Så er det officielt at jeg ikke har noget job mere.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2010

Valle81

Tusind tak alle sammen:0)

Det varmer:0)

Har stadig julestemningen heltintakt - har valgt atjeg vil nyde julen til fulde og så kan vi være triste i det nye år:0)

Kæmpe knus til Jer alle:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

ulleby

Valle81 skriver:

http://www.viborg-folkeblad.dk/article/20101221/VSF/712219954/1456

Det er sku noget pis, igår blev min elskede aarbjedsplads erklæret konkurs:0(

I fredags fik vi den besked at vi kollegtivt skulle indvillige i at gå 10% ned i løn - afstemningen gav nej( hvis bare en sagde ne - ville det blive forkastet.

Men havde det været et Ja havde det ikke hjulpet noget som helst, da virksomheden stadig ike ville være bære dygtigt.

Vi har mistet en kæmpe kunde og ville ikke kunne finde nye der kunne dække tabet:0(

Finanskrisen i heleverdenen gør at konkurrencen er så ekstrem hård.

Jeg er meget trist, har mistet et skønt arbejde og skønne kollegaer.Min løn under barsel forsvandt ud i den blå luft, gemt ferie sagde puf, og jeg kunne blive ved.

Det var sku ikke lige planen - og jag vidste faktisk ikkedet lige lå i luften, er jo på barsel ( og skal igen til midt marts 2011) og mens jeg har været på barsel og har spurgt til virksomhedens velbefindende har jeg fået at vide at det går godt!!!

Men nej,

Så nu er jeg arbejdsløs forførste gang i mit liv - det er en underlig følelese. Har haft mange jobs, og har aldrig forladt et før jeg havde fundet et andet - jeg er trist trist trist

Glædelig Jul til Jer alle

Christina - nu uden job

Sikke dog en træls melding at få midt i julestemningen og barsel

Håber du kan få det vendt til noget positivt - eller springbræt til en ny karrier

Jule skal du have her fra

Anmeld

21. december 2010

Tulle28

Åhh det er jeg ked af at høre Det giver da lidt skår i glæden når man er på barsel - og især når du skal på barsel igen. Så går man jo ikke ligefrem og er i jobsøgnings-mode. Og hvor er det egentlig tarveligt at der ikke er nogen der har "advaret" dig - men måske ville de ikke gøre dig bekymret.

Men - du skal nok klare den! Du virker som en pige med ben i næsen 

Anmeld

21. december 2010

Marco2

Ja, det er da en træls situation.

Kender ovenikøbet Nørhaven som har trykt en del for os i sin tid

Men du skriver at din løn under barsel forsvinder? Får du ikke løn fra lønmodtagernes garantifond under barsel og i din opsigelsesperiode?

Optjent ferie mm er jo nok væk, men mener da at der er noget at hente hos dem …

AG

Anmeld

21. december 2010

Valle81

Marco2 skriver:

Ja, det er da en træls situation.

Kender ovenikøbet Nørhaven som har trykt en del for os i sin tid

Men du skriver at din løn under barsel forsvinder? Får du ikke løn fra lønmodtagernes garantifond under barsel og i din opsigelsesperiode?

Optjent ferie mm er jo nok væk, men mener da at der er noget at hente hos dem …

AG

Ej hvor sjovt:0)

Ja vi hed jo Nørhaven, men gik konkurs sidsteforåt hvr vi blevopkøbt igen og fortsatte under Norhaven.

Jeg er pt på barsel og er berettiget til barselsdagpenge til og med 12/2-2011 - derefter får jeg løn af LG ind til 31/3-2011 som er slutningen af min opsigelsesperiode og så går jeg direkte på barselsdagpenge derfra.

Så får egentlig kun 1 1/2 mdrs alm løn.

Min næste barsel starter den 17/7-2011.

Så det er noget skidt.

Hende fra min fagforening sagde at de ville kæmpe for at få mine feriepenge hjem til mig - da barsel måske kan være en formildende omstændighed - men nu ser vi:0)

Anmeld

21. december 2010

Mette 28

Øv hvor træls, det er jeg ked af at hører.. Var hele turen igennem i august 2009. Havde lige holdt ferie og kæmpe bryllup og kom tilbage og der fik vi beskeden om at SAPA jeg arbejde for lukkede og dørene var låst og systemet lukket ned, fra det ene øjeblik til det næste. Var igennem alt med lønmodtagerenes garantifond (LG) og fagforeningen. Mega hårdt og nedslidende men jeg klarede det. Var så en af de heldige der fik job ret hurtigt så gik kun 3 mdr uden løn, men den løn fik jeg så også første fra LG i marts 2010. 

Men selv om det er hårdt at man nu står uden job og kollegaer man ikke rigtig får sagt ordentligt farvel til, så skal man helt sikkert nok klare det. 

Håber du får en god jul trods alt  

Anmeld

21. december 2010

Marco2

Valle81 skriver:

Ja vi hed jo Nørhaven, men gik konkurs sidsteforåt hvr vi blevopkøbt igen og fortsatte under Norhaven.

Jeg er pt på barsel og er berettiget til barselsdagpenge til og med 12/2-2011 - derefter får jeg løn af LG ind til 31/3-2011 som er slutningen af min opsigelsesperiode og så går jeg direkte på barselsdagpenge derfra.

Så det er noget skidt.

Hende fra min fagforening sagde at de ville kæmpe for at få mine feriepenge hjem til mig - da barsel måske kan være en formildende omstændighed - men nu ser vi:0)

Held og lykke med det hele!

AG

Anmeld

21. december 2010

Mette 28

Valle81 skriver:

Så det er noget skidt.

Du skal lige huske at du nok ikke lige får din løn for marts med det sammen, sagen skal først afsluttes ved LG og tror mig det kan tage tid, selv om fagforeningen siger noget andet, mit gik endda hurtigt fra min opsigelses udløb ved SAPA 31/1-10 gik der "kun" 2 mdr, andre ventede 4-5. Du skal have ferie penge fra LG hvis du har optjent nogle i det firma du arbejder i og du skal også have pension fra dem, hvis du har sådan en ordning. Man skal udfylde en masse papir og sende ansættelses kontrakt og sådan en masse ting til dem som dokumentation på at du har krav på de mdr's opsigelse du nu engang har.. Har som sagt tidligere været alt igennem med 120 kollegaer over 8 mdr.

Anmeld

21. december 2010

lisbethita

Valle81 skriver:

http://www.viborg-folkeblad.dk/article/20101221/VSF/712219954/1456

Det er sku noget pis, igår blev min elskede aarbjedsplads erklæret konkurs:0(

I fredags fik vi den besked at vi kollegtivt skulle indvillige i at gå 10% ned i løn - afstemningen gav nej( hvis bare en sagde ne - ville det blive forkastet.

Men havde det været et Ja havde det ikke hjulpet noget som helst, da virksomheden stadig ike ville være bære dygtigt.

Vi har mistet en kæmpe kunde og ville ikke kunne finde nye der kunne dække tabet:0(

Finanskrisen i heleverdenen gør at konkurrencen er så ekstrem hård.

Jeg er meget trist, har mistet et skønt arbejde og skønne kollegaer.Min løn under barsel forsvandt ud i den blå luft, gemt ferie sagde puf, og jeg kunne blive ved.

Det var sku ikke lige planen - og jag vidste faktisk ikkedet lige lå i luften, er jo på barsel ( og skal igen til midt marts 2011) og mens jeg har været på barsel og har spurgt til virksomhedens velbefindende har jeg fået at vide at det går godt!!!

Men nej,

Så nu er jeg arbejdsløs forførste gang i mit liv - det er en underlig følelese. Har haft mange jobs, og har aldrig forladt et før jeg havde fundet et andet - jeg er trist trist trist

Glædelig Jul til Jer alle

Christina - nu uden job

I er ikke alene. Min kæreste har mistet sit job...og min arbejdsplads har haft massefyringer og flytning af arbejdsplads. Er ikke blevet fyret, men ANER ikke, om jeg har et arbejde at komme tilbage til efter endt barsel. OG....så kan vi kun få en dagplejeplads, der er åbent indtil kl 16.15.... UFEDT, når man arbejder 120 km fra sit hjem.... SÅ vi er sgu på den.

Lorte-krise!!  Og ja...FED jul, siger jeg bare!

KÆMPE SYMPATIKRAMMER FRA MIG TIL DIG 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.