Åh hvor jeg dog kender det. I det hele tiden har jeg oplevelsen af, at mænd ofte tager det forgivet alt det man gør i hjemmet. Jeg var ved at få en hjerneblødning den anden dag nærmest, og begyndte at tude, fordi vores hjem igen lignede lort. Hver evig eneste dag, når jeg kommer hjem, rydder jeg op. Så går jeg rundt i hele lejligheden og rydder op, fjerner min kærestes beskidte tøj, som han smider over alt, alt hans skrald og papirer, og så redder jeg sengen og lufter ud. Så kommer han hjem, smider tøjet et random sted, smider brevene fra postkassen ovenpå vores kommode, som jeg prøver SÅ meget på at holde clean og pæn, og roder det hele til igen. Og det er bare et værre sysifos arbejde, lige til at tude over. Det er mig der laver mad stort set hver aften, det er ofte mig, der handler ind, og det er som regel mig, der vasker op, imens jeg laver mad.
Har haft snakke med ham flere gange om, at nu må han fandme lige tage sig sammen, for jeg er altså ikke hans mor. At jeg ville ELSKE at komme hjem, og han havde ryddet op. Eller at han tilbød at tage opvasken. Så siger han: "Jamen jeg vil da godt hjælpe med at vaske op" - Ja, det er fint makker, men jeg ville være glad for en gang imellem slet ikke at skulle vaske op overhovedet!
Og når jeg så spørger, om han vil lave aftensmad, så sukker han dybt og siger: "Jamen hvad skal jeg lave?" - Find dog på noget, det her er ikke et hotel!
Og det skal lige siges, at vi studerer begge to, så vores liv udenfor hjemmet er lige hårde.
Men han er dog blevet lidt bedre for tiden. Han påstår tit, når vi skændes om det at "Jeg rydder da op, du kan bare ikke se det" - Øh, nok fordi du næsten ikke rydder op! Men her på det seneste har han lavet mad flere gange og taget initiativ til lige at støvsuge og vaske op.
Måtte dog grine den anden dag. Han havde spredt en masse breve, nøgler, vanter osv. ud over vores kommode. Jeg var ved at flippe og sagde, om han ikke ville være sød at rydde det op. Så flippede han helt: "Han havde skuda tænkt sig det, men han skulle lige ordne noget andet først! Jeg skulle skuda lige give ham noget credit!" - Rodet fjernede han først 2 dage efter, da jeg måtte minde ham om det. Og han har ikke fjernet det hele.
SUK! Arh, det var rart lige at komme ud med. Men jeg elsker ham nu alligevel