Forældrebestyrelse og forældreråd...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.339 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. september 2008

Honningblomst

Hej piger...

Tænkte på om nogen af jer er i forældreråd eller forældrebetyrelse i skole, børnehave etc??
Hvorfor er I det og jer der ikke er, hvorfor ikke??

Jeg sidder i forældrerådet i min søns klasse og har gjort det i 1½ år...synes det er skønt at være med til at planlægge og have en indflydelse på hvad der skal ske og ikke ske.
I går blev jeg valgt til forældrebestyrelsen i Bertram og Konrads børnehave og jeg glæder mig rigtig meget til at gå igang med arbejde omkring det.

Men hvad med jer??

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2008

Skovurt

Hej

Tja, nu er Leander lige startet i dagpleje i sidste uge, og i torsdags fik vi seddel med hjem, omkring forældremøde og dertilhørende valg til forældrebestyrelse.

Jeg har tænkt mig lige at spørge vores dagplejemor tilråds, for kunne da egentlig godt finde på at stille op - netop som du siger, for at have en indflydelse på hvad og hvordan ting skal ske.

Da han er eneste barn herhjemme har jeg jo af gode grunde aldrig prøvet det før, og er da også stadig på usikker grund, for har slet ikke hørt noget om deres arbejde og engagement lige netop i den her gruppe.

Men... synes det er vigtigt at hvis man melder sig, så skal man også gide det, og ikke bare melde sig fordi det "ser godt ud" :)

Anette

Anmeld

4. september 2008

Honningblomst

Chrautwald skriver:

Hej

Tja, nu er Leander lige startet i dagpleje i sidste uge, og i torsdags fik vi seddel med hjem, omkring forældremøde og dertilhørende valg til forældrebestyrelse.

Jeg har tænkt mig lige at spørge vores dagplejemor tilråds, for kunne da egentlig godt finde på at stille op - netop som du siger, for at have en indflydelse på hvad og hvordan ting skal ske.

Da han er eneste barn herhjemme har jeg jo af gode grunde aldrig prøvet det før, og er da også stadig på usikker grund, for har slet ikke hørt noget om deres arbejde og engagement lige netop i den her gruppe.

Men... synes det er vigtigt at hvis man melder sig, så skal man også gide det, og ikke bare melde sig fordi det "ser godt ud" :)

Anette

Tror du der er nogen der gør det???melder sig for det skal se ud?? Tænker lidt at der da vidst ikke er meget "status" eller "smart" i at bruge tid på det, vidst mere tværtimod...
Jeg glæder mig meget til at komme igang i børnehaven også, i hvert fald...:)

Anmeld

4. september 2008

Skovurt

Ja det er jeg helt overbevist om at der er - folk der melder sig ind for at det skal "se ud", uden egentlig rigtig at gide det.

Er selv pædagog og har arbejdet i en børnehave hvor forældrebestyrelsen var enormt ineffektiv, fordi en stor del af dem der sad deri ikke gad engagere sig, men blot havde stilt op til det fordi det viste... hvad ved jeg... overskud måske.
Og det synes jeg er ærgeligt; da en forældrebestyrelse kan udrette store ting, hvis de vil :D

Men kan da godt forstå du glæder dig til arbejdet i drengenes børnehave - og fedt med folk der har lyst og tid :D

Anmeld

4. september 2008

Honningblomst

Chrautwald skriver:

Ja det er jeg helt overbevist om at der er - folk der melder sig ind for at det skal "se ud", uden egentlig rigtig at gide det.

Er selv pædagog og har arbejdet i en børnehave hvor forældrebestyrelsen var enormt ineffektiv, fordi en stor del af dem der sad deri ikke gad engagere sig, men blot havde stilt op til det fordi det viste... hvad ved jeg... overskud måske.
Og det synes jeg er ærgeligt; da en forældrebestyrelse kan udrette store ting, hvis de vil :D

Men kan da godt forstå du glæder dig til arbejdet i drengenes børnehave - og fedt med folk der har lyst og tid :D

Tror også det "smitter" når der er forældre som gerne vil det, så vil det være de samme typer med samme engagement som ønsker at være med.
Der er i hvert fald megen aktivitet både fra bestyrrelsen, men også fra Møllegårdens venner, i vores børnehave og så er vi bare så glade for den børnehave og vil virkelig gerne gøre noget og må indrømme at det skuffer mig vildt når jeg ser hvor lidt der melder sig til arbejdeslørdag...det er for pokker noget der kommer vores børn til gavn og glæde...men hvad, det skal ikke ødelægge noget for os der gerne vil.:)
Knus Eva..som aldrig har været med i sådan noget før...førhen hverken "turde" jeg eller havde lyst, energi eller overskud til det.

Anmeld

4. september 2008

twinboys

Hej da børnene gik i vuggestue sad jeg i forældrebestyrrelsen og det var super godt...

Men pt. gør jeg ikke i vores børns børnehaver, har ikke lyst lige nu...

Men når de skal i skole så melder jeg mig som nr. 1

Majbritt(H)

Anmeld

4. september 2008

MorCamilla

Hejsa..

Vi har ikke rigtig sådan nogle ting i Mikkels dagpleje, vi mødes "alle" (4) forældre ca hver 3-5 måned og snakker lidt om hvordan vi synes tingene fungere og hvis der er noget vi er utilfredse med så er det også oppe og vende på de "møder"... (eller hvad man nu skal kalde dem for)

Når han starter i børnehave, kunne jeg godt tænke mig at blive en del af forældrebestyrelsen netop for som du skriver Eva, så har man indflydelse op hvad der skal ske, og man er "med" i barnets hverdag uden rigtig at være der.. Hvis det gir nogen mening... Men der er 5 måneder til endnu, så det tager vi til den tid...

Knus fra Camilla.

Anmeld

4. september 2008

Honningblomst

MorCamilla skriver:

Hejsa..

Vi har ikke rigtig sådan nogle ting i Mikkels dagpleje, vi mødes "alle" (4) forældre ca hver 3-5 måned og snakker lidt om hvordan vi synes tingene fungere og hvis der er noget vi er utilfredse med så er det også oppe og vende på de "møder"... (eller hvad man nu skal kalde dem for)

Når han starter i børnehave, kunne jeg godt tænke mig at blive en del af forældrebestyrelsen netop for som du skriver Eva, så har man indflydelse op hvad der skal ske, og man er "med" i barnets hverdag uden rigtig at være der.. Hvis det gir nogen mening... Men der er 5 måneder til endnu, så det tager vi til den tid...

Knus fra Camilla.

Søde Camilla...:) det giver rigtig meget mening...sådan jeg også har det..
Knus..
(H)(H)(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.