Ingen snydemandel her!!!
Jeg glemmer aldrig engang som barn hvor vi var ude og besøge nogle en af juledagene. Mandelgaverne stod på bordet (og var ikke pakket ind) og så siger drengen i huset: Hvis det nu er dig der får mandlen først, kan vi så ikke aftale at du tager den der gave, for jeg vil gerne have den anden
Jeg forstod INGENTING????? det var jo slet slet ikke sikket at hverken han eller jeg fik mandlen (og jeg forstod heller ikke hvorfor der var TO mandler), men ak, ja, det var snyde mandler og ja der var en til os hver. HVOR KEDELIGT!!!
Her hjemme er vores børn nu 2år 4år og 6år og de har aldrig fået snyde mandler, tilgengæld går de to ældste hele året og snakker om mandelgave (som er en macipansgris!!!) og hvem der har fået den og gad vide hvem der får den i år, og hvad nu hvis det er MIG der får den i går, og så får de julelys i øjnene
De snakker også meget om at dele marcipansgrisen, og både storebror og lillebror lover med jævnemellemrum hinanden at de vil dele hvsi det er dem der får mandlen. Så snakker de om hvem der skal have hovedet og hvem der skal have bagbenen osv, men hvad nu hvis det er morfar der får mandlen, gad vide om han så vil dele den??? Ja, det er jo ikke til at vide.
Jeg synes at vores mandel giver rigtige mange og hyggelige stunder, hvor vi snakker og glæder os til jul, gode tider med at snakke om at dele det gode man måske får osv. Det ville være synd at tage alt det fra børnene!
Anmeld