Seperations angst eller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. december 2010

ESV

Hej Alle i skønne kvinder..

Jeg har en datter på 13 måneder der bare har været verdens nemmeste barn mht søvn, sovet igennem i eget værelse længe uden skrig og skrål af nogen form...

Hun har her de seneste par dage (4-5) været næsten umulig at lægge i seng, hun begynder at græde det øjeblik man ligger hende i sengen og gør antegn til at forlade rummet og holder op lige så snart man er inde for syns rækkevidde..

Mit bedste bud er seperatios angst men burde det komme nu? hvor længe har de det? og kan man gøre noget for at lette det (uden at sidde hos barnet i flere timer) ??

Håber der sidder nogen derude med gode råd/ideer eller noget..

Men i hvert fald tak fordi du læste med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

ESV

18. december 2010

tumle81

Ikke så mange gode råd andet end et

Vores dreng er 14 mdr og det er akkurat det samme, vi har ikke haft de store problemer med at putte eller lade andre tage ham. Her de sidste par dage er han bare blevet rigtig pylret, mor syg og vil ikke sove eller afl i vuggestuen uden skrig og skrål...

Jeg synes det er rigtig hårdt, men vi gør hvad vi kan for at være der for ham.

Han får lov at hænge hos sin mor meget af tiden, når jeg putter ham (eller en gang imellem farmand) så putter vi og kysser og krammer inden han bliver puttet. Hvis han så græder går vi frem og tilbage til ham med ½-1 minut imellem og er der for ham ved at tysse, nusse og putte ham igen. Nogle gange må vi lige tage ham ind til os og kramme, men det lykkes som regel at sove indenfor ½ times tid. Det er begyndt at gå fremad igen...

Nu har vi så 14 dages ferie, så mon ikke han bliver mere mor syg!!!

knus Kathrina

Anmeld

18. december 2010

ESV

tumle81 skriver:

Ikke så mange gode råd andet end et

Vores dreng er 14 mdr og det er akkurat det samme, vi har ikke haft de store problemer med at putte eller lade andre tage ham. Her de sidste par dage er han bare blevet rigtig pylret, mor syg og vil ikke sove eller afl i vuggestuen uden skrig og skrål...

Jeg synes det er rigtig hårdt, men vi gør hvad vi kan for at være der for ham.

Han får lov at hænge hos sin mor meget af tiden, når jeg putter ham (eller en gang imellem farmand) så putter vi og kysser og krammer inden han bliver puttet. Hvis han så græder går vi frem og tilbage til ham med ½-1 minut imellem og er der for ham ved at tysse, nusse og putte ham igen. Nogle gange må vi lige tage ham ind til os og kramme, men det lykkes som regel at sove indenfor ½ times tid. Det er begyndt at gå fremad igen...

Nu har vi så 14 dages ferie, så mon ikke han bliver mere mor syg!!!

knus Kathrina

okay så er de jo nogenlunde jævnaldrene.. lidt rart at høre andre går gennem det samme.

Har så ingen problemer med at afleverer for det er altid far, for ejg møder på arbejde inden hun vågner.

jamen vi gør næsten det samme, med at gå frem og tilbage med meget korte mellemrum så hun ved vi er der og ikke er langt væk. Håber det snart går over, syntes det er SÅ hårdt hun blive så ked af det..

Tak for dit svar, og glædelig jul

Anmeld

18. december 2010

tumle81

ESV skriver:

okay så er de jo nogenlunde jævnaldrene.. lidt rart at høre andre går gennem det samme.

Har så ingen problemer med at afleverer for det er altid far, for ejg møder på arbejde inden hun vågner.

jamen vi gør næsten det samme, med at gå frem og tilbage med meget korte mellemrum så hun ved vi er der og ikke er langt væk. Håber det snart går over, syntes det er SÅ hårdt hun blive så ked af det..

Tak for dit svar, og glædelig jul

Vi vil heller ikke sidde derinde hele tiden men netop heller ikke lade ham tro han er helt alene i verden!!

Det er heller ikke hver dag jeg afl, for jeg møder som regel kl 7... Det er kun når jeg afl ham der er ballade

Han er jo mors lille baby basse dreng

Knus og glædelig jul til dig også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.