Jeg har kogt et hokaido-græskar og blendet det til mos som alternativ til kartoffelmos.
Og TAG SELV MAD!!! Alt muligt skåret i stave så baby selv kan tage og føle og smage på det han/hun vil. Vi bruger gerne stænger af ost, agurk, squash, dampede gulerødder, strimmel af salat, stykker af frugt, blomkål, dampede rosenkål, tomat, citronskiver, rabarberstykker osv.
Derudover er det altså et fantastisk tip, det der med at fryse færdig grøntsags- / frugt- / kødmos ned i isterningebakker - så tager man bare lige en terning op og putter i kartoffelmosen / ved pastaen / risen og voila - så er der serveret noget spændende hver dag. Man kan også købe poser med økologisk frossenfrugt - f.eks. raberberstykker, solbær m.m som er lækkert at blande i grød.
I dag fik min den lille kartoffelmos med lidt knust koriander og en knivspids rød karrypesto - det gled fiiint ned. Jeg har forkellige glas stående med pestoer, karrypasta, krydrede olier m.m. som kan blandes i mosen.
Ellers som de andre siger: kartoffelmos, ris, pasta og græskar blandet med ærter, squash, blomkål, rosenkål, grønlangkål, rodfrugter, blendet kylling, kødboller kogt af frikaldellefars, små hapsere på rugbrød osv. osv.
Anmeld