Måske min bedste julegave nogensinde :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

839 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. december 2010

Carina1977

Jeg slipper måske snart for at bruge kateter. Henover weekenden er der bare sket ting og sager i en sådan grad, at jeg faktisk tisser normalt (der var kun 100 ml. iaftes). Der kommer en sygeplejerske iaften, og hvis der ikke kommer noget ud fra kateteret der, så slipper jeg for at bruge dem for fremtiden, så er det hele blevet normalt igen. Jeg kan mærke at det går endnu bedre idag, så jeg er sådan set overbevist om at jeg får en god nyhed at vide iaften  Det er godt nok fedt at føle sig "normal" igen

Min minicrosser får jeg tidligst tilbage oppe fra cykelhandleren, på onsdag. Det viste sig at dækket var slidt helt i bund, så der skulle et nyt et til. De kunne desværre bare ikke skaffe det fra dag til dag, så derfor har de ikke kunnet gøre den klar til mig. Men 1 uge uden at kunne komme nogen steder, er forfærdeligt synes jeg. Så jeg håber bare sådan på at jeg kan få den tilbage på onsdag igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

Miia90

dejligt for dig. må jeg spøger dig om hva du fejler ?

Mia

Anmeld

20. december 2010

Mi

Fantastisk julegave

´Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

20. december 2010

Carina1977

Miia90 skriver:

dejligt for dig. må jeg spøger dig om hva du fejler ?

Mia

Jeg har sclerose og fik et attack i min blære sidst i august måned, og derefter et attack i mine ben 5 uger efter. Det blev så voldsomt at jeg slet ikke kunne tisse i 1 måneds tid. Så er det stille og roligt vendt tilbage igen, og nu ser det ud som at det er blevet normalt igen. Håber aldrig nogensinde jeg kommer ud for sådan noget her igen. Mine ben er også ved at blive normale igen. Har godt nok en fod, som jeg tror aldrig bliver normal igen, men det kan jo løses med en skinne, så vil egentlig ikke genere mig i det daglige.

Men bare den følelse af at ens krop er ved at makke ret, det er en utrolig rar følelse. Jeg gav heller aldrig nogensinde op, og det skal man jo heller ikke.

jeg tror at det med min blære, har været det værste jeg nogensinde har været udsat for. Den der ydmygende følelse, kan man slet ikke forstå, før man selv har prøvet det. Det har været ret så grænseoverskridende....så vil jeg sgi hellere igennem en gynækologisk undersøgelse hehe

Jeg ville nok have fået en god jul uanset hvad, men at det hele måske er ved at gå fuldstændig i orden igen, gør at jeg nok får en endnu skønnere jul

God jul

Anmeld

20. december 2010

Pena

Carina1977 skriver:

Jeg slipper måske snart for at bruge kateter. Henover weekenden er der bare sket ting og sager i en sådan grad, at jeg faktisk tisser normalt (der var kun 100 ml. iaftes). Der kommer en sygeplejerske iaften, og hvis der ikke kommer noget ud fra kateteret der, så slipper jeg for at bruge dem for fremtiden, så er det hele blevet normalt igen. Jeg kan mærke at det går endnu bedre idag, så jeg er sådan set overbevist om at jeg får en god nyhed at vide iaften  Det er godt nok fedt at føle sig "normal" igen

Min minicrosser får jeg tidligst tilbage oppe fra cykelhandleren, på onsdag. Det viste sig at dækket var slidt helt i bund, så der skulle et nyt et til. De kunne desværre bare ikke skaffe det fra dag til dag, så derfor har de ikke kunnet gøre den klar til mig. Men 1 uge uden at kunne komme nogen steder, er forfærdeligt synes jeg. Så jeg håber bare sådan på at jeg kan få den tilbage på onsdag igen

Jeg sad faktisk og snakkede med min mor om din situation med minicrosseren forleden, og vi kunne simpelthen ikke fatte at der ikke er mulighed for at få en lånecrosser imens. Du må da høre under et eller andet på kommunen som giver dig ret til noget hjælp.

Nå men jeg er glad for at høre det snart løser sig, selvom jeg synes der er gået alt for lang tid.

Anmeld

20. december 2010

komodo

Hvor dejligt for dig hvis du kan undvære kateteret, krydser hvad der kan krydses for dig  Glædelig jul

Anmeld

20. december 2010

Carina1977

Pena skriver:

Jeg sad faktisk og snakkede med min mor om din situation med minicrosseren forleden, og vi kunne simpelthen ikke fatte at der ikke er mulighed for at få en lånecrosser imens. Du må da høre under et eller andet på kommunen som giver dig ret til noget hjælp.

Nå men jeg er glad for at høre det snart løser sig, selvom jeg synes der er gået alt for lang tid.

Min kommune er desværre ret stramme i det. Førhen stod de behjælpelige med alt vedrørende sine hjælpemidler, men idag må man klare det hele selv. Så hvis minicrosseren punkterer eller der er noget galt med dækket.....altså de her små ting, så må man selv klare det.

Hvis mini-crosseren var gået i stykker, så tror jeg nu også de havde hjulpet mig. Men så uskyldig en ting som en punktering eller nedslidte dæk, det må man klare selv. Men altså...nu er der forhåbentligt kun 2 dage tilbage før jeg får den igen. Jeg gruer bare lidt for regningen. Aner virkelig ikke, hvad det kommer til at koste, for de skulle jo lappe den, skifte fordækket og kørsel frem og tilbage med den. Dækkene er jo nok dyrere end et almindeligt cykel-dæk. Nu må jeg se, får jo chokket i løbet af ugen

Anmeld

20. december 2010

Carina1977

Tak til jer alle  jeg håber håber håber

Anmeld

21. december 2010

Carina1977

Der var desværre 250 ml. tilbage igår, men jeg har aftalt med sygeplejersken her til morgen, at jeg nøjes med at blive katereseret om aftenen inden sengetid. Det kan jeg godt leve med for en periode. Hun synes dog det var flot at der ikke var mere, når det var over en hel dag. Og det er da helt klart også fremskridt. Jeg er dog lidt skuffet, for nu havde jeg lige regnet med at jeg kunne slippe for det. Men jeg må vel vende den om og sige at jeg er gået fra at blive katereseret 7 gange i døgnet og så nu helt ned på kun 1 gang i døgnet. Man bliver jo nødt til at se det fra den lidt positive side

Jeg har lige fået min mini-crosser tilbage, og som frygtet blev det vildt dyrt. 1000 kr. måtte jeg af med, og så fortalte han mig at der endda er nogle problemer med styr-tøjet på den, som de selvfølgelig ikke har lavet. Jeg håber godt nok at kommunen vil gå ind og lave det, for jeg har bare ikke råd til at ofre mere på den  Hvis de ikke vil hjælpe mig med det, så bliver det bare ikke lavet, og så må den holde den tid den kan.

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

Carina1977 skriver:

Åhh hvor er det dejligt for dig...og så lige her op til jul.
Jeg håber at det bare er helt normalt i aften. 
Og, det er da godt du ikke skal undvære din lille "fræser" længere.
Stort knus og glædelig jul sveske

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.