Mad 6 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. december 2010

Liljesilas

Som overskrifen lyder, mangler jeg viden angående mad til min dreng på 6 måneder. Jeg kan nemlig ikke få fat i vores sundhedsplejeske!! Så nu må jeg høre jer, hvordan man gør. Han har fået mejsgrød og kartoffelmos ind til nu, men det virker ikke til at tilfredsstille ham så meget mere. Er det bondebrød nu? og med hvad? og så kan jeg forstå det også er havregryn og øllebrød???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Mette.

mayapigen skriver:

Som overskrifen lyder, mangler jeg viden angående mad til min dreng på 6 måneder. Jeg kan nemlig ikke få fat i vores sundhedsplejeske!! Så nu må jeg høre jer, hvordan man gør. Han har fået mejsgrød og kartoffelmos ind til nu, men det virker ikke til at tilfredsstille ham så meget mere. Er det bondebrød nu? og med hvad? og så kan jeg forstå det også er havregryn og øllebrød???

Du må faktisk give ham alt nu. Her spiser min datter øllebrød, havregrød, rugbrød i hapserene med leverpostej, pålæg osv. (selvfølgelig rugbrød uden kerner).

HAn må også gerne få stykker af kogt kartoffel, gulerod osv, men entet most eller hele små stykker kød.

Hvis ud mangler opskrifter på øllebrød mm., så vil jeg gerne ligge dem ud til dig.

Anmeld

21. december 2010

Bom

Her får min datter på 7 mdr, havregrød om morgenen, og det har hun gjort siden hun var 6 mdr, det mætter lidt mere.. Og da hun var 6½ mdr begyndte vi på rugbrødsryttere..

Da vi startede med kød til aftens mad, var det torskerogn, kogt fisk eller tun, hakket kød er hun desværre ikke så vild med endnu, tror det er konsistensen.. Hun får ikke sovs, da jeg synes at hun stadig er for lille, og hun er godt nok i stand i forvejen..

Anmeld

21. december 2010

Liljesilas

Jeg fik fat i en anden sundhedsplejeske, og hun sagde at rugbrød/bondebrød var for tideligt? Hmm synes også jeg har læst det er fra 6 måneder... Men hun mente det var tidligst fra 7-8 måneder. Nå men ud over det, så vil jeg meget gerne modtage opskrifter på øllebrød :0) Det ved jeg ikke hvordan man laver.. Angående kød, skal det så være "most" eller hvad man kalder det?

Anmeld

21. december 2010

Cris

Det er bare at teste teste og teste alle mulige ting... Kartoffelmos sammen med gulerødsmos og lidt sovs på vil gør noget... Min søn elskede avocado og aple moset sammen. Og noget hummus med hytteost og så brocolli mos blandet sammen... Alle mulige kombinationer som du kan finde på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.