Op kl 5 (1½ årig) råd ønskes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. december 2010

Stumpen

Hej..

Victoria har længe stået op 5.30-6.30 -egentlig okay, men idag kl 5..

Hun sover til middag fra ca. 12-13 til 15.15.30..

Hun kommer i seng kl 19, hvor hun er gennemtræt..

Vi har enkelte gange haft hende længere op, men det sover hun ikke længere af..

Nogen der har prøvet noget lign. og hvad gjorde I? Cutter i middagssøvnen?? Synes bare det er tidligt at begynde på sådan noget...

-Anja...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

Diana...

Altså her hjemme står vi fast op kl 5 da han ikke kan sove længere. Men da han begynde og ville op kl 3-4 stykker skulle der selvfølgelig gøres noget, så vi skar af hans middags lur så nu vågner han kl 5 og nogen dage først 6-7 stykker (sker måske 1 max 2 gange om ugen) 

Så nu ser den sådan her ud her hjemme:

middagslur 12-14.30 stedet for 12-15.30-16 stykker

Godnat kl 18.30 ca absolut senest kl 19 for så begynder han og blive overtræt og så kan vi ikke få ham til at sove. 

Anmeld

23. december 2010

KajaHH

Herhjemme har jeg 3 der vil op mellem 4.30 -5.00.

Markus på 18 måneder, kommer i seng kl 19 og sover inden hovedet når puden.

De to store på 3 og 4 år, sover ikke til middag, men den mellemste falder tit i søvn kl 16.30 efter at ha været i børnehaven.

Har også prøvet at putte senere, men det får jeg heller ikke noget ud af, og droppe en middagslur virker heller ikke, så det er bare tideligt op hver dag....

Anmeld

23. december 2010

tinasmor

Nu kan jeg ikke lige læse ud fra dit indlæg om det bare er en engangsforestilling, i såfald så synes jeg ikke du skal gøre noget.

Vores datter vågnede fast kl 5 fra hun var 7 måneder til hun var over to år. Og det var lige meget hvor meget eller hvor lidt hun sov til middag.

Da hun blev 2 år og et par måneder begyndte hun at sove lidt længere. Vi sagde også til vs at hun kun skulle sove halvanden time og nu sover hun indtil kl ca 06.15 hvilket er et meget mere menneskeligt tidspunkt.

Dagen er skisme lang når de vågner hver dag kl 05. Specielt før hun skulle i dp og vs.

Anmeld

23. december 2010

Stumpen

Hmmm Det kan være at det er meget normalt og vi bare har været heldig med den første som sov til 7-8 stykker

Anmeld

23. december 2010

Nybagt mor

Herhjemme står vores lille mand på 1 år og knap 2 mdr også op kl 05. Er vi heldige strækker den helt til kl 05.30...

Han sover middagslur fra ca 11.30-14 i vuggestuen, og kommer i seng mellem kl 18.30 og 19.00

Så følger lige med her hvis der kommer et par gode fif - for det er godt nok tidligt at stå op hver dag...

Anmeld

23. december 2010

*Sofie*

Uanset hvad, så synes jeg ikke du skal droppe middagsluren!
1½ år er alt for tidligt at stoppe med at sove til middag.
Min datter vågner mellem 5 og 6 om morgenen. Tættest på 5. Det føles stadig som nat, men der er bare ikk noget at gøre. Selvom vi ikk skal skynde os om morgenen og vi har masser af tid til at sove længe...så kan jeg ikk få hende til det. Hun gider ikk en gang at ligge i min seng sammen med mig og putte. Nix, vi skal bare op og igen!
Det hjælper heller ikk at komme senere i seng. Så har man bare en morgensur trunte kl 5 i stedet for en morgenglad en af slagsen

Anmeld

23. december 2010

SussieThyssen

De fleste småbørn begynder på et tidspunkt at vågne om morgenen ved 5-6 tiden, for ifølge deres biologiske ur, er det altså morgen der, at vi andre så synes at det er røgenat kan de ikke tage hensyn til
Så du må leve med det, de år det står på.
Alle mine 3 har også gjort det i lange perioder, og sådan er det at være forældre. I må bare gå tidligere i seng eller snuppe jer en ekstra lur når I kan. Det forsvinder igen, når de bliver lidt ældre, og når de nærmer sig puberteten går det over i den anden grøft LOL
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.