Babyklar skriver:
heeii
godt være det er et dumt spørgsmål
men hvorfor er det vigtig at man er i go form når man skal føde ?
Hehe...som min signatur siger..... Så dit spørgsmål er bestemt ikke dumt 
Jamen...det er godt at være i ok form, men det er jo ikke meningen at du skal være toptrænet atlet...blot sørge for at du får lidt motion hver dag, så er det godt nok, sådan at muskler, hjerte og lunger er velfungerende.
Men man kan også være i FOR god form.
Mange topatleter og idrætsudøvere har faktisk problemer med at føde, fordi muskulaturen er for veltrænet, så den slet ikke kan give sig.
Jeg er selv en af de, der havde "atletik-underliv", som man kaldte det dengang, jeg skulle have min den første.
Jeg har reddet fra jeg var 3 år gammel, og dyrket dans og ballet, så jeg fik slet ikke pressever og kunne slet ikke give mig. Mine musker lå som seje tovværk og holdt sammen på det hele.
Det endte med, at jeg selv måtte presse hende ud, for hun var for langt nede til at de kunne give mig AKS.
Heldigvis var de samme seje mavemuskler med til at jeg fik hende ud i et stykke, så det kunne være gået meget værre.
Efter sigende er det de samme muskler, der gør at mit bækken ikke er skredet helt fra hinanden, på nuværende tidspunkt, så det må jeg da være taknemmelig for.
Men som sagt, god jævn daglig motion i form af en god lang gåtur m.v. er godt.

Kærligst
Sussie
Anmeld