Hjælp,en der kan sy herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. december 2010

Kongmulle

Hej

Er der en herinde der kan sy?

Jeg mangler overstykket til min barnevogn og tænkte på om der var en der kunne sy et nyt evt?

Hilsen Mulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

SussieThyssen

Kongmulle skriver:

Hej

Jeg mangler overstykket til min barnevogn og tænkte på om der var en der kunne sy et nyt evt?

Hilsen Mulle

Hmmm...lægger lige hovedet i blød...nu ved jeg jo ikke lige hvor på Vestsj. du bor, men det skulle vel være til at finde en.
Ellers kan du jo ty til en skomager, de har maskineriet til at sy i kraftigt stof. Man burde vel også kunne få en saddelmager/møberlpostrer til at klare det, men det koster naturligvis lidt, selvom man selv leverer materialerne.
Jeg prøver lige om jeg kan komme i tanke om noget, men ellers held og lykke med projektet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2010

Kongmulle

SussieThyssen skriver:

Hmmm...lægger lige hovedet i blød...nu ved jeg jo ikke lige hvor på Vestsj. du bor, men det skulle vel være til at finde en.
Ellers kan du jo ty til en skomager, de har maskineriet til at sy i kraftigt stof. Man burde vel også kunne få en saddelmager/møberlpostrer til at klare det, men det koster naturligvis lidt, selvom man selv leverer materialerne.
Jeg prøver lige om jeg kan komme i tanke om noget, men ellers held og lykke med projektet.

Kærligst
Sussie

Vi bor mellem korsør og slagelse

Okay det var jo en ide. Men hvordan får man mønster mon

Jeg behøver ikke ha noget der er spor fancy. Det skal bare være sort. og tryklåse kan jeg selv få monteret.

Det kan jo også være jeg er heldig en herinde måske har et liggende de ikke har brug for

kærlig hilsen Mulle og tak for du skrev

Anmeld

20. december 2010

SussieThyssen

Kongmulle skriver:

Vi bor mellem korsør og slagelse

Okay det var jo en ide. Men hvordan får man mønster mon

Jeg behøver ikke ha noget der er spor fancy. Det skal bare være sort. og tryklåse kan jeg selv få monteret.

Det kan jo også være jeg er heldig en herinde måske har et liggende de ikke har brug for

kærlig hilsen Mulle og tak for du skrev

Mønster burde ikke være nødvendigt, hvis bare man får målene.
Men...
Har du egentligt prøvet at gå ind på producentens hjemmeside og se om man ikke kan få et nyt overlæder som ekstra tilbehør???
Evt ringe til dem og forhøre sig..i den sidste ende kan det da være at det er billigere end selv at få syet et.
Blot en tanke.

Anmeld

20. december 2010

Kongmulle

SussieThyssen skriver:

Mønster burde ikke være nødvendigt, hvis bare man får målene.
Men...
Har du egentligt prøvet at gå ind på producentens hjemmeside og se om man ikke kan få et nyt overlæder som ekstra tilbehør???
Evt ringe til dem og forhøre sig..i den sidste ende kan det da være at det er billigere end selv at få syet et.
Blot en tanke.

jeg ringede til en barnevognsbutik og de sagde at modellen er så gammel, at det overstykke ikke laves mere.

Men jeg spurgte ikke om man kunne få et til en nyere vogn,der måske passer på. Det kunne jeg jo prøve

Hilsen Mulle

Anmeld

20. december 2010

SussieThyssen

Kongmulle skriver:

jeg ringede til en barnevognsbutik og de sagde at modellen er så gammel, at det overstykke ikke laves mere.

Men jeg spurgte ikke om man kunne få et til en nyere vogn,der måske passer på. Det kunne jeg jo prøve

Hilsen Mulle

Ja..det var da en god ide..det gør jo ikke noget hvis det er et par cm større her og der.
Så hvis du kender målene på barnevognen, så burde du jo kinne finde et der så nogenlunde passer.

Anmeld

12. januar 2011

mormorborroe

Kongmulle skriver:

Hej

Hilsen Mulle

hvis du kender en med en symaskine, er der en enkel og billig idé her!

tag mål af barnevogns kassen, læg 7 cm til ............. hvis du vil have stykket op ved kaleschen skal det være + 20 der.

Materiale: et stykke bævernylon i en stofbutik, koster ca 90 kr pr meter og er 140 bred, bukse elastik 3 cm bred 20 cm mindre end omkreds på de 3 sider.

(havde været nemmere med en tegning ;-) ) men prøver .........

buk kanten på de 3 sider 3,5 cm mod vrangen og sy en løbegang, træk elastikken gennem og hæft i enderne.

læg stykket til åbningen dobbelt ( put evt. et kraftigt stykke pap i, det kan du nok få i stof butikken, det er deres stof ruller viklet om)

sy det sammen ret mod ret på de 2 korte sider put pappet i og sy det på det store stykke.

du skriver at du selv kan få sat tryklås på, men vær obs på at de påsser på modstykket på vognkassen ;-) ellers kan du sætte dut på dem på kassen og elastikløkker på overlæderet.

Håber du kunne finde hoved og hale i forklaringen/ideen...ellers spørg ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.