En af de mere skræmmende ting ved at være gravid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.584 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. december 2010

Sitrani

Hej alle.....

Har gået de sidste 3 ugers tid og haft rigtig mange smerter i mit højre ben... lægen sagde, at det var lægkramper....

Her i weekenden fik jeg at vide, efter et par dage ind og ud af sygehuset, at jeg har en blodprop i benet.. I en af de dybe vener, og den sidder lige i hasen bag ved knæet..

Er rigtig ked af, at det skulle gå sådan, men gravide er jo i risikozonen for, at få blodpropper.. desværre skulle det så lige ramme mig..

Har det ikke godt med, at skulle tage blodfortyndende medicin imens jeg er gravid.. Men lægerne siger, at det ikke skader det lille myr.. Heldigvis! Men er stadig bekymret...

Ud over det skal jeg så stikke mig selv med kanyler 2 gange om dagen de næste 9 mdr. Jeg er kun 12+4 henne, så det er 3 mdr efter jeg har født... Synes ikke rigtig jeg kan overskue det lige nu, men eftersom det er livsnødvendigt, ja, så bliver jeg jo nødt til det...

Nogen der også har prøvet det???

Ja, lige en negativ tråd fra mig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Blyb

STN skriver:

Hej alle.....

Har gået de sidste 3 ugers tid og haft rigtig mange smerter i mit højre ben... lægen sagde, at det var lægkramper....

Her i weekenden fik jeg at vide, efter et par dage ind og ud af sygehuset, at jeg har en blodprop i benet.. I en af de dybe vener, og den sidder lige i hasen bag ved knæet..

Er rigtig ked af, at det skulle gå sådan, men gravide er jo i risikozonen for, at få blodpropper.. desværre skulle det så lige ramme mig..

Har det ikke godt med, at skulle tage blodfortyndende medicin imens jeg er gravid.. Men lægerne siger, at det ikke skader det lille myr.. Heldigvis! Men er stadig bekymret...

Ud over det skal jeg så stikke mig selv med kanyler 2 gange om dagen de næste 9 mdr. Jeg er kun 12+4 henne, så det er 3 mdr efter jeg har født... Synes ikke rigtig jeg kan overskue det lige nu, men eftersom det er livsnødvendigt, ja, så bliver jeg jo nødt til det...

Nogen der også har prøvet det???

Ja, lige en negativ tråd fra mig....

Hej STN

Det lyder som en meget ubehagelig ting du er ude for!

Jeg kan dog "berolige" dig med at nogle kvinder danner blodpropper i livmoderen og derved aborterer gang på gang, indtil de bliver udredt og får den korrekte medicin - nemlig blodfortyndende. Så du kan være ganske rolig.

Jeg har selv en veninde der har haft en blodprob i sit ene ben, den satte sig oppe ved lysken. Hun skulle tage blodfortyndende medicin i et par år og er derefter trappet ned. Den dag hun bliver gravid, skal hun lige som dig også give sig selv indsprøjtninger med blodfortyndende medicin. Der er ikke noget farligt i det.

Op med humøret, du kan sagtens klare dig igennem det, selvom det måske pt. ser lidt sort ud.

Blyb

Anmeld

21. december 2010

Sitrani

Blyb skriver:

Hej STN

Det lyder som en meget ubehagelig ting du er ude for!

Jeg kan dog "berolige" dig med at nogle kvinder danner blodpropper i livmoderen og derved aborterer gang på gang, indtil de bliver udredt og får den korrekte medicin - nemlig blodfortyndende. Så du kan være ganske rolig.

Jeg har selv en veninde der har haft en blodprob i sit ene ben, den satte sig oppe ved lysken. Hun skulle tage blodfortyndende medicin i et par år og er derefter trappet ned. Den dag hun bliver gravid, skal hun lige som dig også give sig selv indsprøjtninger med blodfortyndende medicin. Der er ikke noget farligt i det.

Op med humøret, du kan sagtens klare dig igennem det, selvom det måske pt. ser lidt sort ud.

Blyb

Tak for det opmuntrende svar! Godt, at der ikke er noget af bekymre sig om.... man bliver bare så chokeret....

Anmeld

21. december 2010

Lusi

Er trist at hører måske det ka trøste dig lidt, at jeg stikker mig selv 5 gange om dagen, i lår og mave (insulin), måler blodsukker, ved at stikke mig i fingerne, det gør jeg 6-8 gange om dagen og så er jeg samtidig med i et forsøg på Rigshospitalet, hvor jeg Ska skyde en ret stor nål ind i maven, som så sidder der i 6 dage, hvorefter den Ska skiftes igen.. Det er 2. Gang jeg er gravid, så har gennemgået det før og ved du hvad, du vender dig til det..! Og når du har født, har du glemt det hele igen.. Det er jo det hele værd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.