Endnu et maveindlæg - så er I advaret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

447 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. december 2010

BJL2010

Ja jeg har prøvet at kigge lidt herinde og andre steder, men nu skriver jeg altså lige et indlæg alligevel.

Min 4 mdr.'s bebs har ikke haft afføring i 10 dage nu, den stakkel. Han bliver ammet og får derudover en flaske NAN erstatning hver aften. Min sundhedsplejerske sagde, at der ikke måtte gå mere end max max max 3 dage mellem han har afføring, fordi han også får erstatning.

Hun sagde sidst, at vi skulle prøve med lactulose, hvis han begyndte at trykke uden at der kom noget. Det har vi så prøvet 4 dage nu, men der er stadig intet sket

Vi har også prøvet massage af maven et par dage...

Har I ikke nogle gode erfaringer og forslag til hvad vi skal gøre for at hjælpe hans stakkels mave i gang?

Knuser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

twinboys

BJL2010 skriver:

Ja jeg har prøvet at kigge lidt herinde og andre steder, men nu skriver jeg altså lige et indlæg alligevel.

Min 4 mdr.'s bebs har ikke haft afføring i 10 dage nu, den stakkel. Han bliver ammet og får derudover en flaske NAN erstatning hver aften. Min sundhedsplejerske sagde, at der ikke måtte gå mere end max max max 3 dage mellem han har afføring, fordi han også får erstatning.

Hun sagde sidst, at vi skulle prøve med lactulose, hvis han begyndte at trykke uden at der kom noget. Det har vi så prøvet 4 dage nu, men der er stadig intet sket

Vi har også prøvet massage af maven et par dage...

Har I ikke nogle gode erfaringer og forslag til hvad vi skal gøre for at hjælpe hans stakkels mave i gang?

Knuser

Stakkels pus... Maveøvelser... Cykle med benene... Mavemassage... Ligge på maven og hvis i er startet på frugtmos er det super godt med det... Det sætter gang i maven...

Majbritt

Anmeld

19. december 2010

Kruse90

syntes du skal kontakte lægen.
Stakkels lille pus

Håber snart det bliver bedre

Anmeld

19. december 2010

AnneL

Hmm - vil ikke citeres for det, men hvis du tager bebs temperatur, vil du ofte opleve, at de har afføring. Det er naturligvis ikke en holdbar løsning i længden, men kan måske bruges i en nødsituation efter 10 dage uden afføring  av av...

Anmeld

19. december 2010

BJL2010

SÅ kom der endelig noget...stakkelse lille mand - sikke en omgang. Der må altså bare ikke gå så lang tid igen. Øv bøv... Jeg ringer og snakker med læge eller sundhedsplejerske om hvordan vi kan undgå det her fremover.

Og der skal cykles og masseres hver dag fra nu af

Tak for jeres gode råd

Knuser

Anmeld

19. december 2010

Nettemor

ja snak med lægen. måske du kan få noget movicol.. det virkede for os. lactolose kunne ikke hjælpe.. så jeg ville kontakte lægen. så lytter de på maven om den er gået helt i stå..

men eller masser af væske. de kan nærmest ik få for meget..,

Anmeld

19. december 2010

Bare mig..

Min datter har haft maveproblemer siden hun var godt 3 mdr. og lactollose har ikke hjulpet alene, ej heller sveskemos.. Men Movicol hjælper.. Da det er  så slemt med min datter skal hun have et helt brev fordelt i to flakser dagligt, og har fået det + lactollose hver dag siden hun var 3 mdr. og min læge og sp siger jeg ikke må stoppe endnu, ikke før flasken er helt væk..

Men prøv et halvt brev om dagen det hjælper her.. Det skader ikke..

Anmeld

20. december 2010

BJL2010

Movicol er noteret - det lyder jo godt! Takker endnu engang for de gode råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.