hvor meget skal en 7 mdr pige spise???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.646 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. december 2010

merle2010

ja min datter er 7 mdr, og er simpelthen umættelig... tror ikke hun har nogen stopklods... hun kan sagtens spise 2 portioner til aftensmad... og hun får altså mad hver 3 - 4 time ca..

kl 8. mme 200 ml

kl 11. et stykke rugbrød med leverpostej

kl 14. 2 mosede bananer eller 200 ml mme.

kl 18.. får hvad vi spiser, men spiser 1 eller 2 portioner..

kl 19.30 200 ml mme..

hun virker bare så sulten.. og hvis jeg spiser noget, så rækker hun ud efter det, og vil osse have.. hun er en stor pige på næsten 12 kg.. så hun mangler bestemt ikke noget.. skal jeg sige stop for hende eller hvad??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

2721

I følge min sper skal de spise indtil de selv siger fra, da de kun spiser det de har brug for. Men må indrømme jeg selv forholder mig skeptisk overfor det. Men kan jo godt se det ikke nytter noget at de går og er sultne.

Anmeld

20. december 2010

merle2010

Puslingen skriver:

I følge min sper skal de spise indtil de selv siger fra, da de kun spiser det de har brug for. Men må indrømme jeg selv forholder mig skeptisk overfor det. Men kan jo godt se det ikke nytter noget at de går og er sultne.

oki.. min datter siger bare ikke fra.. jo hvis hun har fået så meget at hun begynder at brække sig.. så stopper jeg selvfølgelig... men sådan burde det jo ikke være.. synes det er lidt svært..

Anmeld

20. december 2010

2721

merle2010 skriver:

oki.. min datter siger bare ikke fra.. jo hvis hun har fået så meget at hun begynder at brække sig.. så stopper jeg selvfølgelig... men sådan burde det jo ikke være.. synes det er lidt svært..

Hmm ja det lyder jo ikke helt sundt, hvis hun bare vil blive ved på den måde
Ville nok kontakte endten sp eller min læge og tale med en af dem om det.

Anmeld

20. december 2010

mortilflere

Hvorfor for hun mælk til morgen mad , jeg ville gi en gang grød , så hun starter dagen med noget lidt tungere

Anmeld

20. december 2010

Ellim

Hej du. For tiden er jeg i praktik med en sundhedspleerske og hun siger til de forældre med børn mellem 6 mdr - 1 år at børn har behov for 2-3 mellemmåltider i løbet af en dag. Mellemmåltid kan fx være noget frugtgrød el en rugbrød mm.

Så (uden at lege ekspert ) lyder det nok meget normalt mht maden hos jer

Anmeld

20. december 2010

merle2010

mortilflere skriver:

Hvorfor for hun mælk til morgen mad , jeg ville gi en gang grød , så hun starter dagen med noget lidt tungere

hun er ikke meget for grød.. det er lidt svært at få i hende... nogen gange gør vi det osse.. men hun er vildt utålmodig om morgenen, fordi hun er så monster sulten, så derfor er mælk bare det hurtigste.. derfor..

Anmeld

20. december 2010

Mille83

merle2010 skriver:

ja min datter er 7 mdr, og er simpelthen umættelig... tror ikke hun har nogen stopklods... hun kan sagtens spise 2 portioner til aftensmad... og hun får altså mad hver 3 - 4 time ca..

kl 8. mme 200 ml

kl 11. et stykke rugbrød med leverpostej

kl 14. 2 mosede bananer eller 200 ml mme.

kl 18.. får hvad vi spiser, men spiser 1 eller 2 portioner..

kl 19.30 200 ml mme..

hun virker bare så sulten.. og hvis jeg spiser noget, så rækker hun ud efter det, og vil osse have.. hun er en stor pige på næsten 12 kg.. så hun mangler bestemt ikke noget.. skal jeg sige stop for hende eller hvad??

Har du prøvet og erstatte morgenmaden med grød istedet for flaske? Så mætter det lidt mere - der ´har hun jo ikke fået noget hele natten, men her spiser Nicoline nu, (har lige lavet lidt om fra idag)

kl 7.00 1 dl grød

kl 8.30 150 ml MME

kl 12.00 et halvt rugbrød og noget frugtmos

kl 14.30 en flaske 200 ml

kl 17.30 1 1/2 dl kartoffelmos el andet.

kl. 18.30 160 ml MME

Så kan du se hvordan det ser ud her , Nicoline vejer 7,6 kg

Anmeld

20. december 2010

mortilflere

merle2010 skriver:

hun er ikke meget for grød.. det er lidt svært at få i hende... nogen gange gør vi det osse.. men hun er vildt utålmodig om morgenen, fordi hun er så monster sulten, så derfor er mælk bare det hurtigste.. derfor..

Men jeg ville gi hende andet så , en grov bolle , jeg forstår godt hun grov æder , for hun for jo ik meget med go i før op på dagen

Anmeld

20. december 2010

merle2010

Mille83 skriver:

Har du prøvet og erstatte morgenmaden med grød istedet for flaske? Så mætter det lidt mere - der ´har hun jo ikke fået noget hele natten, men her spiser Nicoline nu, (har lige lavet lidt om fra idag)

kl 7.00 1 dl grød

kl 8.30 150 ml MME

kl 12.00 et halvt rugbrød og noget frugtmos

kl 14.30 en flaske 200 ml

kl 17.30 1 1/2 dl kartoffelmos el andet.

kl. 18.30 160 ml MME

Så kan du se hvordan det ser ud her , Nicoline vejer 7,6 kg

det kunne godt være jeg skulle prøve med grød istedet for flaske.. men hun er bare såååå utålmodig om morgenen.. så ved ikke om jeg kan lokke grød i hende.. samtidig er hun ikke meget for grød eller øllebrød.. kan næsten ikke få det i hende, hverken havregrød, risgrød, majsgrød eller noget.. så det er ret svært.. og af frugtmos vil hun kan have moset banan eller sveskemos... hun er en ret sær dame.. prøvede at lave æblemos til hende idag.. det nægtede hun simpelthen at røre.. det er sku ikke nemt altid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.