Hvordan oplever i scanningerne på sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

452 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. december 2010

Jolle85

Hej piger. Min mand og jeg var til NF scanning for 14 daget siden, og vi havde jo glædet os HELT vildt til at se den lille:-) Da vi endelig kom ind, ville jordemoren ikke give mig hånden, da hun gerne ville undgå at vaske hænder igen. Fair nok(hun var også ret undskyldende) Hun var nu sød nok, men oplevede hende meget KLINISK. Hun tegnede og fortalte, og jeg spurgte(som en urolig førstegangs gravid) ser barnet ud til at være sundt og rask?(hvad ved jeg?) Hun fnisede lidt og svarede det ka jeg altså ikke se nu! Nu tjekker jeg kun tallene for Down. Så snakkede hun om MD scanning, og jeg aner som sagt (ikke en skid om hvornår og hvordan det foregår) så jeg spurgte hende og man kunne se kønnet der. Og så sagde hun. "det er en misdannelses scanning, så kønnet er jeg ret ligeglad med der"....

Hun gjorde alt rigtigt rent "scannings messigt"(klager slet ikke over hende) men jeg var slet ikke forberedt på at det hele var så klinisk og samlebånds agtigt. Har i haft samme oplevelse?

Ps. Man er jo lidt sansibel når man er gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

Alberts/

ej hvor en finke du var inde ved,

jeg havde de bedste, blev scannet 4 gange(; og alle dem jeg blev scannet af var noget så søde, og skar alt ud i pap for mig og tog sig virkelig tid til at fortælle hvad de forskellige ting var og om alt var fint osv(;

og fik også kønnet at vide vist meget tydeligt(;

men øv for en madamme du var inde ved

Anmeld

22. december 2010

B&J

Åhh stakkels dig inde ved begge mine scanninger fik jeg af vide det er ikke sikkert vi kan se barnet da du er meget overvægtig... det er også okay første gang de sagde det men man kunne stolt og flot se vores lille guldklump.... anden gang hun sagde det sagde jeg pænt jamne jeg kunne se mit barn første gang og inden vi er gået i gang siger hun surt jamen det er jo ikke sikkert du kan vel... nå nå tænke jeg bare og hvad kunne vi se en smuk lille baby  syntes også de var meget negative osv...

Anmeld

22. december 2010

Den lykkelige

maria_7913 skriver:

Hej piger. Min mand og jeg var til NF scanning for 14 daget siden, og vi havde jo glædet os HELT vildt til at se den lille:-) Da vi endelig kom ind, ville jordemoren ikke give mig hånden, da hun gerne ville undgå at vaske hænder igen. Fair nok(hun var også ret undskyldende) Hun var nu sød nok, men oplevede hende meget KLINISK. Hun tegnede og fortalte, og jeg spurgte(som en urolig førstegangs gravid) ser barnet ud til at være sundt og rask?(hvad ved jeg?) Hun fnisede lidt og svarede det ka jeg altså ikke se nu! Nu tjekker jeg kun tallene for Down. Så snakkede hun om MD scanning, og jeg aner som sagt (ikke en skid om hvornår og hvordan det foregår) så jeg spurgte hende og man kunne se kønnet der. Og så sagde hun. "det er en misdannelses scanning, så kønnet er jeg ret ligeglad med der"....

Hun gjorde alt rigtigt rent "scannings messigt"(klager slet ikke over hende) men jeg var slet ikke forberedt på at det hele var så klinisk og samlebånds agtigt. Har i haft samme oplevelse?

Ps. Man er jo lidt sansibel når man er gravid

Havde samme oplevelse som dig.. Altså de var søde nok ved mig.. Men sagde også som din at de ikke gik op i kønnet, for det vigtige var at det var en misdannelses scanning også kunne kønnet jo være lige gyldigt.. Men at hvis de kunne se det skulle vi nok få det afvide.. Vi betalte dog får en kønsscanning selv.. Men kan på en måde godt forstå dem en lille smule.. de er der jo for at undersøge om den lille har downs eller nogle misdannelser og når folk så kommmer ind og kun spørg til kønnet (ikke at jeg siger du gør!!) så føler de måske deres opgave ikke bliver taget seriøst nok.. Så da jeg endelig skulle til misdannelsen, sagde jeg slet ikke noget om kønnet, men lod hende kigge på alle de ting.. hun sagde så til sidst om vi ville vide det.. men vi havde lige været til kønsscanning.. Og hun sagde heldigvis det samme  Men ja oplevede det også som meget "samle bånds agtigt"...

Anmeld

22. december 2010

Moar2011

jeg havde en rigtig go og rar oplevelse, og håber at MD-scanningen den 12 jan, blir ligeså go en oplevelse, hun var så sød og rar hende der scannede  mig og jeg kunne bare spørge om alt, hun svaret glad og frisk og hun fortalte os en masse selv, og fortalte om hvor perfekt det hele så ud osv osv.

Anmeld

22. december 2010

Margorie

Sådan er det vel bare Har det været begge gange her.. Det gør jo ikke babyen mindre fantastisk..

Anmeld

22. december 2010

Dorthe1986

Sikke en ærgerlig oplevelse i har haft

Vi havde de bedste oplevelser ved vores skanninger... Jeg var til en terminsskanning, en NF-skanning og to gange MD-skanninger...Det var den samme skanningssygeplejerske alle gangene, og hun gav sig bare god tid til Hvis bettemanden lå dumt, gav hun sig god tid til at få ham til at vende sig... Og sørgede altid for at de billeder vi fik, var gode... Alt dette til trods for at det ikke var selvbetalte skanninger Jeg har også hørt at de mange steder ikke vil fortælle kønnet til MD-skanningen, da det jo som sagt er misdannelser de skal kigge efter, men vores skanningssygeplejerske fortalte selv at vi kunne få det at vide hvis vi ville

Men håber i får en anden skanningsdame næste gang, så i forhåbentligt får en lidt mere hjertevarm oplevelse

Anmeld

22. december 2010

Jolle85

Kan høre at det er meget blandet oplevelser, men også lidt som jeg. Jeg respekterer fuldt ud deres arbejde, og at de udelukkende har interesse i barnets ve og vel! Men uanset hvad, så kan selv de hårdeste svar, formuleres ordenligt. Og det gør slet ikke babyen mindre fantastisk! Det er helt sikkert Men gik derfra med en lidt mærkelig følelse? Tror måske jeg blev lidt skræmt af Sygehus miljøet, da jeg selv kun har været på et sygehus max 5 gange i hele mit liv, og det har været som besøgende. Men bider tænderne sammen, og glæder mig til den første jordemor samtale)

Anmeld

22. december 2010

Pige2009

Jeg synes egentlig det er fint, at de er ligeglade med køn osv. for det er jo slet ikke det, scanningerne går ud på. Som sygeplejerske ville jeg nok også blive lidt irriteret, hvis jeg gang på gang fik spørgsmålet omkring kønnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.