hjælp til opskrift :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. december 2010

liwsmor

hej alle her inde

jeg har lavet kokostoppe med otte ægehvider og nu har jeg otte æggeblommer jeg ikke hvad jeg skal bruge til. derfor ville jeg spørger jer, om i har nogen opskrifter på noget med kun æggeblommer? tag imod alle forslag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

birthee

Hjemmelavet is, evt. til nytårsaften??? Ellers er der jo også muligheden for at lave råcreme til en gang frugt-salat...

Anmeld

21. december 2010

Dinna88

liwsmor skriver:

hej alle her inde

jeg har lavet kokostoppe med otte ægehvider og nu har jeg otte æggeblommer jeg ikke hvad jeg skal bruge til. derfor ville jeg spørger jer, om i har nogen opskrifter på noget med kun æggeblommer? tag imod alle forslag

Jeg tænker hjemmelavet is! Der skal godt nok lidt mere end æggeblommer tid, men altså... Her har du en opskrift:

Det er til 8 personer
4 æggeblommer
50 g sukker
7 1/2 dl piskefløde 38%
75 g valnødder
100 g mørk chokolade
75 g Dajm chokolader  
100 g marcipan

Fremgangsmåde:
-Æggene piskes luftige med sukkeret. Nødder, chokolade og dajm hakkes groft. Marcipan rives groft. - nemmest hvis marcipanen fryses 1 times tid først. Fløden piskes stiv og vendes i æggemassen. 

-Hakket chokolade, nødder og dajm samt marcipan vendes meget forsigtigt i isen, der sættes i fryseren. Der skal ikke røres i ismassen under frysning. Kan evt. serveres med lun jordbærsovs. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.