HJÆLP! Modermælk eller erstatning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.208 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. december 2010

Chr.Kristiansen

ja som overskriften næsten siger, så ved jeg ikke om jeg skal vælge at amme videre eller give erstatning...

Jeg har en skøn lille datter på 4 uger. Hun er det nemmeste barn man kunne ønske sig, lige indtil klokken 14.30 hver eftermiddag! Hun spiser som regel omkring klokken 14 og så plejer hun at falde i søvn, men den sidste uge er der gået noget helt galt... Hun er tydeligvis træt når klokken er 14.30, men hun vil ikke sove... Hun græder lige meget hvad jeg gør og der er intet der hjælper... Dette fortsætter til klokken 23.. Her giver jeg hende en flaske Modermælkserstatning, da jeg ikke har mælk nok til hendes sene aften måltid ( alle andre måltider i løbet af dagen får hun bryst) Herefter sover hun som en sten!

Idag har jeg så prøvet at give hende modermælkserstatning da hun var sulten klokken 14.30, og nu sover hun som en sten...Så jeg tænker om der kan være noget "galt" med min mælk? Kan det være at hun sluger for meget luft når hun får bryst i forhold til flaske? Måske kan hun bare bedre lide MME?

Hvad synes I derude at jeg skal gøre? Skal jeg give hende bryst og bare acceptere at det hver dag mellem 14.30 og 23 er det glade vanvid? Eller skal jeg give hende MME så hun sover og er glad når hun vågner igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Oxydation

Du kan jo amme og så nu hun bliver hys så give hende MME

Så får hun lidt af hvert.

Anmeld

21. december 2010

motterhea

Modermælk bliver hurtigere fordøjet pga. af alle de fedtstoffer de bruger til at udviklingen deres hjerne, så derfor vil man oftere skulle give bryst end mme. Hvordan spiser hun; når hun ind, til den fede mælk?

Men hvis jeg var dig, ville jeg amme videre, så godt som jeg kunne, og så ellers give mme

Anmeld

21. december 2010

Rockertand

Jeg gør begge dele, og det fungerer helt optimalt.

Min datter får flaske ca. 1-2 gange i døgnet, den bruges som knock-out-flaske, det vil sige, at den som oftest gives til godnat-tid og nogle gange også før middagssøvnen, men altid med amning først.

Hun foretrækker dog bryst, men det er rart, at barnet kan tage en flaske, hvis man ikke har mulighed for at amme eller skal have barnet passet.

Anmeld

21. december 2010

Mia&Allan

Chr.Kristiansen skriver:

ja som overskriften næsten siger, så ved jeg ikke om jeg skal vælge at amme videre eller give erstatning...

Jeg har en skøn lille datter på 4 uger. Hun er det nemmeste barn man kunne ønske sig, lige indtil klokken 14.30 hver eftermiddag! Hun spiser som regel omkring klokken 14 og så plejer hun at falde i søvn, men den sidste uge er der gået noget helt galt... Hun er tydeligvis træt når klokken er 14.30, men hun vil ikke sove... Hun græder lige meget hvad jeg gør og der er intet der hjælper... Dette fortsætter til klokken 23.. Her giver jeg hende en flaske Modermælkserstatning, da jeg ikke har mælk nok til hendes sene aften måltid ( alle andre måltider i løbet af dagen får hun bryst) Herefter sover hun som en sten!

Idag har jeg så prøvet at give hende modermælkserstatning da hun var sulten klokken 14.30, og nu sover hun som en sten...Så jeg tænker om der kan være noget "galt" med min mælk? Kan det være at hun sluger for meget luft når hun får bryst i forhold til flaske? Måske kan hun bare bedre lide MME?

Hvad synes I derude at jeg skal gøre? Skal jeg give hende bryst og bare acceptere at det hver dag mellem 14.30 og 23 er det glade vanvid? Eller skal jeg give hende MME så hun sover og er glad når hun vågner igen?

Her var det præcis det samme, jeg valgte efter 14dage med nonstop gråd at gå helt over til mme og nu har jeg en glad og tilfreds datter der sover perfekt  Jeg synes valget var rigtig svær at tage, men er rigtig glad for nu at jeg gjorde det, fortryder bare jeg ikke gjorde det før...

Men som de andre siger, kan man jo sagtens gøre begge dele... Min datters mave ku bare ikke tåle det...

Anmeld

21. december 2010

..

Det kan være det bare er en periode.

Du skal bare tro på at du har mælk nok og hvis jeg var dig, så ville jeg helt droppe flasken, den mindsker kun din mælkeproduktion.

Prøv kun at amme og amme ofte i en periode og så se hvordan det går. Jeg kan også være utilfreds og ikke have lyst til et æble men en pose chips kan jeg godt spise - hvis du forstår

Flaske er jo nemmere for dem og det skal ikke arbejdes for, amning er hårdt arbejde og der vil være perioder som er hårde og hvor de ammer stort set konstant. Hvis bleerne er våde og barnet trives - så tro på at du har nok - også om aftenen

Anmeld

21. december 2010

Mai-pigen

Chr.Kristiansen skriver:

Jeg mener at kunne huske at det er omkring 5 ugers alderen at baby oplever et appetitspring... Dvs at de kan være ekstra pylrede, og søge mere omsorg, samt være mere morsyge.. Derudover vil de spise mere og oftere, og kan tit ligge ved brystet og hive lidt i det, og skælde det lidt ud..

Jeg var ved at opgive amning da det skete, nu er min søn knap 13 uger, jeg ammer stadig, dog indimellem med supplering af 1 flake mme. Jeg tror han er i et appetitspring igen, og kunne så læse mig frem til at baby også oplever dette ved 3 mdr´s alderen..

Hold ud, er mit råd!!!

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

Chr.Kristiansen skriver:

Jeg vil tro, at hun ganske enkelt synes det er lettere med flasken på det tidspunkt og gider ikke ligge der og hive efter det, hvis hun er træt.
Sådan går det tid når man blander.
Om du vil tage nogle dages kamp og fortsætte amningen skal du jo afgøre med dig selv, men set med mine øjne, så giv hende mme hvis hun hellere vil det.
Så får du ro i sjælen og hun vil være glad og tilfreds.
Hun har jo fået det vigtigste fra dig, de første uger, så der sker ikke noget ved at du går over til mme.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.