står himmel og jord i et her hos os. Vi bor 6 km uden for Nyborg mod Ørbæk. Jeg tror vi har fået 10-15 cm sne i nat, og ser jeg ud af vinduet så vælter det stadig ned og fyger som en besat.
Viden farer bare rund om huset i alle retninger og smider sne på vinduerne, og på skråvinduerne på førstesalen, er der så meget sne, at belysningen er tusmørkeagtig.
Men-men...et eller andet sted, synes jeg, at det er hyggeligt. Vi er lunt inden døre, jeg har 4 ænder og en flæskesteg jeg skal have lavet i løbet af i dag, kogt et bjerg af kartofler og forberedt alt det meste af maden til i morgen. Men tænk nu hvis ingen i familien kan komme
Nå så er der ikke andet at gøre end at fryse så meget af maden ned igen, som jeg kan, og så har vi da rester nok til de næste måneder LOL
Hyggeligt skal vi nok få det, trods alt, men underligt vil det være, hvis jeg for første gang i mit liv, skal holde jul uden familien og min mor.
Men...da jeg er kronisk optimist, så tager jeg det som det kommer...vi har juletræ, gaver til knægten og mad, så alt i alt, så kunne det se meget værre ud. Og jeg ved at min lille familie også nok skal få det hyggeligt, uanset hvor de er. Min dejlige mor har vidunderlige naboer og venner på villavejen hvor hun er, hun kan, hvis det er helt tosset stege sig en lille ribbensteg, og hun har et lille juletræ, og så skal hun også nok få hygget sig.
Min mellemste og hendes kæreste er hos svigerforældrene, så skulle de strande der, så går det nok, og den ældste er sammen med sin kæreste og store mave hjemme hos dem selv, så også de er sikkert i hus....og så er telefonen jo opfundet.
Det handler om, at finde sit eget indre lys og skabe en festlig stemning inde i og ude omkring sig selv uanset om man er en eller mange.

Kærligst
Sussie
Anmeld