At tage til lægen for at bekræfte graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.613 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. december 2010

Frk.S

Ih altså, er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre.....

Jeg testede positivt for første gang i fredags, har siden taget tests lørdag og mandag for at være HELT sikker! Og der er ingen tvivl.

Jeg har dog regnet med at tage ned til min læge i morgen (hvor han har sen åben konsultation), for at få det bekræftet. Men hvad kan han gøre? Jeg synes måske det er lidt spild af både hans og min tid hvis han bare tager en G-test, og bekræfter det på den måde. Kan han gøre andet - kan han fx allerede mærke på min livmoder nu at jeg er gravid? Jeg er 4+4 i morgen. Er der andre ting han kan gøre nu så tidligt i forløbet?

På den ene side, synes jeg måske ikke det er nødvendigt, men på den anden side er det måske også rart at få det endeligt bekræftet - når nu vi har tænkt os at fortælle det til nærmeste familie juleaften.

Del endelig ud af jeres erfaringer, kloge kvinder!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

LR85

TILLYKKE, sikke en julegave hva

da jeg testede positiv i sin tid, ringede jeg til lægen (5+1)og sagde jeg var gravid, og fik beskeden a hvis min ejen test var positiv, var det fint nok. Så tog de ikke yderlige test.

Så de ville først se mig i uge 7-10 stykker. Kan ikke helt huske ugen.

Men kan godt forstå det er rart a få det bekræftet HELT. Men som du selv skriver, tror bare du bliver sent hjem igen med det svar du allerede kender.

Anmeld

21. december 2010

anjamichell@gmail.com

Du skal da tage til lægen og det skal du fordi at så er du bare helt sikker og kan være glad på en helt anden måde!!

Han gør ingenting andet end at tage en graviditetstest... si'r tillykke og gi'r dig en tid til indskrivning... formentlig omkring uge 8-9

Men tro mig du har en god fornemmelse i kroppen nr du går derfra

Anmeld

22. december 2010

Frk.S

Mange tak for jeres svar. 

Jeg endte med at tage til lægen - og det har jeg ikke fortrudt, selvom han ikke gjorde SÅ meget.

Han testede mig ikke engang, da jeg fortalte at jeg havde 4 tydelige tests. Han konstaterede, at hvis han tog en, ville den også bare være positiv.

Han fortalte mig så lidt om hvad jeg skal og ikke skal (vidste dog det meste selv). Derudover fik jeg en ny tid til 1. rigtige lægebesøg, hvor han laver double test, vandrejournal osv. 

Til sidst fik jeg en lille bog om graviditet, og selvfølgelig et tillykke med på vejen.

Så jeg er glad for at jeg tog afsted... nu blev det lige lidt mere virkeligt, selvom det stadig er svært at forstå.

I morgen fortæller vi det til kærestens familie, og juleaften er det min families tur. GLÆDER mig sådan til at fortælle dem nyheden. Ved bare de bliver så glade! 

Anmeld

22. december 2010

Frk.S

Mange tak for jeres svar. 

Jeg endte med at tage til lægen - og det har jeg ikke fortrudt, selvom han ikke gjorde SÅ meget.

Han testede mig ikke engang, da jeg fortalte at jeg havde 4 tydelige tests. Han konstaterede, at hvis han tog en, ville den også bare være positiv.

Han fortalte mig så lidt om hvad jeg skal og ikke skal (vidste dog det meste selv). Derudover fik jeg en ny tid til 1. rigtige lægebesøg, hvor han laver double test, vandrejournal osv. 

Til sidst fik jeg en lille bog om graviditet, og selvfølgelig et tillykke med på vejen.

Så jeg er glad for at jeg tog afsted... nu blev det lige lidt mere virkeligt, selvom det stadig er svært at forstå.

I morgen fortæller vi det til kærestens familie, og juleaften er det min families tur. GLÆDER mig sådan til at fortælle dem nyheden. Ved bare de bliver så glade! 

Anmeld

22. december 2010

Frk.S

UPS. Ved ikke hvorfor den kom 2 gange!

Anmeld

22. december 2010

tinasmor

Min læge ville ikke se mig da jeg selv havde testet positiv. Sekretæren sagde, at det var den samme test de brugte. Jeg fik en tid da jeg var i uge 8. Dvs 4 uger efter jeg skulle have haft mens. Der mærker de i livmoderen. Det var kun hvis jeg havde meget uregelmæssig mens. Dvs at der var flere måneder mellem mens at de ville se mig (og det havde jeg ikke)

Anmeld

22. december 2010

Muffinmus

DetER spild af tid faktisk...for dere tests er faktisk tit idt dårligere end dem du selv køber. 

De fleste undersøger ikke mere fordi det ikke rigtigt giver noget svar som testen ikke giver.

Så vent og tag tii lægen efter uge 8 hvir han rent faktisk kan gøre noget, som at skrive journalog tage bp.

Dog vil jeg sige jeg selv gjorde det her sidste gang fordi det var efter en abort og min mand troede simpelthen ikke på jeg var blevet gravid unde at få mens igen...men lægen sagde sgu også jo og så troede han på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.