Juletræ, julesne, julehygge og varm cacao!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. december 2010

SussieThyssen

Ja, som overskriften lyder...
Vi er lige kommet hjem efter nogle hyggelige timer, sammen med datter, svigersøn og børnebørn. Vi har været ude og hente fæld-selv juletræer. Først kørte vi til Kirkeby hvor vi fik traileren på og så kørte vi den skønneste tur ud over landet nede mellem Svendborg og Faaborg og ud til en hyggelig gammel gård hvor man selv kunne fælde sine juletræer.
Her tumlede ungerne rundt i sneen og vi andre traskede hyggeligt rundt og kiggede på træer.
Uhhh hvor var det koldt...men pragtfuldt. Næserne blev røde og våde, men sikke et vejr. Solen skinnede som guld, rimtågen lå i lavningerne og kastede rim på træer og strå, og himlen var strålende blå.
Da vi godt kolde havde fået fældet vores træer og bundet dem på traileren, fik vi samlet 3 snefyldte unger sammen, selv en 13 årig godmodig kægt kan få sneflip sammen med sin lille nevø og niece, og så gik det ellers tilbage til Kirkeby hvor det ene træ blev sat af og vi fortsatte hjemad.
Hold da op..hvor er landskabet bare utroligt smukt.
Gang på gang måtte jeg erkende min ydmyghed over at noget så vidunderligt kan være blevet lavet fra naturens hånd.
På et tidspunkt kørte vi forbi en gammel bindingsværksgård, dem er der jo mange af her på Fyn. Den var helt dækket til af sne og rim og lå der med stille røg op af skorstenen, og det slog mig, at lige netop det billede var helt tidsløst. Synet kunne lige så godt være set i 1810 som i 2010...

Nå som jeg sidder der helt hensunken i betagelse kommer det pludseligt filosofisk fra min underfundige mand:
"Tror du der er garanti på at juletræet ikke også var til salg sidste år?"  
Tossehoved, og så var dybsindigheden brudt af en herlig latter.
Nu er vi hjemme igen...jeg har lavet varm cacao og ostemadder, og vi råhygger med varmt puttetøj og sutsko.
Men igen...hvor var det dog en vidunderlig tur.
Glædelig jul alle sammen!

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

Sofia

Kære Sussie

Jeg synes det lyder som en helt vildt hyggelig dag, og i famliens og julens tegn må man sige. Dejligt at høre om, blev i godt humør af at læse det

Hav en fortsat godt aften.

Anmeld

19. december 2010

SussieThyssen

Sofia skriver:

Kære Sussie

Jeg synes det lyder som en helt vildt hyggelig dag, og i famliens og julens tegn må man sige. Dejligt at høre om, blev i godt humør af at læse det

Hav en fortsat godt aften.

tak for dit søde svar.
Ja, det var også derfor jeg skrev indlægget.
Ikke fordi I behøver at svare, blot fordi jeg ville dele en dejlig vinter- og juleoplevelse med jer herinde.
Og som du siger...måske sprede lidt julehygge.

Anmeld

19. december 2010

*Sofie*

Du har sårn en dejlig rar måde at skrive på, Sussie
Elsker at læse dine indlæg og svar til folk.
Det lyder virkelig til at I har haft en pragtfuld dag! Jeg har også været ude og køre langt idag, og ja vejret og naturen er godt nok smuk for tiden

Anmeld

19. december 2010

SussieThyssen

*Sofie* skriver:

Du har sårn en dejlig rar måde at skrive på, Sussie
Elsker at læse dine indlæg og svar til folk.
Det lyder virkelig til at I har haft en pragtfuld dag! Jeg har også været ude og køre langt idag, og ja vejret og naturen er godt nok smuk for tiden

mange, mange tak for de søde ord.
Ihhja...var det ikke fantastisk???
Lagde du mærke til hvordan rimen bare lå på alle strå, stubbe og buske..et helt trylleri fra Snedronningen.
Sådan må det også godt være juleaften.....
Knus tilbage til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.