Gravid plus tjenerarbejde.. Hænger det sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2010

Jibbe

LeaK skriver:

Jep det er jeg skam Så vi må se hvad der sker. Han plejer nu at være rimelig large, men har ikke hørt om nogen fra arbejdet der har været gravide ovrerhoved faktisk.. måske jeg burde tale med min chef før end uge tolv?

Jeg er tjener og arbejdede indtil 6 uger før termin. Og indtil omkring uge 30 så arbejdede jeg også de lange vagter. Men det er bare vigtigt at lytte til din krop. Du kan lynhurtigt mærke om det bliver for meget. Jeg sørgede for at tage lidt færre tallerkener, og ikke proppe mine bakker og så hellere gå en ekstra tur. Men altså så længe du ingen gener har så vil jeg sige man sagtens kan webside længe. Ens krop er jo vant til det. Men sig til din chef, NÅR du er klar til at sige til din chef, at du er gravid. For der SKAL tages hensyn til dig og de skal finde nogle andre funktioner til dig som du kan holde til hvis der bliver for meget. Men endelig bare spørg hvis der er noget du vil vide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

Jibbe

Jibbe skriver:

Jeg er tjener og arbejdede indtil 6 uger før termin. Og indtil omkring uge 30 så arbejdede jeg også de lange vagter. Men det er bare vigtigt at lytte til din krop. Du kan lynhurtigt mærke om det bliver for meget. Jeg sørgede for at tage lidt færre tallerkener, og ikke proppe mine bakker og så hellere gå en ekstra tur. Men altså så længe du ingen gener har så vil jeg sige man sagtens kan webside længe. Ens krop er jo vant til det. Men sig til din chef, NÅR du er klar til at sige til din chef, at du er gravid. For der SKAL tages hensyn til dig og de skal finde nogle andre funktioner til dig som du kan holde til hvis der bliver for meget. Men endelig bare spørg hvis der er noget du vil vide

Webside = arbejde. Tak iPhones lorte stavekontrol ;-)

Anmeld

20. december 2010

FamilienSørensen

LeaK skriver:

Jep det er jeg skam Så vi må se hvad der sker. Han plejer nu at være rimelig large, men har ikke hørt om nogen fra arbejdet der har været gravide ovrerhoved faktisk.. måske jeg burde tale med min chef før end uge tolv?

Du skal selvfølgelig fortælle at du er gravid. Men det er vel allerede gjort. Bagefter skal du snakke med ham om hvad han kan forvente af dig og faktisk også hvad du kan forvente af ham. Når jeg siger hvad han kan forvente af dig mener jeg, at du skal sætte ham ind i at du nok skal på barsel før måned 8, da jeg ikke tror du kan være på arbejdet til sidst du vil føle sig stor og klodset.

Du skal sætte ham ind i de regler der er for gravide såsom at du har ret til at få betalt fridag når du skal til scanning eller til lægebesøg der har noget med graviditeten at gøre. At han skal finde sig i at du nogle gange kan have pludseligt ondt og derfor måske desværre med 1 time 2 timer før du skal møde ringe og melde afbud. Men synes du at alt dette er for svært at sige til ens arbejdsgiver så brug alt den hjælp du kan fra din fagforening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.