Vis dit juletræ frem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.484 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. december 2010

Manakauapo

Hvordan ser dit juletræ ud?

Holder I "Bo Bedre" jul eller er det en god gammeldags jul, hvor børnene er dem, der primært pynter juletræet, med de ting de har fremstillet i vuggestuen, børnehaven og skolen?

----

Herhjemme plejer vi at pynte juletræ den 24. december om formiddagen. Den tradition er i år vendt lidt på hovedet, da vi ikke skal fejre jul derhjemme. Så igår (19/12) pyntede jeg træet med alt det julepynt, som mine søstre og jeg har fremstillet i tidens løb! Og det siger altså ikke så lidt! Så vi har pynt tilbage fra ca. 1982 af det hjemmelavede.

På træets øverste tre grene hænger vi altid nogle glaskugler, som mine forældre fik til deres bryllup. De var ikke særlig dyre, eller noget specielt. Men det er først nu iår, at jeg har fået lov til at røre dem, fordi de bare ikke må gå i stykker.

Og så tilsidst efter at være pyntet med alskens ting og sager kommer vi fehår (sølvglitter) og dannebrogsflag på træet. Det mangler der lidt på billedet I ser nu. Men det kommer!  Udover dette har min mors også en masse Georg Jensen lysholdere, som kommer på. Så vi kører med både levende og elektriske lys!

Her er så mit træ! 

1. billede er træet fra iår.

2. billede er træet fra sidste år.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

Manakauapo

Ikke nogle, der har mod på at vise træet frem ?

Anmeld

20. december 2010

Valle81

Jo da:0)

Sådan så vores ud sidste år og det bliver nok meget meget lig igen i år:0) Der er ikke så meget julepynt som ungerne har lavet - et par flettede julehjerter tror jeg. Har ikke noget fra da jeg selv var barn:0)

Christina,som skal have træet ind i morgen aften og Asta skal pynte det onsdag:0)

Anmeld

20. december 2010

Manakauapo

Valle81 skriver:

Sådan så vores ud sidste år og det bliver nok meget meget lig igen i år:0) Der er ikke så meget julepynt som ungerne har lavet - et par flettede julehjerter tror jeg. Har ikke noget fra da jeg selv var barn:0)

Christina,som skal have træet ind i morgen aften og Asta skal pynte det onsdag:0)

Hvor er det flot!

Jeg elsker simpelthen røde lys på juletræet, men de er meget konservative herhjemme! Hvide lys og dermed BASTA!

Anmeld

20. december 2010

Valle81

Valle81 skriver:

Ej hvor sjovt:0)

Jeg er vokset op med røde,guld og hvide:0) Det er kommet lidt an på hvilken farve min mor synes julen havde. Var det sølvog guld kugler var det hvide eller guld lys, men fx rød og guld kugler var det røde lys:0)

Jeg elsker selv de røde lys og det er dem jeg altid selv vælger - synes de står så flot til det mørkegrønne træ:0)

Anmeld

20. december 2010

Manakauapo

Valle81 skriver:

Ej hvor sjovt:0)

Jeg er vokset op med røde,guld og hvide:0) Det er kommet lidt an på hvilken farve min mor synes julen havde. Var det sølvog guld kugler var det hvide eller guld lys, men fx rød og guld kugler var det røde lys:0)

Jeg elsker selv de røde lys og det er dem jeg altid selv vælger - synes de står så flot til det mørkegrønne træ:0)

Vi kører rigtig meget på traditioner herhjemme!

Det er altid Georg Jensen Damask juledugen, der kommer på bordet. Der er altid hvide lys i lysholderne. Og farvetemaet er bare det helt klassiske, som det har været der i hundredevis af år.

Anmeld

20. december 2010

merichs

Min datter er kun 2 mdr så der er ikke noget julepynt fra hende. Så indtil videre er vores juletræ nok en anelse "minimalistisk"

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. december 2010

Loa

merichs skriver:

Min datter er kun 2 mdr så der er ikke noget julepynt fra hende. Så indtil videre er vores juletræ nok en anelse "minimalistisk"

Uh er katten under træet en gave?

Anmeld

20. december 2010

Camillee

Kageteenageren skriver:

Hvordan ser dit juletræ ud?

Holder I "Bo Bedre" jul eller er det en god gammeldags jul, hvor børnene er dem, der primært pynter juletræet, med de ting de har fremstillet i vuggestuen, børnehaven og skolen?

----

Herhjemme plejer vi at pynte juletræ den 24. december om formiddagen. Den tradition er i år vendt lidt på hovedet, da vi ikke skal fejre jul derhjemme. Så igår (19/12) pyntede jeg træet med alt det julepynt, som mine søstre og jeg har fremstillet i tidens løb! Og det siger altså ikke så lidt! Så vi har pynt tilbage fra ca. 1982 af det hjemmelavede.

På træets øverste tre grene hænger vi altid nogle glaskugler, som mine forældre fik til deres bryllup. De var ikke særlig dyre, eller noget specielt. Men det er først nu iår, at jeg har fået lov til at røre dem, fordi de bare ikke må gå i stykker.

Og så tilsidst efter at være pyntet med alskens ting og sager kommer vi fehår (sølvglitter) og dannebrogsflag på træet. Det mangler der lidt på billedet I ser nu. Men det kommer!  Udover dette har min mors også en masse Georg Jensen lysholdere, som kommer på. Så vi kører med både levende og elektriske lys!

Her er så mit træ! 

1. billede er træet fra iår.

2. billede er træet fra sidste år.

vi har desværre ikke noget juletræ i nu. traditionen i vores familie hedder at juletræet bliver hentet ind og pyntet den 23 dec. menhar været på udkig hele dec efter træet, ville så gerne have et der går helt op til loftet, men det findes åbenbart ikke

vi kommer nok til at holde gameldags jul (: glæder mig til den dag Elias kommer hjem med sine kreationer (:

God Jul

Anmeld

20. december 2010

merichs

Loa skriver:

Uh er katten under træet en gave?

Haha nej, men hun eeeeeelsker at ligge under træet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.