ja jeg kom til at tænke på hvad jeg nu gør til jul, jeg har jo fast tradition om at gå i kirke juledag, og plejer også at gå til nadver, og få det lille berømte stykke pap, og et lille glas at skylle efter med, men har jo de andre år lagt mærke til at der er alkohol i vinen, og nogengang har det kradset så meget, at man tænkte, om den var specielt egnet til de 90% ældre mennesker til nadver, som trængte til en opkvikker, og man derfor næsten blev bekymret for om man kunne køre hjem, i frygt for at møde betjenten og skulle puste, for ja lyder jo lidt tamt med sætningen: jeg har jo bare været ved alteret i kirken 
Så nu tænkte jeg, hvad jeg så gør, for jeg kan jo ikke gå til nadver uden at få både pap og vin, men skader det den lille i mavsen, og ja en løsning var at undgå nadver, men er jo detop fordi jeg gerne vil til nadver, man kan jo altid bruge en gang syndsforladelse, især når det nu kun er den ene gang om året 
Hvad siger i derude, kan det skade den lille, eller skal man snakke med præsten inden og bede om saft eller hvad gør man 
Anmeld