Hvordan ser dit juletræ ud? 
Holder I "Bo Bedre" jul eller er det en god gammeldags jul, hvor børnene er dem, der primært pynter juletræet, med de ting de har fremstillet i vuggestuen, børnehaven og skolen?
----
Herhjemme plejer vi at pynte juletræ den 24. december om formiddagen. Den tradition er i år vendt lidt på hovedet, da vi ikke skal fejre jul derhjemme. Så igår (19/12) pyntede jeg træet med alt det julepynt, som mine søstre og jeg har fremstillet i tidens løb! Og det siger altså ikke så lidt! Så vi har pynt tilbage fra ca. 1982 af det hjemmelavede.
På træets øverste tre grene hænger vi altid nogle glaskugler, som mine forældre fik til deres bryllup. De var ikke særlig dyre, eller noget specielt. Men det er først nu iår, at jeg har fået lov til at røre dem, fordi de bare ikke må gå i stykker.
Og så tilsidst efter at være pyntet med alskens ting og sager kommer vi fehår (sølvglitter) og dannebrogsflag på træet. Det mangler der lidt på billedet I ser nu. Men det kommer!
Udover dette har min mors også en masse Georg Jensen lysholdere, som kommer på. Så vi kører med både levende og elektriske lys!

Her er så mit træ!
1. billede er træet fra iår.
2. billede er træet fra sidste år.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld