fødsel og motion ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. december 2010

Moar2011

heeii

godt være det er et dumt spørgsmål

men hvorfor er det vigtig at man er i go form når man skal føde ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

Mor Christa

Babyklar skriver:

heeii

Godaften

JEg er ikke helt sikker, men jeg kunne forestille mig det er fordi at en fødsel er en rimelig hård ting at komme igennem - altså fysisk.. Man "kæmper" jo for at få barnet ud i rimelig mange timer.. Desuden siger man jo at man bruger ligeså mange krafter til at føde som man gør hvis man løber et helt marathon.. Og det er jo ikke nemt at løbe et helt marathon hvis man er i dårlig form ;P
Men jeg må så også indrømme at jeg ikke var i speciel god form da jeg skulle føde (14 dage siden), og jeg lever da endnu - og selvfølgelig var det hårdt at føde, og var da ogs ved at være RIMELIG død til sidst i fødslen, men jeg kom da igennem det Og så kan det sagtens være at folk der har været i super form har haft en bedre fødsel end mig - det skulle ikke undre mig

Håber du kunne bruge det til lidt ;P

Anmeld

20. december 2010

Koen.

Fordi (sådan følte jeg det) at jeg dagen efter fødslen havde været ude og løbe 100 km, var helt smadret i kroppen

Anmeld

20. december 2010

SussieThyssen

Babyklar skriver:

heeii

Hehe...som min signatur siger..... Så dit spørgsmål er bestemt ikke dumt 
Jamen...det er godt at være i ok form, men det er jo ikke meningen at du skal være toptrænet atlet...blot sørge for at du får lidt motion hver dag, så er det godt nok, sådan at muskler, hjerte og lunger er velfungerende.
Men man kan også være i FOR god form.
Mange topatleter og idrætsudøvere har faktisk problemer med at føde, fordi muskulaturen er for veltrænet, så den slet ikke kan give sig.
Jeg er selv en af de, der havde "atletik-underliv", som man kaldte det dengang, jeg skulle have min den første.
Jeg har reddet fra jeg var 3 år gammel, og dyrket dans og ballet, så jeg fik slet ikke pressever og kunne slet ikke give mig. Mine musker lå som seje tovværk og holdt sammen på det hele.
Det endte med, at jeg selv måtte presse hende ud, for hun var for langt nede til at de kunne give mig AKS.
Heldigvis var de samme seje mavemuskler med til at jeg fik hende ud i et stykke, så det kunne være gået meget værre.
Efter sigende er det de samme muskler, der gør at mit bækken ikke er skredet helt fra hinanden, på nuværende tidspunkt, så det må jeg da være taknemmelig for.
Men som sagt, god jævn daglig motion i form af en god lang gåtur m.v. er godt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2010

Alberts/

det ikke top form du skal være i(; men bare i lidt form, bare du ikke sidder å din flade dagen lang hele gravidteten men får rørt dig lidt, at føde er som at løbe en marton, det er mega hårdt og man er helt død i kroppen bagefter jeg var ihvertfald(;

bare få gået lidt om dagen

Anmeld

20. december 2010

Tulle28

Det er godt for dig, fordi en fødsel er noget der kræver kræfter, men det er også supersundt for dit BARN! Else Klarlund-Pedersen har skrevet en rigtig god bog om emnet, hun er overlæge på Rigshospitalet - der er link til bogen her:

http://www.g.dk/bog/graviditet-og-motion-bente-klarlund-pedersen_9788717037847

Jeg trænede selv lige op til fødslen (jeg endte med at få kejsersnit i uge 38) og gik bl.a. til spinning indtil uge 35... Så man kan, hvis man vil (og selvfølgelig ikke har bækkenløsning eller andet) - jeg synes faktisk jeg havde det allerbedst de dage hvor jeg havde trænet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.