Kinesiske stjernetegn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.046 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. december 2010

Sees

Jeg sad lige og læste mit kinesiske stjernetegn, og blev faktisk dybt overrasket over hvor godt det passer til mig som person.
Tingene markeret med rødt, er de ting jeg godt selv kan se - Altså de rene selverkendelser.

Harer er personer, som alle holder af at være i selskab med - omsorgsfulde, støttende, opmuntrende. De kan sommetider virke lidt for sentimentale og overfladiske. De holder sig udenfor diskussioner, selv hvis det betyder, at de må vende det blinde øje til. En Hare vil aldrig bevidst skade et andet menneske. Selvom de ofte virker som stille eksistenser, vil deres intelligens og intuition sikre dem et godt overblik og forståelse for alle livets situationer. Harer er populære og har oftest en stor vennekreds.

En Hare har gode manerer, en udsøgt tøjstil, elsker sjov og glæde og har let ved at inddrage andre heri. Harer er fremragende til at vurdere en situation og kommer med en løsning, et svar, når tiden er rigtig dertil. De er sensitive elskere og søger en partner, der kan tilbyde sikkerhed i livet. Med den rette partner - én hvis egne høje principper afholder vedkommende fra at udnytte dette følsomme tegn - vil Haren være en utrolig kærlig og beskyttende partner og familiemedlem. Haren er ofte i fare for at komme til at give mere af sig selv til venner og familie, end godt er. Haren elsker at have gæster i sit eget hjem, der er smagfuldt indrettet.

Da Haren er meget følsom, kan for mange konflikter resultere i, at Haren trækker sig ind i sig selv og overlader løsningerne til andre. Haren bryder sig bestemt ikke om konflikter. Det kan for omverden undertiden se ud som om, at Haren står i stampe, hvilket næsten altid har bund i Harens egen oplevelse af utilstrækkelighed og heraf manglende evne til at gøre sig fri af ugunstige situationer og forhold. Det er derfor også den vigtigste lektion at lære for Haren, at han/hun er god nok i sig selv. Med sin behagelige natur, kombineret med noget tilkæmpet selvsikkerhed vil Haren kunne opnå store ting i livet.

Tingene markeret med rødt, er de ting jeg godt selv kan se - Altså de rene selverkendelser.

Hvilket kinesiske stjernetegn er du, og passer det på den person du ser sig selv som?

http://netspirit.dk/od/k_astrologi/beregn.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

FamilenStorm

Jeg er en okse hehe.. Men her kunne de ikke ramme mere forkert..

Anmeld

22. december 2010

Sees

Heidibh skriver:

Jeg er en okse hehe.. Men her kunne de ikke ramme mere forkert..

Er det rigtigt? Ej, hvor sjovt at det sådan passer på nogle, og ikke på andre

Anmeld

22. december 2010

sismofutten

Jeg er en rotte, og må desværre også skuffe dig, for den passer altså heller ikk særlig godt :-)

Anmeld

22. december 2010

NinaNymannMadsen

jeg er hesten fandt jeg ud af. og syntes den passer meget godt på mig hvertfald noget af det.

Anmeld

22. december 2010

B&J

Jeg er også haren  og der er så mange ting der overhovede ikke passer på mig

Anmeld

22. december 2010

eElak

Vuffelivov - Jeg er en hund og størstedelen passer faktisk.... 

Jeg har også lige markeret mit med rødt

En person født i hundens år er loyal, retfærdig, adellig, intuitiv og med et dygtigt pr. instinkt. Hunden besidder en omsorgsfuld og beskyttende natur, der altid tilbyder et lyttende øre. Hundens ekstraordinære evne til indsigt og samarbejde gør, at den snildt kan gendkende og adskille godt fra ondt. Stabilitet sammensat med en svaghed for lidelse, gør Hunden til en betroet ven, som ingen andre kan hamle op med. Hunde har stærk retfærdighedssans og er særdeles gode til at finde logiske løsninger på udfordringer.

I Vesten er hunden menneskets bedste ven, men i kinesisk astrologi er tegnet en smule mere uforudsigeligt. Hunde er loyale, trofaste og ærlige, men har dog en udfordring i, at den ikke rigtig stoler på andre. Dette bunder i Hundens stærke opfattelse af, hvad der er rigtigt, og hvad der er f orkert. Hundens mantra synes, at være noget i retning af "lev rigtigt, beskyt de små og svage samt bekæmp uretfærdighed i alle dets afskygninger, hvornår og hvorend det så dukker op". Dette følsomme tegn har det bedst med langsomt og gradvist at lære andre mennesker at kende. Uden denne tillid som fundament, kan Hunden optræde fordømmende og grov.  

Hunde kan have svært ved at finde den rette partner og er ofte så urolige og overbekymrede i deres romantiske udfoldelser, at de stresser deres partner. Den ideele partner for Hunden forstår at tage dennes milehøje standarder -  og pille dem lidt ned på jorden. Det, som Hunden selv bør arbejde med, er at få kontrol over de mange irationelle bekymringer, den laver om verdens gang. Hunden er lykkelig, når den har mulighed for at konstruere et eller andet, således at tingenes tilstand bliver bedre. Hunde holder også meget af at rydde noget op og gøre ting pæne og ordentlige.

Det jeg markerede med grønt den forstod jeg ikke lige.. Og den blå sætning.. Tjaaah.. både og.. Jeg er så hamrende naiv, så jeg stoler for hurtigt på folk.... Elller måske bare giver dem chancer, så jeg brænder nallerne...  
Men tilsæt en røvfuld naivitet, så er blandingen vidst med at være komplet... Nå ja, og så krydr med lidt humor ;-) 

Hvis man klikker videre, og finder det rette element.. Så er jeg endda en VANDhund  Det passer faktisk også ok på mig.. 

Vandelementets påvirkning på  personligheden
Ved de mennesker, som er født i et år, der er under påvirkning  af Vandelementet,menes følgende karaktertræk at træder frem: Vand indretter sig efter sine omgivelser. Vand der strømmer igennem en flod bøjer af for forhindringer, der er i vejen. På tilsvarende måde påvirker vandelementet personligheden ved at gøre den føjelig. Dette kan give sig udslag i mange forskellige personlighedstræk, eksempelvis ved at personen er fleksibel, imødekommende, venlig og forstående. Personer, som er påvirket af vandelementet er ofte dygtige til at lytte og har ofte en veludviklet intution og stor psykologisk indsigt i andre mennesker. De bærer ikke nag, tænker meget objektivt og danner oftest deres meninger ud fra et helhedsindtryk, hvor de vægter de forskellige synspunkter objektivt imod hinanden

Anmeld

22. december 2010

Sees

KaLee skriver:

Vuffelivov - Jeg er en hund og størstedelen passer faktisk.... 

Jeg har også lige markeret mit med rødt

En person født i hundens år er loyal, retfærdig, adellig, intuitiv og med et dygtigt pr. instinkt. Hunden besidder en omsorgsfuld og beskyttende natur, der altid tilbyder et lyttende øre. Hundens ekstraordinære evne til indsigt og samarbejde gør, at den snildt kan gendkende og adskille godt fra ondt. Stabilitet sammensat med en svaghed for lidelse, gør Hunden til en betroet ven, som ingen andre kan hamle op med. Hunde har stærk retfærdighedssans og er særdeles gode til at finde logiske løsninger på udfordringer.

I Vesten er hunden menneskets bedste ven, men i kinesisk astrologi er tegnet en smule mere uforudsigeligt. Hunde er loyale, trofaste og ærlige, men har dog en udfordring i, at den ikke rigtig stoler på andre. Dette bunder i Hundens stærke opfattelse af, hvad der er rigtigt, og hvad der er f orkert. Hundens mantra synes, at være noget i retning af "lev rigtigt, beskyt de små og svage samt bekæmp uretfærdighed i alle dets afskygninger, hvornår og hvorend det så dukker op". Dette følsomme tegn har det bedst med langsomt og gradvist at lære andre mennesker at kende. Uden denne tillid som fundament, kan Hunden optræde fordømmende og grov.  

Hunde kan have svært ved at finde den rette partner og er ofte så urolige og overbekymrede i deres romantiske udfoldelser, at de stresser deres partner. Den ideele partner for Hunden forstår at tage dennes milehøje standarder -  og pille dem lidt ned på jorden. Det, som Hunden selv bør arbejde med, er at få kontrol over de mange irationelle bekymringer, den laver om verdens gang. Hunden er lykkelig, når den har mulighed for at konstruere et eller andet, således at tingenes tilstand bliver bedre. Hunde holder også meget af at rydde noget op og gøre ting pæne og ordentlige.

Det jeg markerede med grønt den forstod jeg ikke lige.. Og den blå sætning.. Tjaaah.. både og.. Jeg er så hamrende naiv, så jeg stoler for hurtigt på folk.... Elller måske bare giver dem chancer, så jeg brænder nallerne...  
Men tilsæt en røvfuld naivitet, så er blandingen vidst med at være komplet... Nå ja, og så krydr med lidt humor ;-) 

Hvis man klikker videre, og finder det rette element.. Så er jeg endda en VANDhund  Det passer faktisk også ok på mig.. 

Vandelementets påvirkning på  personligheden
Ved de mennesker, som er født i et år, der er under påvirkning  af Vandelementet,menes følgende karaktertræk at træder frem: Vand indretter sig efter sine omgivelser. Vand der strømmer igennem en flod bøjer af for forhindringer, der er i vejen. På tilsvarende måde påvirker vandelementet personligheden ved at gøre den føjelig. Dette kan give sig udslag i mange forskellige personlighedstræk, eksempelvis ved at personen er fleksibel, imødekommende, venlig og forstående. Personer, som er påvirket af vandelementet er ofte dygtige til at lytte og har ofte en veludviklet intution og stor psykologisk indsigt i andre mennesker. De bærer ikke nag, tænker meget objektivt og danner oftest deres meninger ud fra et helhedsindtryk, hvor de vægter de forskellige synspunkter objektivt imod hinanden

Sjovt at også størstedelen af det passer på dig.
Ja, jeg er ildharer .. Det kan jeg så ikke rigtig genkende, da jeg er så tryghedssøgende som nogen kan være

Anmeld

22. december 2010

Maise

TJa jeg er så GED - og er bestemt ikke kreativ eller kulturel som de beskriver, men ellers er der da flere ting der rammer fint.

Anmeld

22. december 2010

Janni.

Jeg er hanen, og kan de ramme mere forkert, så er de godt nok dygtige.. sjovt en forskel der er 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.