har brug for hurtig hjælp folk !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

481 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. december 2010

Magsen

jeg er heeeelt ny til alt det her med kager, men synes det er rigtig sjovt

jeg lavede min første kage i går og den har mine forældre og resten af familien allerede kværnet i sig, det er vel et godt tegn haha

meeeen så kom jeg lige til at tænke på .. det der smørcreme ??? hvad gør det, altså er det kun for smagens skyld eller? er slet ikke vant til at lave kager så er lidt dum på området

hvad bruger i immellem kagerne ? den anden kage jeg lavede var med chokolade creme og hindbær mousse ..

håber i gider at svare !!!

kagen skal bruges i morgen til dåbskage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Lullaby

Maggieh skriver:

jeg er heeeelt ny til alt det her med kager, men synes det er rigtig sjovt

jeg lavede min første kage i går og den har mine forældre og resten af familien allerede kværnet i sig, det er vel et godt tegn haha

meeeen så kom jeg lige til at tænke på .. det der smørcreme ??? hvad gør det, altså er det kun for smagens skyld eller? er slet ikke vant til at lave kager så er lidt dum på området

hvad bruger i immellem kagerne ? den anden kage jeg lavede var med chokolade creme og hindbær mousse ..

håber i gider at svare !!!

kagen skal bruges i morgen til dåbskage

Jeg kan kun svare på smørcreme da jeg ikke selv er en ekspert. Men smørcremen er for fondaten ikke skal "smelte" af det syre du putter imellem lagene på din kage. Dvs at hvis ikke du smører cremen på så kan det godt være at din fondant smelter huller..

Anmeld

18. december 2010

Magsen

Lullaby skriver:

Jeg kan kun svare på smørcreme da jeg ikke selv er en ekspert. Men smørcremen er for fondaten ikke skal "smelte" af det syre du putter imellem lagene på din kage. Dvs at hvis ikke du smører cremen på så kan det godt være at din fondant smelter huller..

når okej, det vidste jeg så ikke lige men hmm, det lyder lidt ulækkert synes jeg smøør creme .. brugte det ikke igår og den virkede fint.. så er spørgsmålet om jeg skal tage chansen og lade være igen hmm ..

Anmeld

18. december 2010

Pige2009

når okej, det vidste jeg så ikke lige men hmm, det lyder lidt ulækkert synes jeg smøør creme .. brugte det ikke igår og den virkede fint.. så er spørgsmålet om jeg skal tage chansen og lade være igen hmm ..

Man kan slet ikke smage den Jeg bruger UCF til at smøre op med og det smager bare mums!

Anmeld

18. december 2010

Lullaby

Maggieh skriver:

Ellers brug nutella

Anmeld

18. december 2010

linemus

Du kan bruge usaltet smør i din smørcreme og så lave en chokoladesmørcreme, så smager den ikke så smøret

Smørcremen er rigtig nok til at forhindre mmf'en i at smelte, hvis den kommer i kontakt med frugt/bærmousse, men også til at glatte kagen helt, så mmf-overtrækket bliver helt jævnt.

Der er mange opskrifter på mousser og cremer i opskrifttråden. Du kan lægge alt muligt imellem lagene. En af mine favoritter er skildpaddecreme og hindbærmousse, men har også lavet en med appelsinmousse og appelsinchokolade-creme.

Line - der nu blev kagesulten

Anmeld

18. december 2010

linemus

Maggieh skriver:

Hvis kagen skal stå i længere tid, ville jeg ikke turde satse. Det vil være rigtig ærgerligt, hvis mmf'en går i stykker, når du har brugt tid på at lave en flot kage.

Anmeld

18. december 2010

DkzMariia

Jeg bruger altid nutella smørcreme (lige dele usaltet blød smør, nutella og flormelis, som piskes godt sammen. 100g af hver er rigeligt!) Den smager af nutella, og slet ikke af smør!  Jeg ville ikke turde at lade være med at bruge det, ikke hvis kagen skal stå i længere tid. Du kan også bare smørre nutella på den, bare husk at køle den inden du lukker den med fondant!

Ang. fyld i kagen, så er jeg helt vild med toblerone creme og jordbærmousse.

Har også prøvet rutebilscreme, den er også lækker. Og hindbær mousse dertil smager super.

Synes det er rigtig lækkert med en sød chokoladecreme af en art og så en lidt syrlig bær/frugt mousse!

Evt. kan du lave en med chokoladecreme og appelsin mousse? MUMS!!!

Anmeld

18. december 2010

Magsen

stort tak for svar allesammen !!

jeg har lavet marabouchokolade creme og hindbermousse ..

- men altså kage skal spises imorgen? og laves som det sidste i aften? tror i ikke den kan klare det til i morgen?

Anmeld

19. december 2010

DkzMariia

Maggieh skriver:

stort tak for svar allesammen !!

jeg har lavet marabouchokolade creme og hindbermousse ..

- men altså kage skal spises imorgen? og laves som det sidste i aften? tror i ikke den kan klare det til i morgen?

Jeg ville ikke turde stole på det - det kan jo ske det går galt, og det er bare træls når det er en så vigtig dag .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.