Madpakker skal inspirere børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.180 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. september 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Jyllandsposten

I går var det Madpakkens Dag, som sætter fokus på sunde og lækre madpakker i folkeskolen.

En klapper med leverpostej, en spegepølsemad eller en makrelmad - lyder det godt?

688 folkeskoler sætter fokus på sunde madpakker, når Madpakkens Dag skaber opmærksomhed omkring gode frokostvaner hos folkeskoleelever.

Bag projektet står Hjerteforeningen, Schulstad Brød, Hjemkundskabslærerforeningen og Natur/Teknik-forum. Fødevarestyrelsen har lavet fem gode råd til, hvad en sund madpakke skal indeholde. De nævner grønt, brød, pålæg, fisk og frugt som de fem kategorier, madpakken gerne skal indeholde. En sund madpakke gavner vores helbred, giver mere energi og hjælper os med at holde vægten nede ifølge Fødevarestyrelsens kampagne ”6 om dagen”.

Det skal Madpakkens Dag gerne hjælpe børnene med at lære, så de også på sigt husker en sund madpakke.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2008

Anne

Hvor ville jeg sætte stor pris på, hvis det blev muligt at købe gode og sunde madpakker til ungerne på skole. På min søns skole er det kun mulgit at købe skolemælk, frugt og alm. brød, men det synes jeg trods alt heller ikke, der er nok næring i.
Jeg synes nemlig, det er meget svært at blive ved med at lave lækre varianter. Mange firmaer har i dag en madordning med varm mad eller buffet til frokost. Det synes jeg ville være fantastisk, hvis de indførte det på skolerne, så slipper jeg nemlig for at stå som den sidste i køen i Føtex med sveden piblende frem, inden den venlige stemme siger over radioen: Vi gør vore kunder opmærksomme på, at klokken er 19.55 og Føtex lukker.

Anmeld

4. september 2008

twinboys

Anne skriver:

Hvor ville jeg sætte stor pris på, hvis det blev muligt at købe gode og sunde madpakker til ungerne på skole. På min søns skole er det kun mulgit at købe skolemælk, frugt og alm. brød, men det synes jeg trods alt heller ikke, der er nok næring i.
Jeg synes nemlig, det er meget svært at blive ved med at lave lækre varianter. Mange firmaer har i dag en madordning med varm mad eller buffet til frokost. Det synes jeg ville være fantastisk, hvis de indførte det på skolerne, så slipper jeg nemlig for at stå som den sidste i køen i Føtex med sveden piblende frem, inden den venlige stemme siger over radioen: Vi gør vore kunder opmærksomme på, at klokken er 19.55 og Føtex lukker.

Ja det ville sørme være rart...

Så det må gerne starte nu, så når mine drenge skal i skole så er det bare sådan...

Majbritt(H)

Anmeld

4. september 2008

Pia.

Hørt hørt... Mad ordning på skolerne ville gøre det hele meget nemmere...
Det gad jeg virkelig godt, så man slap for alle de madpakker og børnene kunne få noget dejligt, frisk sundt mad.

Anmeld

4. september 2008

Christinahr

i nordfyns kommune har de nogle skoler mdordninger. For en måned af gangen ca bestiller man på samme måde som mælk, man krydser de dage af man ønsker ud fra om barnet kan lide maden. Det er også muligt at købe salat, frugt mm. De er bare smart - og billigt for dem der laver det er folk i aktivering :D Det kalder ejg at slå to fluer med et smæk

Anmeld

4. september 2008

Pia.

Christinahr skriver:

i nordfyns kommune har de nogle skoler mdordninger. For en måned af gangen ca bestiller man på samme måde som mælk, man krydser de dage af man ønsker ud fra om barnet kan lide maden. Det er også muligt at købe salat, frugt mm. De er bare smart - og billigt for dem der laver det er folk i aktivering :D Det kalder ejg at slå to fluer med et smæk

ja super idé... Sådan skulle det være alle steder...

Anmeld

4. september 2008

Anne

Christinahr skriver:

Hvor smart. Det vil jeg også have i Viborg...

Anmeld

4. september 2008

Honningblomst

Anne skriver:

Det er der på min søns skole...man kan både for en varm ret, som bestilles til en uge af gange og så kan de også købe lækre salater eller sunde sandwich...
Jeg glæder mig nu rigtig meget til der kommer mad i alle børnehaver, men der går jo lige 1½ år endnu.:)
Knus Eva...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.