Vuffelivov - Jeg er en hund og størstedelen passer faktisk....
Jeg har også lige markeret mit med rødt
En person født i hundens år er loyal, retfærdig, adellig, intuitiv og med et dygtigt pr. instinkt. Hunden besidder en omsorgsfuld og beskyttende natur, der altid tilbyder et lyttende øre. Hundens ekstraordinære evne til indsigt og samarbejde gør, at den snildt kan gendkende og adskille godt fra ondt. Stabilitet sammensat med en svaghed for lidelse, gør Hunden til en betroet ven, som ingen andre kan hamle op med. Hunde har stærk retfærdighedssans og er særdeles gode til at finde logiske løsninger på udfordringer.
I Vesten er hunden menneskets bedste ven, men i kinesisk astrologi er tegnet en smule mere uforudsigeligt. Hunde er loyale, trofaste og ærlige, men har dog en udfordring i, at den ikke rigtig stoler på andre. Dette bunder i Hundens stærke opfattelse af, hvad der er rigtigt, og hvad der er f orkert. Hundens mantra synes, at være noget i retning af "lev rigtigt, beskyt de små og svage samt bekæmp uretfærdighed i alle dets afskygninger, hvornår og hvorend det så dukker op". Dette følsomme tegn har det bedst med langsomt og gradvist at lære andre mennesker at kende. Uden denne tillid som fundament, kan Hunden optræde fordømmende og grov. 
Hunde kan have svært ved at finde den rette partner og er ofte så urolige og overbekymrede i deres romantiske udfoldelser, at de stresser deres partner. Den ideele partner for Hunden forstår at tage dennes milehøje standarder - og pille dem lidt ned på jorden. Det, som Hunden selv bør arbejde med, er at få kontrol over de mange irationelle bekymringer, den laver om verdens gang. Hunden er lykkelig, når den har mulighed for at konstruere et eller andet, således at tingenes tilstand bliver bedre. Hunde holder også meget af at rydde noget op og gøre ting pæne og ordentlige.
Det jeg markerede med grønt den forstod jeg ikke lige.. Og den blå sætning.. Tjaaah.. både og.. Jeg er så hamrende naiv, så jeg stoler for hurtigt på folk.... Elller måske bare giver dem chancer, så jeg brænder nallerne...
Men tilsæt en røvfuld naivitet, så er blandingen vidst med at være komplet... Nå ja, og så krydr med lidt humor ;-)
Hvis man klikker videre, og finder det rette element.. Så er jeg endda en VANDhund
Det passer faktisk også ok på mig..
Vandelementets påvirkning på personligheden
Ved de mennesker, som er født i et år, der er under påvirkning af Vandelementet,menes følgende karaktertræk at træder frem: Vand indretter sig efter sine omgivelser. Vand der strømmer igennem en flod bøjer af for forhindringer, der er i vejen. På tilsvarende måde påvirker vandelementet personligheden ved at gøre den føjelig. Dette kan give sig udslag i mange forskellige personlighedstræk, eksempelvis ved at personen er fleksibel, imødekommende, venlig og forstående. Personer, som er påvirket af vandelementet er ofte dygtige til at lytte og har ofte en veludviklet intution og stor psykologisk indsigt i andre mennesker. De bærer ikke nag, tænker meget objektivt og danner oftest deres meninger ud fra et helhedsindtryk, hvor de vægter de forskellige synspunkter objektivt imod hinanden