Børnesagkyndig undersøgelse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

715 visninger
1 svar
0 synes godt om
22. december 2010

Sundahl88

har nu været i retten med min x hvor det blev besluttet at der skulle laves en børnesagkyndig undersøgelse.

ved ikke rigtig hvordan jeg skal forholde mig til dette. er egentlig ikke så nervøs men er der nogle her der har nogen erfaring med disse undersøgelser?? og som evt har nogle gode råd??

tænker at det er lidt ligesom at have besøg af konsulenter fra kommunen. de kom forresten aldrig som de ellers havde skrevet i brevet fordi hende der skulle komme åbenbart var blevet syg. det er 14 dage siden og har endnu ikke hørt fra dem. men fuck det. nu gælder det den psykolog der kommer engang.

nogle råd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

betski

Sundahl88 skriver:

har nu været i retten med min x hvor det blev besluttet at der skulle laves en børnesagkyndig undersøgelse.

ved ikke rigtig hvordan jeg skal forholde mig til dette. er egentlig ikke så nervøs men er der nogle her der har nogen erfaring med disse undersøgelser?? og som evt har nogle gode råd??

tænker at det er lidt ligesom at have besøg af konsulenter fra kommunen. de kom forresten aldrig som de ellers havde skrevet i brevet fordi hende der skulle komme åbenbart var blevet syg. det er 14 dage siden og har endnu ikke hørt fra dem. men fuck det. nu gælder det den psykolog der kommer engang.

nogle råd??

Jeg har ikke selv været igennem en Børnesagkyndig undersøgelse men derimod en børnesagkyndig samtale. Da vi var i retten var der lidt snak om der skulle laves en børnesagkyndig undersøgelse. Men vi retten besluttede så at tage samtalen først, og var en tvetydigt, skulle der laves en undersøgelse. Ved at den er noget omfattende og det kræver besøg hos dig, far og daginst. Mit bedste råd er at være 100% dig selv når hun kommer. Lad dit barn være sig selv. En børnepsykolog kan se mellem linierne, så hvis dit barn feks laver unoder mens hun er der, er det ikke ensbetydende med at det er skidt. Det kan feks vise at dit barn ved at hos dig er der kærlighed uanset hvad, at du rummer dit barn. Det er det du skal vise. Du skal vise hvordan du er mor og hvordan i fungerer som familie. Så vær blot dig selv og prøv at slappe lidt af - ja det er sikkert nemmere sagt end gjort.

Krydser finger for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.