Erstatning. Hjælp til Ml. på forhånd tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.611 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. december 2010

Mor1012

hej alle Min datter er 5 uger, og hun bliver ammet og får 2-3 flasker modermælk erstatning, 1 om aftenen og 2 om natten.

Jeg ønsker at vide hvor mange Mili-liter giver i jeres bar/ eller gav i jeres, da han/hun var 4-5 uger ca.

Jeg giver hende erstatning fordi jeg syntes det tager lang til at amme hende om natten, og hun bliver mere mæt og sover bedre om natten, af at få flaske.

Hun får 40Ml erstatning og 40ML Modermælk (udmalket) 80Ml i alt 3 gange daglig og ellers ammer jeg hende.

lyder 80 som for meget eller for lidt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

LR85

Læs på det produkt du har købt.

Det er jo forskelligt hvor meget de skal have, alt efter om det er NAN, Profylac eller noget helt andet.

Så det er jo nemt nok, du skal bare følge vejledningen for et barn på 5 uger. Det burde stå meget klart og tydeligt på varen.

Anmeld

19. december 2010

Mor1012

Jeg bruger allomin syrnet Jamen der står bare 1-2 mdr fra 80 til 120ml, eller derom kring, har ikke lige erstatningen her

Anmeld

19. december 2010

jannebjerre

Emilie2010 skriver:

Jeg bruger allomin syrnet Jamen der står bare 1-2 mdr fra 80 til 120ml, eller derom kring, har ikke lige erstatningen her

Hej

Et godt tricks er, at de skal have 1/6 af deres kropsvægt i ml fordelt på 6 flasker i døgnet..Giver det mening??

Anmeld

19. december 2010

de-wett

hey Caroline er 3 uger gammel og jeg ammer hende, men har desværre ikke nok i mig så må også give hende flaske. Hun får op til 3 flasker dagligt. 1 gang med 120 ml og 2 gange med 90 ml. Også ammer jeg hende omkring 5-7 gange på en dag og om natten bliver hun ammet 1-3 gange.

Syntes ikke det lyder a meget, men hvis du er i tvivl så prøv ring til din sundhedsplejske. Hun har nok et rigtig godt svar

Anmeld

20. december 2010

Eliza/lykke

Da Elizabeth var 5 uger spiste hun Syrnet Allomin 5-6 gange i døgnet. Det var omkring 80 ml pr. gang. Hun spiste ikke så meget. Men allerede omkring hendes 2 mrd fødselsdag spiste hun 5 gange i døgnet med omkring 100-120 ml pr. gang - det fortsætte hun med i lang tid.

kl. 04.00 120 ml

kl. 07.00 90 ml

kl. 12.00 120 ml

kl. 16.00 90 ml

kl. 20.00 100 ml

Knus

Anmeld

20. december 2010

vingummibamse

Emilie2010 skriver:

hej alle Min datter er 5 uger, og hun bliver ammet og får 2-3 flasker modermælk erstatning, 1 om aftenen og 2 om natten.

Jeg ønsker at vide hvor mange Mili-liter giver i jeres bar/ eller gav i jeres, da han/hun var 4-5 uger ca.

Jeg giver hende erstatning fordi jeg syntes det tager lang til at amme hende om natten, og hun bliver mere mæt og sover bedre om natten, af at få flaske.

Hun får 40Ml erstatning og 40ML Modermælk (udmalket) 80Ml i alt 3 gange daglig og ellers ammer jeg hende.

lyder 80 som for meget eller for lidt?

min datter er 3 uger... og for 130 ml. per måltid...

er det mit mælk jeg har malket ud for hun dog kun 100.

men kommer jo også and på om din datter virker mere sulten når hun har spist... hvis hun virker mere sulten er hun det måske og skal ha mere...

hvis min datter virker mere sulten plejer jeg at ligge hende til ved brystet så spiser hun til hun er mæt... (hvilket ikke tager ret lang tid)men ja det er jo så ikke den måde de kloge hoveder andbefaler.. men det er det der virker for os..

Anmeld

20. december 2010

Mor1012

Eliza/lykke skriver:

Da Elizabeth var 5 uger spiste hun Syrnet Allomin 5-6 gange i døgnet. Det var omkring 80 ml pr. gang. Hun spiste ikke så meget. Men allerede omkring hendes 2 mrd fødselsdag spiste hun 5 gange i døgnet med omkring 100-120 ml pr. gang - det fortsætte hun med i lang tid.

kl. 04.00 120 ml

kl. 07.00 90 ml

kl. 12.00 120 ml

kl. 16.00 90 ml

kl. 20.00 100 ml

Knus

hejsa tak for dit svar

jeg både ammer min datter og give flaske jo, så hun spiser nok 10 gange om dagen, er det så for meget ???? når jeg kan se du kun giver flaske 5 gange om dagen.

min datter får flaske 4 gange om dagen 1 om dagen, 1 aften, 2 nat... har ikk direkte precis tidspunkter. og bliver ellers ammet.

kan se du har styr på klokkslet, hvordan får jeg det?

Anmeld

20. december 2010

Mor1012

vingummibamse skriver:

min datter er 3 uger... og for 130 ml. per måltid...

er det mit mælk jeg har malket ud for hun dog kun 100.

men kommer jo også and på om din datter virker mere sulten når hun har spist... hvis hun virker mere sulten er hun det måske og skal ha mere...

hvis min datter virker mere sulten plejer jeg at ligge hende til ved brystet så spiser hun til hun er mæt... (hvilket ikke tager ret lang tid)men ja det er jo så ikke den måde de kloge hoveder andbefaler.. men det er det der virker for os..

okay, jamen så er 80ml som min datter får om natten ikke meget, så der derfor hun stadig er urolig Nogle gange efter måltid med flaske. så plejer jeg amme hende efter flasken.

dvs. at udmalket modermælk , der skal mindre i en flaske i ml end hvis det var erstatning?

min datter får der samme, om det så er modermælk eller erstatning

Anmeld

20. december 2010

vingummibamse

Emilie2010 skriver:

okay, jamen så er 80ml som min datter får om natten ikke meget, så der derfor hun stadig er urolig Nogle gange efter måltid med flaske. så plejer jeg amme hende efter flasken.

dvs. at udmalket modermælk , der skal mindre i en flaske i ml end hvis det var erstatning?

min datter får der samme, om det så er modermælk eller erstatning

ved ikke om der skal mindre til ved alle børn...

men Fraya spiser mindre når det er mit mælk end hun gør når det erstaningen...

ved ikke om det er meget eller lidt hehe.... vi har fuldt den anvisning der var på pakningen... og prøvet os lidt frem startet med at gi lidt.. og var hun mere sulten har vi lavet lidt mere til hende... også har vi lavet lidt mere første gang ved næste måltid...

men kan læse du gir flaske 10 gange om dagen...

min datters spiser 5-6 gange om dagen...

men det er jo forskelligt fra barn til barn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.